Corsa C - série chyb

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
xaerocom
Příspěvky: 3
Registrován: 14 srp 2012, 14:19
Bydliště: Pelhřimov

Corsa C - série chyb

Příspěvek od xaerocom »

Zdravím,
mám problém s Corsou C 1.2 twinport (z12xep) 2006, občas mi nejde nastartovat, někdy za jízdy se rozsvítí palubka jak vánoční stromeček a postupně svítí baterka, abs, auto s klíčem + vypíná a zapíná denní svícení. Za jízdy nikdy nechcíplo, start je problém že natočí a za dvě vteřiny chcípne. Někdy naskočí a pak jede OK krom těch chyb na palubce. Zde jsou chybové kódy:

ECU:
P1615 - Wrong Vehicle ID from Body Control Modul
P1616 - Wrong Vehicle ID from Instrument Control Module
U2108 - Invalid Data from ABS (Anti Lock Brake System)
U2107 - CAN-Bus no Communication with Body Control Module
U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
U2100 - CAN-Bus Malfunction

BCM:
U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
U2108 - CAN-Bus no Communication with ABS/TC
U2103 - V-Bus Malfunction
B1485 - Exciter Current Generator Terminal 61 Circuit Open
U2104 - V-Bus Reset Counter Overrun

ABS:
U2103 - CAN-Bus Communication Malfunction
U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
U2104 - CAN-Bus Reset Counter Overrun

Pro upřesnění dodávám, že je opravován alternátor (regulátor napětí), je nová baterka a kabely na ní se strašně hřály (opraveno).
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Corsa C - série chyb

Příspěvek od duskov »

Čau, tak to je krutej seznam :-/...

zkus zkontrolovat stav dobijení, ukostreni,... urcite bych se podival na ulozeni a pripojeni BCM modulu, konektor pripojeni budíku a zkontrolovat kabelaz... nekde muze byt studenak, prepaleny,...

Nemenil Ti nekdo BCM modul, ridici jednotku,...? Ze by to bylo spatne naprogramovane.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
xaerocom
Příspěvky: 3
Registrován: 14 srp 2012, 14:19
Bydliště: Pelhřimov

Re: Corsa C - série chyb

Příspěvek od xaerocom »

Budíky jsem kontroloval, BCM jsem kontroloval jesli tam neteče pod kryt a ani stopa vody.. ECU byla měněná, dělalo to tenhle problém a rok to fungovalo.. takže ta příčina asi nebyla odstraněná. Nabíjení je nyní v pohodě, měřil jsem to na baterce a je 13,8 až 14,2 - když jsem to projížděl tak live data hlásej pořád 13,9 až 14,2 (v ECU i BCM).

Co se týče těch ID, tak dokud nezačnou blbnout kontrolky, v ECU je u ID z BCM a budíků hodnota "okay", takže spárovaný je to asi dobře. Ale jak se rozpadne komunikace tak to uloží tyhle chyby (nebo pokud s tou rozpojenou komunikací zkusim nastartovat a zrovna to nechytne).

Kostry jsem měřil, zkusil jsem konstru přímo na ECU a žádnej vliv to na chybu nemělo.. pořád byla, vypínání denního svícení, kolísání otáčkoměru na 0.

Co by mohla být tahle chyba? B1485 - Exciter Current Generator Terminal 61 Circuit Open
Jak jí otestovat?
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Corsa C - série chyb

Příspěvek od duskov »

Co znamena to "13,9 az 14,2V"? Jako ze napeti trvale kolisa v tomto rozmezi? Zkousel jsi merit na volnobeh? Nevim nevim, ale napeti by melo byt ustalene, zadne kolisani. Pokles by mel byt pouze v pripade nahle spotreby (napr. posilovac).

S tim napetim dost strilim od boku, ale me za jizdy napeti kolisa max. o 0,1V a jen velmi velmi zridka.

Asi bych zkusil hodit stejny dotaz na https://www.astra-g.cz/forum a kdyztak zkusit kontaktovat RomanK. Pokud jsi v okoli Brna, tak mu to odvezt do servisu.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
xaerocom
Příspěvky: 3
Registrován: 14 srp 2012, 14:19
Bydliště: Pelhřimov

Re: Corsa C - série chyb

Příspěvek od xaerocom »

Většinou je 14,2V, někdy jsem naměřil 13,8.. při jednom měření a projíždce to nekolísá vůbec. Pokud jsem zapnul všechny elektrospotřebiče co šly tak na volnoběh to pořád napětí drží, klesne třeba o desetinu dvě ale drží. Otáčky na napětí vliv nemají, tak snad alternátor bude OK..
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: Corsa C - série chyb

Příspěvek od duskov »

tak to se takhle zda byt v poradku...
To ze po nastartovani za 2s chcipne muze byt rozhaseny immobilizer, ale problem bude plynout asi zase z BCM.

Zkus jeste jednou zkontrolovat kabelaz na budicich a to same na BCM modulu. Hledal bych zakopaneho psa nekde zde, popr. i vadne pristroje/BCM. Bohuzel ani jedno neni jen otazka vymeny, musi se programovat :-(.

Plati rada co jsem psal - RomanK (carteam.cz - dříve opeldilybrno).
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Odpovědět