sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
Uživatelský avatar
ekr
Příspěvky: 27
Registrován: 05 črc 2011, 07:48

sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Příspěvek od ekr »

Mám tenhle problém už od koupě auta dělá to nepravidelně jak v zimě tak i v létě, ale v posledních týdnech stále častěji.Normálně nastartuji, ukazatel teploty jde zprvu normálně nahoru , topení krásně hřeje najednou než dosáhne provozní teploty začne ručička klesat a je zde onen problém, sepne se sahara i v této zimě a ještě za jízdy samozřejmě jde ručička dolů, poznám, to takhle anebo při náhodném zastavení že je slyšet jak ten ventilátor hučí.Pomůže zhasnout motor a znovu nastartovat,jen vypnutí motoru nepomůže po opětovném nastartování se ventilátor vypne a ručička vyskočí zpět na provozní teplotu.Jindy se ručička za jízdy ani nezvedne a teplota je v pořádku neb z topení jde horký vzduch.Někdy to neudělá celý týden, a pak i 3 krát po sobě.myšleno v konkrétně v této době na podzim před výměnou čidla se tato porucha neobjevila několik měsíců takže je to nepravidelné, jezdí s tím manželka a už jí nebaví sledovat ručičku teploty a řešit to opětovným startováním po dojezdu do cíle, jezdí do práce 10 km já ji taky někdy vezu jejím autem mám to po cestě do své práce cca 20 km a je pravda že když jí po štrece vysazuji že už sem to taky několikrát zažil že se ventilátor spustil , pomohlo opětovné nastartování.
K samotnému řešení
První co jsem podezříval bylo teplotní čidlo, takže proběhla výměna, vím že špatné čidlo teploty má i za následek špatné starty což se ale neprojevuje ani před ani po výměně.
Provedená výměna čidla souběžně s výměnou chladící kapaliny a odvzdušnění, při výměně samo že na studeném motoru nastartování kvúlí odvzdušnění se ventilátor rozjel točil se celou dobu než se voda zahřála na provozní teplotu se ventilátor vypl.
Od té doby se porucha neobjevila několik týdnů myslel sem že to bylo čidlem, ale začalo se to objevovat nepravidelně znovu.
Další věc která mne napadla byl reset hodnot odpojením autobatérie, taky se to postupem času ukázalo že to nepomáhá.akurát jsem si vždy jenom přidělal práci s nastavováním dojezdů oken a paměti rádia, které už mám díky tomu zmáknuté dopodrobna :(
Poraďte někdo co s tím , není to o tom že je to závada s kterou se nedá žít ale obtěžuje mne to už.
Zkusím na jaře koupit origo čidlo u opla už mne nic jiného nenapadá snad jen někde zlomený kabel který vede k čidlu.
Tady je odkaz na čidlo které sem tam dal jen pro ukázku že by to přeci mělo být ono

http://eshop.autobenex.cz/search.asp?EX ... 1&STP.y=11

Koukám že sem se ale rozepsal doufám že se to bude chtít někomu číst celé.
Díky předem za rady
Jura
Naposledy upravil(a) ekr dne 17 úno 2013, 16:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 648
Registrován: 21 dub 2010, 22:04
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od Bobek »

Co termostat?
Nálepky dle vlastního návrhu! Levně!
Uživatelský avatar
MAMBO
Příspěvky: 504
Registrován: 10 čer 2010, 23:06
Bydliště: Ostrava

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od MAMBO »

jestli ti je zima v aute tak dočasně prez zimu bych ten vetrak odpojil
Corsa B 1.0 5 dveř
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od petanek192 »

co cidlo v chladici ???? to ma na funkci roztacet saharu :-)
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Uživatelský avatar
ekr
Příspěvky: 27
Registrován: 05 črc 2011, 07:48

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od ekr »

Termostat pouští vodu do hadice až po zahřátí kapaliny, tam bych problém neviděl to byla jedna z prvních věcí které jsem včetně výměny čidla teploty a prostříkání kontoxem konektorů ventilátoru a tepl.čidla zkoušel.
Kde jako má být čidlo v chladiči ???? teplotní čidlo co je na bloku vedle termostatu přeci dává signál do řídící jednotky pro budík teploty v kabině a i pro sepnutí sahary, aspoň takhle to má fungovat.
Zima v autě mi není topení funguje v poho jen sem psal že mi začne klesat ručička na budíku a tím poznám že se sepla sahara ale to pořeším tak že zastavím a znovu po nastartování se sahara vypne a ručička zase vyleze nahoru, nejezdí s tím xx km. prostě když to náhodou začn dělat tak znovu startnu a je zase klid.
Spíš se obávám že je něco v řídící jednotce která dává signál z čidla do budíku a i do sahary.
shauriq
Příspěvky: 10
Registrován: 15 říj 2012, 20:40

