Corsa B (1999) 1,2 16V 5ti dveřák. Chcípá na dojezd.

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

Corsa B (1999) 1,2 16V 5ti dveřák. Chcípá na dojezd.

Příspěvek od M.S. »

Ahoj Corsáčci.

S Mou Corsou byly samé potíže, co jsme ji koupili tak jsme zjistili, že byla 3x bouraná. Takže jsme vyměnili co se dalo. Obvody, svíčky, geometrie, nová kola, pneu, brzdy.

A pořád dělala problémy, pak se mi na to podíval technik (Známý. Takže žádné zbytečné triky) a řekl, že v celém olejovém prostoru je seškvařený starý olej. Zhruba 2mm na celém motoru. Motor 2x rozdělal a nějak to vyčistil, manuálně a nějakým výplachovým olejem. (Berte mne s rezervou prosím, rozumím tomu jak koza petrželi). Všechny manuální čidla dal rozpustit (Asi v benzínu) a vyčistil, smotnoval a paráda, vše jelo jako na drátkách.

Nastala zima a moje spotřeba se s 1.2kou 16V vyšplahal na 10l/100Km (Město, krátké popojíždění, topení a rádio zapnuto). Není to ale stále moc? Tankuju jedině u OMV a u frekventovaných benzinek.

Toto je historie a teď můj současný problém:

Nedávno Corsa začala vyvádět následující vylomeniny. Při dojezdu (U studeného motoru jsem to ještě nezpozoroval. Vetšinou se to stane po pár kilometrech po městě a jednou byl motor opravdu dlouho za běhu = zahřátý) najednou chcípne a na chvilku se rozsvítí kontrolka motoru s bleskem a olej a baterka, ihned vše zhasne. Motor zdechne, vypne se posilovač a cca 5 minut absolutně nenastartuju. Baterka valí (Mám novou), startér se snaží točit motor ale ten nenaběhnout a nenaběhnout. Po 5ti - 10ti minutách otočím klíčkem a IHNED motor bez jakéhokoli problému naskočí.

Děje se při dojezdu, většinou na neutrál. Děkuji Vám za každou radu, pomoc, cokoli. Děkuji Vám.

EDIT: Vlákno přesunuto. Suby
jardaobolecky
Příspěvky: 50
Registrován: 13 bře 2009, 20:16
Bydliště: TEPLICE

Příspěvek od jardaobolecky »

skus vykuchat katalizator mozna se ucpava a odpoj lambasondu mozna je v haji muze to delat vyce veci nema nekdo pocitac at to napoji
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

OLEJ :_:D

Příspěvek od FatriX »

vim presne co je to za problém :D já měl to samé po zahřátí to samo chcíplo :D byl sem v servisu a řekl mi že je to čidlo klikové hřídele! se podíval a bylo totálně zasraný a říkal že je v motoru odjebane gufero že až ho vyměním tak mi olej pry nebude zasírat čidlo a pofachá to Zkus to čidlo vymontovat podívat se jak vypadá pokud tam nebude samozřejmě olej nevo nebude špinavý skus ho vyměnit! myslí že je to na 99% toto!
Havli
Corsa forever
Příspěvky: 2468
Registrován: 08 dub 2007, 01:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havli »

jojo,čidlo kliky to asi bude :wink:
čti tady> viewtopic.php?t=341&start=0&postdays=0& ... highlight=
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

Stav

Příspěvek od M.S. »

Ahoj Corsáci,

děkuji Vám vřele za Vaše cenné rady. Můj dvorní mechanik potvrdil to samé. Dnes si auto bere do servisu a rozdělá škrtící klapku a snímač klikové hřídele, namočí do technického lihu a nechá rozpustit, celé vyčistí. Budu Vás informovat, jak to dopadlo.

