1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
pravda pravda, Robin zminil podstatnou vec... vytaceni nepomuze. Omlouvam se za desinformaci a sypu si popel na hlavu.
Jinak ja zkousel zaslepku na svem DTi a musel jsem ji prave vyndat. Auto padalo do nouzaku (regulerni nouzak, ne jen kontrolka emisi). Za to to nestoji, zvlast pokud jezdis casto. Jak uz rikal Robin - vycistit, odzkouset a pak kdyztak resit vymenu.
Schvalne jsem koukl do TISu a je tam zaznam ohledne P0400:
Complaint: Loss of power and activated MIL/SVS . Trouble code P0400 (07,08) stored in ECU.
Cause: EGR coked and blocked in closed or open position.
Production: Introduction of modified EGR-valves as of enginenumber: Z13DTx1033601.
In case of customer complaint replace EGR-valve (partnumber 93189335 / cataloguenumber 08 51 744)and re-flash engine ECU as of TIS 2000-DVD, version 74. Modified software now includes EGR valve cleaning routine.
Note:
If only the new software was programmed to the ECU w/o replacing the EGR valve it might happen that the EGR valve get´s blocked soon and therefore need to be replaced consequently. For this reason we only recommend to apply modified software in case of concern, e.g. DTC P0400.
Takze nic moc pozitivniho. EGR vymenit a nechat si v Opelu prehrat SW v ECU. Coz neber jako finalni reseni, pouze ze zajimavosti co je uvedeno v oficialnich dokumentech Opelu.
Jinak ja zkousel zaslepku na svem DTi a musel jsem ji prave vyndat. Auto padalo do nouzaku (regulerni nouzak, ne jen kontrolka emisi). Za to to nestoji, zvlast pokud jezdis casto. Jak uz rikal Robin - vycistit, odzkouset a pak kdyztak resit vymenu.
Schvalne jsem koukl do TISu a je tam zaznam ohledne P0400:
Complaint: Loss of power and activated MIL/SVS . Trouble code P0400 (07,08) stored in ECU.
Cause: EGR coked and blocked in closed or open position.
Production: Introduction of modified EGR-valves as of enginenumber: Z13DTx1033601.
In case of customer complaint replace EGR-valve (partnumber 93189335 / cataloguenumber 08 51 744)and re-flash engine ECU as of TIS 2000-DVD, version 74. Modified software now includes EGR valve cleaning routine.
Note:
If only the new software was programmed to the ECU w/o replacing the EGR valve it might happen that the EGR valve get´s blocked soon and therefore need to be replaced consequently. For this reason we only recommend to apply modified software in case of concern, e.g. DTC P0400.
Takze nic moc pozitivniho. EGR vymenit a nechat si v Opelu prehrat SW v ECU. Coz neber jako finalni reseni, pouze ze zajimavosti co je uvedeno v oficialnich dokumentech Opelu.
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Tak to je hodně zajímavé, ten TIS je na webu, nebo to máš v PC?
To přehrání SW jen v případě stížností.
Se divím, že to nedali rovnou při výrobě. Máma tu funkci v autě má už v roce 2002 a to je benzín. Po vypnutí motoru to zacvaká, EGR se několikrát pohne a tím se to asi má čistit..
U dieselu bych to bral jako nutnost.
Tak to jsi byl ty s tou záslepkou. Já už nevěděl, kde jsem to četl. Díky tomu jsem se o to zbytečně nepokoušel.
To přehrání SW jen v případě stížností.

Se divím, že to nedali rovnou při výrobě. Máma tu funkci v autě má už v roce 2002 a to je benzín. Po vypnutí motoru to zacvaká, EGR se několikrát pohne a tím se to asi má čistit..
U dieselu bych to bral jako nutnost.
Tak to jsi byl ty s tou záslepkou. Já už nevěděl, kde jsem to četl. Díky tomu jsem se o to zbytečně nepokoušel.
- Robin
- Příspěvky: 409
- Registrován: 28 led 2008, 13:51
- Bydliště: Praha
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
duskov, jak chápeš ten odstavec " Note " ?
Proč nedoporučují přehrát SW bez jeho výměny?
Myslíš, že by to starý EGR fakt dříve odepsalo?
Proč nedoporučují přehrát SW bez jeho výměny?
Myslíš, že by to starý EGR fakt dříve odepsalo?
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
tak dnes se rozsvítila kontrolka ve chvíli, když jsem brzdil motorem, znovu...
zítra skočím na diagnostiku, a pokud to je stejná chyba tak zkusím vyčistit egr...
zítra skočím na diagnostiku, a pokud to je stejná chyba tak zkusím vyčistit egr...
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Robin: Po pravde tu "note" moc nechapu. Bud je to mysleno tak, ze ten EGR uz bude zanesenej tak moc, ze nejaky "samocistici proces" tomu nepomuze, nebo se pak delala nejaka modifikovana verze EGRu (Production: Introduction of modified EGR-valves as of enginenumber: Z13DTx1033601.)
Zadna stiznost = zadny problem, ne
?
Zadna stiznost = zadny problem, ne

-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
tak jsem chtěl ještě odjet a málem se mi to nepodařilo... nastartoval jsem a motor se zadusil a chcípl... tak jsem nastartoval znovu a jen bafal nepravidelně, dusil se a na plyn nereagoval... tak jsem to nechal, a pak už ok ale po cestě opět cukání poté, co jsem brzdil motorem nebo jel úsporně...
je to tedy egr ? díky za info
je to tedy egr ? díky za info
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
a motor kouřil, když nereagoval na plyn... vypadá to na ten egr ?
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


