Chcipajici motor

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od mglore »

jj, presne, protoze řj chybi info o rychlosti...tak ti to chcipa.
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

ok, tak zítra se do toho pustím a přehodím tam ty kabely a zapojím to elektrický čidlo. No dám vědět, jestil to pomohlo ;-)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

Tak, elektrickej senzor pro snímaní rychlosti jsem do převodovky zapojil. Kabely jsem přehazovat nemusel, protože ty starý kabely z 1.2i měly na sobě konektor pro tento elektrickej senzor rychlosti přidělanej, takže jsem konektor jenom vyčistil a nacvakl do snímače. Starý mechanický lanko od budíky jsem vytáhl pryč. Budíky jsem vyměnil za elektrický s rozsahem 0-200km. Všechno funguje, rychlost to normálně ukazuje, ale auto mi pořád chcípá a diagnostika mi stále hlásí chybu P0500 - Snímač rychlosti jizdy vozidla - chybná funkce. I když chybu z jednotky smažu, tak se tam objeví za chvílu znova...

Když mám připojenou diagnostiku a jedu s autem, tak řídící jednotka hlásí stále 0km/h, přitom budíky ukazujou normálně rychlost. Takže do řídící jednotky nejde signál od budíků nebo od snímače rychlosti, ale proč?


jen tak pro info. Ještě mi to samozřejmě hlásí chybu P0412 - Obvod spínacího ventilu vstřikování sekundárného vzduchu A - chybná funkce, ale to je tím, že ten sekundární ekologickej vzduch tam zapojenej nemám, ale to by nemělo mít na volnoběh vliv ne?

Tak už fakt nevím co s tím krámem mám dělat.

Má někdo nějaký nápady?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

tak, krokovej motorek volnoběhu jsem vyměnil za ten z 1.2i, a dělá to pořád to stejný, motor občas při vyřazení chcípne a neudrží volnoběžný otáčky.

takže krokovým motorkem to není. Zbývá dalších milion stopádesát jiných příčin. Achjo, co jsem komu udělal...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od jamal.jefries »

no jestli si pořád myslí jednotka že jede 0km/h tak bude problém v tom protože ty si sice rozhejbal budíky ale jednotka si myslí že furt stojíš.Bohužel nevim jestli jednotka bere data z budíků nebo rovnou z toho snímače na převodovce ale to by mohl vědět mglore :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

jo souhlasím... taky bohužel nevím, odkud si jednotka bere hodnotu rychlosti, takže pak se těžko hledá chyba. Doufám, že mglore nebo někdo jinej, kdo se tímto zabýval poradí :)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od jamal.jefries »

protože kdyby jednotka brala hodnoty z budíků tak jelikož tam máš kabelovej svazek z 1.2 tak by tam nemuseli bejt natažený dráty pro tuhle funkci :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

tohle jsem si taky říkal, ale ty kabely k řídící jednotce u 1.2 a 1.4 od palubky jsou stejný = úplně stejnej konektor i označení drátů. Navíc 1.2 měla nachystanej konektor pro elektrický snímaní z převodovky (ten konektor tam byl prostě jenom nachystanej, ale nezapojenej, protože se využívalo mechanický lanko). Takže nevím, ale můj selskej rozum mi říká, že v kabelech to nebude.

Chtělo by to schéma zapojení od palubky či čidla snímání rychlosti k řídící jednotce :( Jinak tu můžem jenom špekulovat. No, ale třeba někoho ještě něco napadne. Jak já říkám, víc hlav, víc ví... :)

Taky mi řekni, co má společnýho měření rychlosti vozidla s volnoběhem? Nechápu, jakou to má spojitost. Tohle mi zatím nikdo nevysvětlil. Proč by auto občas chcíplo při vyřazení rychlosti, když by nesnímalo rychlost vozidla?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od jamal.jefries »

no to já sice taky nechápu ale jelikož ti to volnoběh na místě drží a chcípá ti to jenom když jedeš mezi řazenim tak to už je taky divný ne? :-) :-) :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od jamal.jefries »

jinak elektroschema je tady http://uloz.to/xbYgPkr/schema-zapojeni-pdf
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

no, to jo, ale dělá to strašně nepravidelně. Třeba jedu 10km po dálnici, najednou vyřadím, chcipne to. Pak nastartuju, trochu to vytůruju do cca 3000 ot./min a zase to volnoběh drží a jedu dál. Když mě to třeba chcípne u baráku, tak zastavím, snažím se nastartovat, motor chytne, ale volnoběh to stejně nedrží a padá do chcípnutí, takže to musím držet buď pod plynem nebo to musím opět vytůrovat na 3000 ot./min, a pak už volnoběh z ničeho nic drží...

Mě spíš přijde, jako kdyby někde unikl podtlak v sání. Když mě to třeba chcípne u baráku.

Chová se to úplně stejně, jako když odpojím ten 3 pinovej konektor co hlídá tlak v sání vedle expanzky (každej motor to tam má). Ten snímač tlaku v sání jsem použil z 1.2, takže ten by to dělat neměl, když u 1.2 to fungovalo normálně (leda že by záhadně z ničeho nic vydechl).

Už začínám mít konspirační teorií o tom, že mám v sání někde malou dírku, a jakmile se motor zahřeje, tak ta dírka se roztáhne a začne unikat tlak do hodnoty, kdy už ten tlak je tak malej, že se neudrží volnoběh a začne to chcípat. Já to vytůruju a tlak se zvedne a zase to chvílu funguje. No, ale tahle teorie by se dala ověřit, že se napíchnu na to čidlo tlaku a budu měřit, co tam jde za hodnoty ne?

Achjo, už mě z toho začíná jebat, jak nad tím čím dál víc přemýšlím, a vymýšlím spíš kokotiny.

//edit: díky za schéma, mrknu na to ;-)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Ty máš EGR ventil zaslepenej, nebo ne?
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

Ahoj, EGR mám zaslepenej a vyčištěnej. Ten to doufám, dělat nebude, resp. žádnou chybu EGR to nehlásí.

Vypozoroval jsem další indicie:

1) motor po vyřazení chcípne, jenom když jedu bez plynu se zařazenou rychlostí nebo když jedu "kadla kadla", prostě pianko, stálá rychlost, žádný zrychlení. Když na to šlapu a zrychluji, tak motor při vyřazení nikdy nechcípne.

Mám obavu, že někde v tom posledním kusu sání utíká někde tlak, jinak to prostě není možný. Hadičky mám všechny přetažený stahovací páskou.

Jdu se napíchnout na ten snímač absolutního tlaku v sání a uvidím, co to bude při jizdě ukazovat za hodnoty.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Mě taky EGR žádnou chybu nehlásil, ale ikdyž byl půl roku nový odešla v něm elektronika a ta dávala ŘJ motoru chybné informace, následně už jen část obvodů zkratovala. Jak jsem ho odpojil tak vše v pohodě, když jsem ho nacvaknul zpět na kabel tak motor okamžitě chcípnul, ikdyž byl fyzicky EGR zaslepen .
Držím palce.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

ok dobře díky za tip ;) jdu vypojit EGR, nebo tam dám jinej EGR co fungoval v 1.2.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Odpovědět