zdravím,
chci se zeptat, jaké napětí má být zhruba na akumulátoru při běžícím motoru?
Dle knihy 14 - 14,4v
Napíchl jsem si vůz přes OP-COM a nechal si vypsat hodnoty. Napětí strašně skáče v rozmezí od 13 - 14,5v. Nevím kde mám hledat závadu? Alternátor už má najeto přes 200 tis. km. Ozývají se ložiska.
Mám altik vytáhnout a udělat generální opravu? Není problém rozdělat, na soustruhu stočit komutátor, sehnat ložiska a celý regulátor s uhlíky. Ovšem jakou značku ložisek a regulátoru doporučujete? Nerad bych bral z autokelly, kde mají plno různých šmejdských výrobců.
A nebo mám dát ověřenému autoelektrikáři, který se tímto přímo zabývá?
Jak dle Vás zjistím, zda je v háji regulátor, nebo nedej bože altík? Při nejlepším by mohly být jen sjeté uhlíky a zanešený komutátor
dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
Moderátor: Arci
- maahdypetr
- Příspěvky: 139
- Registrován: 20 úno 2012, 00:00
- Maro
- Příspěvky: 879
- Registrován: 11 srp 2008, 01:07
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
Napětí má být 13,8V - 14,3V.
Nejspíš máš jen v háji ten regulátor napětí. Ten se dá bud seřídit a nebo vyměnit. Na soustruhu bych to nestáčel, ale spíš přejel smirkem.
Já jsem to dal autoelektrikáři, protože jsem neměl čas se tím zabývat.. a oprava tuším pětikilo.. altík jako nový...
Nejspíš máš jen v háji ten regulátor napětí. Ten se dá bud seřídit a nebo vyměnit. Na soustruhu bych to nestáčel, ale spíš přejel smirkem.
Já jsem to dal autoelektrikáři, protože jsem neměl čas se tím zabývat.. a oprava tuším pětikilo.. altík jako nový...
- Arci
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 424
- Registrován: 13 dub 2008, 01:05
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
Regulátor bude OK, jen budou KO uhlíky, stačí koupit uhlíky na felici (jsou vetší tak zabrousit aby pasovaly do drazek v regulatoru) a vymenit (prepajet)
, kroužky rotoru vem jak říka Maro jen jemným smirkem (je tam málo materialu a na soustruhu by jsi to vzal tak ze by tam nic nezbylo
no a musí to bezet... a na accu bys mel nameřít 14-14,5V po cca 10 min nastartovaneho motoru...


@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
- maahdypetr
- Příspěvky: 139
- Registrován: 20 úno 2012, 00:00
Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
díky za rady
Chci se zeptat, bude mi do mého vozu corsa B 1,4i pasovat alternátor z Vectry B (120A) ??
původní má 77A
díky

Chci se zeptat, bude mi do mého vozu corsa B 1,4i pasovat alternátor z Vectry B (120A) ??
původní má 77A
díky
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
pokavaď budemít stejnou řemenici tak tam pasovat bude.hifimaniak Vtomas odsaď z fóra měl taky v corsa 120A altík




Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Maro
- Příspěvky: 879
- Registrován: 11 srp 2008, 01:07
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
No bacha na upevnění.. Vectra může mít jinak řešené držáky..