Děkuji Vám prozatím.
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

:D

Příspěvek od FatriX »

jo rikam na 99% cidlo klikove hridele nwm proc to kvuli toho chcipa a nwm na co to tam je ale pros¨te jak je to rozbite nebo zasvinene tak to nepojede delalo mi to taky porad mel sem nervy jak svina kdyz mi to na krizovatce chciplo tuning kara a co si maj potom lidi myslet :D a nechal sem to zpravit a den na to mi to ukradli :D no kdybych to neopravil tak ho jeste mam Hold smůla
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

dela to proto, ze podle toho cidla RJ pozna, jak je motor otoceny a podle toho ridi zapalovani, vstriky, atp.... kdyz je tohle cidlo KO, tak vubec nenastartujes.
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

Tak panove... :D

Příspěvek od M.S. »

Právě mi volal mechanik a byl hodně sprostý, že mu to už 5x chcíplo. Párkrát i na křižovatce. Tak nevím, jestli se dnes dočkáme výsledku, když se s ním nemůže dostat do servisu. A to jsem s ní dnes jel já do práce a úplně v pohodě. Tak uvidíme pánové a dámy. To bude ještě legrace.
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

M.S.

Příspěvek od M.S. »

Ahojte Corsáci,

Tak po delší odmlce víme toto:

Mechanikovi včera ruply nervy a po výměně všech teplotních čidel hodil Corsu na Opel origo diagnostiku.

Snímač klikové hřídele

Jinak auto úplně v pořádku.

Takže jedeme koupit snímač a vyměníme ho. Během oprav se nám pokazil startér, takže půjde taky na výměnu.

Hodnotná informace pro ostatní.

Auto za studena jede, jakmile dosáhne cca 90°C (Ta kontrolka na chladící kapalinu) celá přistrojovka problikne a auto chcípne. Jde nastartovat až po nějakém čase a úplně bez problému, jakmile se dostaneme opět na 90° čeká nás další chcípnutí.

Snímač klikové hřídele

Mějte se a dám vědět, jestli jsme výměnou dosáhli pozitivních výsledků.
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Ojj

Příspěvek od FatriX »

šak sem to řikal ne? :D
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

M.S.

Příspěvek od M.S. »

Víš ale co mi na tom všem absolutně nesedí?

Auto na Opel diagnostice, vše ok. A auto mi chlastá 10L/100. To je všechno spojené s tím snímačem???
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

.

Příspěvek od FatriX »

co
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

M.S.

Příspěvek od M.S. »

Pravda ten Tvůj poslední příspěvek jsem moc nepochopil ;-)

Nicméně mě mimochodem auto teď žere neuveřitelných 9-10,5 Litrů na 100 KM

Nemáte radu?
M.S.
Příspěvky: 10
Registrován: 25 bře 2009, 13:53
Bydliště: Přechodné

M.S.

Příspěvek od M.S. »

Tak je jasno:

V Corse jsou dva typy snímačů klikové hřídele. A záleží na seriovém čísle vyjetém z diagnostiky, nebo na popisu komponenty.

Máme zatím na výběr dvě:

- Generátor impulsů, klikový hřídel
- Snímač otáček klikové hřídele EPS

Bohužel to vidíme na dražší variantu toho generátoru impulsů.

Odpověď na spotřebu. Corsa žere tolik, protože je od doby co je zaplněna servisní paměť v řídící jednotce, v servisním módu (Se kterým se prý má pouze dojet do servisu). Tento mód má v zálkadu velkou spotřebu, proč je to tak naprogramované nevím.

Proč se motor vypíná v 90°C? Protože zápis do jednotky snímače nastává ve chvíli, kdy se motor zahřeje na 90°C, kde nefungující snímač začíná být zaznamenáván. (Tak jsem to aspoň pochopil). A motor se vypne z důvodu ochrany.

Jakmile auto dojede ze servisu, napíšu konečnou zprávu. Díky Vám.
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

?

Příspěvek od FatriX »

tak rersetuj pamět no proste vymaz to jakoze jak je napsane odpoj baterku a zapoj znovu a melo by to být vše OK a jak ti to tak žere jde to aspon poznjat na výkonu?
Odpovědět