nejde mi zařadit zpátečka

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
Martina
Příspěvky: 49
Registrován: 03 črc 2008, 23:10
Bydliště: Praha Prosek

nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Martina »

Nejde mi zařadit zpátečka.(mám corsu jedničku typ D r.v. 2007) Dneska je šílený vedro ( 36 st.) a já přijela z práce a auto jsem chtěla zaparkovat před barákem ale najednou nejde vůbec zařadit zpátečka :? . Nevím jestli třeba to nějak nemůže souviset s tím vedrem ? Je sice fakt, že někdy se mi to už dřív stávalo, že to jakoby nešlo ale stačilo párkrát sešlápnout spojku a pak už to šlo. Tak nevím co teď mám dělat. Auto jsem nakonec zaparkovala alespoň podélně k chodníku za rohem a večer až nebude takové vedro tak to ještě půjdu vyzkoušet. Ale co když to nepůjde ani potom ??? Bude to drahá oprava ??? :cry:
Uživatelský avatar
MAMBO
Příspěvky: 504
Registrován: 10 čer 2010, 23:06
Bydliště: Ostrava

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od MAMBO »

To umi třeba i koberec pod pedalem ze to neni seslapnute naplno, se mi tez stalo na jinem aute ale...
Corsa B 1.0 5 dveř
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od mglore »

nepropadej panice, f13+ nebo f17+ co mas v aute za prevodovku maji hydraulickou spojku - tj. ze tam mas bud malo hydraulicky kapaliny,nebo to je zavzdusneny ( jedno z toho je velmi pravdepodobne), nebo je proste spatny vysouvaci lozisko spojky nebo spojkovej valec.Pokud spojkovej valec, opet nic strasnyho ani drahyho....ale pokud po doliti a odvzdusneni spojky a kontrole spojkovyho valce nic nepomuze...pak to bude vysovaci lozisko a ackoliv to samotny moc drahy neni, musi se kvuli jeho vymene dat prevodovka dolu z auta a to uz drahy bude (mrte prace).


Takze:
0) nekolikrat po nastartovani naprazdno proslapnout spojku az na podlahu ( natlakovat system)
0,5) zaradit nejdriv jednicku, pak teprve zkusit zpatecku
1) dolit hydraul.kapalinu do spojky
2) odvzdusnit
3) seridit razeni( i to je mozne... -)
4) zkontrolovat hlavni spojk. valec
5)...to nestasne lozisko

Pokud se ti podari zaradit do bodu 1, bonbonieru poslat treba postou :D
Naposledy upravil(a) mglore dne 20 čer 2013, 21:12, celkem upraveno 1 x.
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Co-RS-ák »

většinou stačí jen hodit jedničku popojet a pak to jde..:) nebo pak viz mglore
Martina
Příspěvky: 49
Registrován: 03 črc 2008, 23:10
Bydliště: Praha Prosek

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Martina »

byla jsem teď ještě večer se na to mrknout a zpátečka tam dát šla - jupíííí :jazyk: . Stejně ale to budu zkoumat :!: snad se mi podaří na to někoho šikovného sehnat. Příště se to může opakovat a to třeba v ten nejméně vhodný okamžik
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Co-RS-ák »

mě se fakt taky občas stane že jí tam nemůžu narvat, stačí prostě dát tam jedničku, nebo i popojet a jde to
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Hgi »

taky se mě to občas stane a řeším to stejným způsobem :D
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od mglore »

hgi - co v tom mas za motor / prevodovku? Jestli puvodniho neco corsackyho, neni problem seridit razeni pomoci dvou vrtaku č. 5 a pritahnout spojku a nebude problem nikdy...
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: nejde mi zařadit zpátečka

Příspěvek od Hgi »

jo, tak to nevím co tam je přesně za typ ... nějak jsem to u té plečkojidní X12SZ nezkoumal, ale brzo do auta půjde X14XE s jinou převodovkou, na které bohužel není vyražený žádný typový číslo, takže opět vím prd... :( No uvidíme, jak to bude řadit.

Převodovky se celkem bojím, protože to je docela složitej mechanismus narozdíl od motoru či spojky. Stačilo mi, že jsem teď o víkendu drbl do spojovacích koleček u diferenciálu (tam kam se strkají poloosy), ty se mi jaksi pootočily a uvnitř mi vypadly, takže jsem musel celej diferenciál rozdělávat, abych to dostal zpátky :-D no byla to fakt prdel...

p.s: Jestli ti to napoví, tak když jedu s X12SZ cca 120km/h, tak mám na 5tku cca 3000 ot./min.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Odpovědět