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od shauriq »

sepnuti sahary ovlada samostatne cidlo na chladici (pod vrchni hadici) ne to cidlo na bloku motoru
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od petanek192 »

Cidlo teploty mas na budik potom pro jednotku (na zhaveni. Nebo sitic ) a pak na sahary moje vectra ma 2okruhove spousti 1 nebo obe sahary . Bejva na chladici .
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Uživatelský avatar
ekr
Příspěvky: 27
Registrován: 05 črc 2011, 07:48

Re: sepnutí sahary aniž by teplota dosáhla provozní teploty

Příspěvek od ekr »

shauriq píše:sepnuti sahary ovladá samostatné čidlo na chladiči (pod vrchni hadici) ne to cidlo na bloku motoru
A můžeš mi ho prosim tě najít v náhradě
u mého dodavatele dílů se nic takového nenalézá

Prohledal jsem všechny 4 stránky co tady jsou na moje auto ohledně čidel a nic takového se tam nenalézá
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... e=VA700028

tak teď jsem koukal i na kelly a nic takového neexistuje na moje auto , tady je odkaz na všechny možné čidla co jsou na moje auto

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... RLuw+pHJE=
tak jak to vlastně je ????? s tím čidlem na chladiči na sepnutí sahary když ho nikdo nemá v nabídce.
Uživatelský avatar
ekr
Příspěvky: 27
Registrován: 05 črc 2011, 07:48

Re: sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Příspěvek od ekr »

Tak sem dneska koukal na ten chladič a žádné čidlo tam není, jó a dnešní poznat ujel sem km a zastavil , teplota byla po klidné jízdě kolem 80 jak tak hledám to čídlo na chladiči na sepnutí sahary a zjistil sem že tam žádné není, tak asi to teplotní čidlo co je na bloku řídí i saharu asi, co už to může být jiného.
Tak se mi sepnula sahara, šáhl sem na hadici za termostatem a byla studená,cčili termostat funguje správně.
A teď zajímavá věc, po tom co se spustila sahara a já to spravil jedině tím že jsem znovu nastartoval motor, vytáhl sem konektor čidla teploty, sepla se sahara ale ani vrácení konektoru see nevypla, pomohlo až znovu nastartování.
zkusíte mi někdo za provozu vytáhnout konektor teplotního čidla a jestli se vám roztočí sahara dát ho zpět jestli se vypne, předem díky.
Jura
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Příspěvek od duskov »

Neres stale jen cidlo, pokud je nove, je mala pravdepodovnost, ze bude spatne.
Jsou tam jeste relatka, dokonce az 4 kousky (dle typu motoru a klimatizace - K30A, K30B, K30C a prekvapive K30D :-)). Je dost mozne, ze zustava relatko viset.
Jinak promerit kabelaz, mrknout na pojistku (F52).

Dle schemat ridi chlazeni primo ridici jednotka pres relatka. Takze muze byt zavada i v ridici jednotce, nebo kabelazi, kontaktech... Co diagnostika, nic nehlasi?
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Uživatelský avatar
ekr
Příspěvky: 27
Registrován: 05 črc 2011, 07:48

Re: sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Příspěvek od ekr »

Jo jo to už sem psal že mám obavu že to bude v řídící jednotce, samo že kabeláž mne napadla ale zase k těm relátkům to by muselo být přilepené a to by buď jelo furt nebo vůbec, a pojistka snad msíe být buď v poho nebo přepálená to je vlastně to samé jako s těma relátkama.
Mám z12 xep bez klimy, zeptám se jako lama kde najdu podle svého motoru popis relátek které je pro saharu žeby v e-cat nebo opel-epc ?
Vzpomínám si že si mi už jednou díky tomuto programu poradil ohledně olejového filtru.
Jestli to je on tak ho budu muset někde znovu stáhnout neb po formátu C ho už nemám.
duskov
Příspěvky: 365
Registrován: 17 říj 2010, 12:14
Bydliště: Česká Třebová

Re: sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty

Příspěvek od duskov »

Kabelaz to chce zkontrolovat urcite... promerit odpor kabelu. On blby kontakt dokaze udelat slusnou paseku.
Rele muze byt vadne v tom smyslu, ze se "nevraci" - zustava viset.

Oznaceni relatek by melo byt na deklu releove skrinky (v motorovem prostoru) - zespod krytu to je vetsinou vylisovane.
Opel Corsa C 1,7 DTi Sport, 2000
Obrázek
Odpovědět