- Honz@
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 468
- Registrován: 30 kvě 2008, 10:52
- Bydliště: Sudety
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
řekl bych že je zasranej Egr ventil, měl sem to taky, díky debílní euro normě 4 tam jdou pěkný s*ačky zpátky do sání. zaslepit se to dá, ale musí se to sofwarově pořešit, jinak to bude hlásit chybu. protože to měří průtok nebo něco takovýho.
Egr je úplně zavřenej při cca 120 km/h a výš. měřil jsem to jednou na dálnici. nejvíc je otevřenej při 60 - 90 km/h
chtělo by to vyndat pořádně vyčistit a zkusit jak funguje jestli se neseká. popřípadě sehnat jiný. je k tomu přístup jak k penězom
Egr je úplně zavřenej při cca 120 km/h a výš. měřil jsem to jednou na dálnici. nejvíc je otevřenej při 60 - 90 km/h
chtělo by to vyndat pořádně vyčistit a zkusit jak funguje jestli se neseká. popřípadě sehnat jiný. je k tomu přístup jak k penězom
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
tak dnes jsem byl znovu na diagnostice a nahlásilo to chybu P0100 - že by tedy váha vzduchu ?
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 28 dub 2007, 18:41
- Bydliště: Uhercice u brna
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
promin ze sem OT, kde ten EGR najdu? diky moc
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
vpravo za naftovým filtrem.. je tam přístup jak k penězům...
prosím někoho o koment - chyba P0100 - poprvé P0400 - čím to může být ? Díky za info
prosím někoho o koment - chyba P0100 - poprvé P0400 - čím to může být ? Díky za info
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Je vcelku problem tohle komentovat
, to chce nekoho kdo vi jak presne tenhle motor (spis elektronika) funguje.
Priklad - u isuzu motoru je pry funkcnost EGRu jednou za cas "kontrolovana" vahou vzduchu. Pokud neco podobneho je i v tomto pripade, tak pak by to ukazovalo na postupne umirajici vahu vzduchu. Ale je mozne ze to tenhle fiatacky motor resi uplne jinak.
Prekontroluj si kabely, ktere jdou k vaze, treba i profoukni ci ocisti cidlo na vaze (isopropyl, lih - neposkrabat!). Zustala Ti svitit kontrolka? Mas stale ulozenou zavadu P0100?
Jinak je tu i ta mene optimisticka varianta - odchazi Ti EGR i vaha :-/. Nebo kabelaz, nebo ridici jednotka,...
Pokud se neulozi nejaka zavada (a nezustane aktualni), tak je to pak vse sazka do loterie. Muzes menit a menit a zavada bude porad.

Priklad - u isuzu motoru je pry funkcnost EGRu jednou za cas "kontrolovana" vahou vzduchu. Pokud neco podobneho je i v tomto pripade, tak pak by to ukazovalo na postupne umirajici vahu vzduchu. Ale je mozne ze to tenhle fiatacky motor resi uplne jinak.
Prekontroluj si kabely, ktere jdou k vaze, treba i profoukni ci ocisti cidlo na vaze (isopropyl, lih - neposkrabat!). Zustala Ti svitit kontrolka? Mas stale ulozenou zavadu P0100?
Jinak je tu i ta mene optimisticka varianta - odchazi Ti EGR i vaha :-/. Nebo kabelaz, nebo ridici jednotka,...
Pokud se neulozi nejaka zavada (a nezustane aktualni), tak je to pak vse sazka do loterie. Muzes menit a menit a zavada bude porad.
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Co vím , tak egr a váha jsou nějak spojeny a kontrolují se.. jak co nevím...
kontrolka se vždy rozsvítí, po chvíli zhasne a závada zůstane uložená...
poprvé to byla závada P0400, tu jsme vymazali ... druhý den se rozsvítila kontrolka opět a zhasla, závada zůstala uložená = byla to P0100... opět vymazáno.. dnes se kontrolka zase rozsvítila, závadu načtenou zatím nemám...
projevy pořád stejné - ztráta výkonu v nízkých otáčkách, cukání a škubání při eko jízdě, zvýšený dým z výfuku černý (nic extrémního, jen pod plným po klidné jízdě trochu vyfoukne) ... po plným plynem vše ok, turbo v pohodě...
zajímavé je, že závada se projevuje až teď , když je teplo.. když byla zima nebo prší a je vlhko tak se závada neprojevuje - nebo alespoň ne tak často... to by mohlo ukazovat na váhu, kdy je vzduch vlhký nebo v zimě, tak váha "funguje" ..
co vy na to ?
kontrolka se vždy rozsvítí, po chvíli zhasne a závada zůstane uložená...
poprvé to byla závada P0400, tu jsme vymazali ... druhý den se rozsvítila kontrolka opět a zhasla, závada zůstala uložená = byla to P0100... opět vymazáno.. dnes se kontrolka zase rozsvítila, závadu načtenou zatím nemám...
projevy pořád stejné - ztráta výkonu v nízkých otáčkách, cukání a škubání při eko jízdě, zvýšený dým z výfuku černý (nic extrémního, jen pod plným po klidné jízdě trochu vyfoukne) ... po plným plynem vše ok, turbo v pohodě...
zajímavé je, že závada se projevuje až teď , když je teplo.. když byla zima nebo prší a je vlhko tak se závada neprojevuje - nebo alespoň ne tak často... to by mohlo ukazovat na váhu, kdy je vzduch vlhký nebo v zimě, tak váha "funguje" ..
co vy na to ?
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
Tak jsem zkusil váhu odpojit a auto poskakuje a nejede... a stejný problém se mi už stal při připojené váze, takže to vypadá, že je po ní.... že je po ní...
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)


-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 18 led 2012, 21:15
Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem
auto 3 dny v servise, zatím testují, vypadá to na váhu...
Opel Corsa C 1.3 CDTi (Ropáček)

