dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
Uživatelský avatar
maahdypetr
Příspěvky: 139
Registrován: 20 úno 2012, 00:00

dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od maahdypetr »

zdravím,

chci se zeptat, jaké napětí má být zhruba na akumulátoru při běžícím motoru?

Dle knihy 14 - 14,4v

Napíchl jsem si vůz přes OP-COM a nechal si vypsat hodnoty. Napětí strašně skáče v rozmezí od 13 - 14,5v. Nevím kde mám hledat závadu? Alternátor už má najeto přes 200 tis. km. Ozývají se ložiska.

Mám altik vytáhnout a udělat generální opravu? Není problém rozdělat, na soustruhu stočit komutátor, sehnat ložiska a celý regulátor s uhlíky. Ovšem jakou značku ložisek a regulátoru doporučujete? Nerad bych bral z autokelly, kde mají plno různých šmejdských výrobců.

A nebo mám dát ověřenému autoelektrikáři, který se tímto přímo zabývá?

Jak dle Vás zjistím, zda je v háji regulátor, nebo nedej bože altík? Při nejlepším by mohly být jen sjeté uhlíky a zanešený komutátor
Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 879
Registrován: 11 srp 2008, 01:07
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od Maro »

Napětí má být 13,8V - 14,3V.

Nejspíš máš jen v háji ten regulátor napětí. Ten se dá bud seřídit a nebo vyměnit. Na soustruhu bych to nestáčel, ale spíš přejel smirkem.

Já jsem to dal autoelektrikáři, protože jsem neměl čas se tím zabývat.. a oprava tuším pětikilo.. altík jako nový...
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od Arci »

Regulátor bude OK, jen budou KO uhlíky, stačí koupit uhlíky na felici (jsou vetší tak zabrousit aby pasovaly do drazek v regulatoru) a vymenit (prepajet) ;-) , kroužky rotoru vem jak říka Maro jen jemným smirkem (je tam málo materialu a na soustruhu by jsi to vzal tak ze by tam nic nezbylo ;-) no a musí to bezet... a na accu bys mel nameřít 14-14,5V po cca 10 min nastartovaneho motoru...
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Uživatelský avatar
maahdypetr
Příspěvky: 139
Registrován: 20 úno 2012, 00:00

Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od maahdypetr »

díky za rady :wink:

Chci se zeptat, bude mi do mého vozu corsa B 1,4i pasovat alternátor z Vectry B (120A) ??

původní má 77A

díky
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od jamal.jefries »

pokavaď budemít stejnou řemenici tak tam pasovat bude.hifimaniak Vtomas odsaď z fóra měl taky v corsa 120A altík :-) ;-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 879
Registrován: 11 srp 2008, 01:07
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: dobíjení, alternátor, regulátor, napětí

Příspěvek od Maro »

No bacha na upevnění.. Vectra může mít jinak řešené držáky..
Odpovědět