Dobíjení >všeobecně

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
alino
Příspěvky: 32
Registrován: 13 bře 2008, 14:08
Bydliště: SR

Příspěvek od alino »

Robin píše:Kolísá mě napětí, "blikají" světla, podle elektrikáře mám špatný regulátor dobíjení od Hitachi asi za 2200 kč. Prý se musí vyndat alternátor a s prací by to mělo stát cca 5 tis kč.
Chci se zeptat, jestli se opravdu musí vyndat a jestli bch to zvládnul sám? Na co si dát pozor atd..
dík
Musíš si to odmerať. Pripojíš voltmeter na batériu pozrieš sa na to koľko to meria a naštartuješ. Napätie by malo stúpnuť na hodnotu 13,5-14,5V. Nové regulátory majú teplotný senzor, ktorý v zime vzhľadom na kapacitu batérie dáva vyššie napätie skoro do 14,7V - čo je maximum pre elektrolyt a v lete dáva nižšie do 14,3V. Regulátor je elektronicky jedoduchý obvod, problémom je, že u niektorých alternátorov je zaliaty a je problém ho opraviť/ mechanicky nie elektronicky/.
kony
Příspěvky: 44
Registrován: 28 úno 2008, 10:21
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od kony »

zdarec, mám podobný problém.... Mám C-čko a včera z ničeho nic mi autí přestalo dobíjet. změřil jsem baterku a ta byla v cajku... Tak jsme dneska rozdělávali alternátor, proměřovali jsme "diodový most", uhlíky byly v cajku, zkrátka jsme nepřišli na závadu.... jediná věc co jsem se tu dočetl, tak by to mohl být regulátor...
Mám najeto 170tis.

Nese´tkal jste se někdo s tím???? díky za odpověď.
sika
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2008, 18:10
Bydliště: ZÁBŘEH
Kontaktovat uživatele:

Dobíjení Opel corsa 1,5D

Příspěvek od sika »

Ahoj Mám OPEL CORSA 1,5D eco r.v. 1995. Asi tak před rokem mě vyšplouchl altík klasika kontrolka a studenej pot : byl to diodový mustek opraveno v servisu Jenže minulý týden při jízdě : problikla mě kontrolka dobíjení ,ještě jsem dojel v pohodě Ale druhý den otočím klíčkem v zapalování a kontrolka dobíjení nesvítila Motor sice naskočil ale nic moc ještě jsem si všiml že mě rafika nádrže začala padat dolu Pak jsem musel motor zhasnout a to už jsem potom nenastartoval prostě vybitá baterie. přes startovací kabely to zase naskočilo . Hodil jsem to do toho samého servisu a dnes mě volali,že nemužou na nic přijít Tak jsem se chtěl zeptat jestli se s tímto broblémem někdo nesetkal a nebo mě neporadil mám pocit, že ted budou v servisu měnit a měnit a já budu platit a platit
Uživatelský avatar
suby
Administrátoři
Příspěvky: 2117
Registrován: 10 úno 2007, 14:57
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od suby »

Možná to budou jen špatná relátka, ale na to by asi v servisu přišli, a nebo ne? :?:
Corsa C 1.2i
sika
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2008, 18:10
Bydliště: ZÁBŘEH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sika »

suby píše:Možná to budou jen špatná relátka, ale na to by asi v servisu přišli, a nebo ne? :?:
já si myslel taky, ale prej se jim to na chvilku podařilo rozjet a pak zase nic Když tak přemýšlím on je pátek a chlapci měli žížu tak se na to vyflákli
Havli
Corsa forever
Příspěvky: 2468
Registrován: 08 dub 2007, 01:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havli »

Když zapneš zapalování tak nesvítí dobíjení a když nastartuješ tak se rozsvítí :?: To sem měl jednou u Una ale marně vzpomínám čím to bylo. Tuším že od altiku šli tlustý kabely a jeden tenkej a ten byl utrženej. Nevim naco tam je (elektrika nejni můj kamoš) ale zkus se na to mrknout,třeba to je vono.ten kablík jde tušim na startér :wink:
sika
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2008, 18:10
Bydliště: ZÁBŘEH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sika »

Ne právě že nesvítí ani před startem a ani když motor naskočí prostě jako by ta kontrola byla KO Ještě je zajímavý,že když jsem to nakopl přes start. a dojel do servisu tak byl cítit známej puch jako když se něco pálí a kupodivu motor naskočil třikrát za sebou na drb jsem z toho jelen :shock:
Havli
Corsa forever
Příspěvky: 2468
Registrován: 08 dub 2007, 01:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havli »

Možná volná kostra někde,když to občas jde :wink: Stáhni si knížku Jak na to,je tu v Pdf a mrkni na alternátor a dobíjení,měla by tam bejt kapitola
Havli
Corsa forever
Příspěvky: 2468
Registrován: 08 dub 2007, 01:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havli »

sika
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2008, 18:10
Bydliště: ZÁBŘEH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sika »

jo díky skusím mrknout co tam o tom píšou :)
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

Mě se stalo něco podobného a bylo to kontaktem, byl uplně uhnilej, tak si prolez všechny kontakty a jestli nejsou zoxidovaný, nebo uhnilý a uvídíš, když to nebude tím tak to řeš dál
I German Style !
sika
Příspěvky: 19
Registrován: 05 zář 2008, 18:10
Bydliště: ZÁBŘEH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sika »

Tak závada je vyřešena Altík: ve statorovém vynutí byl zkrat a dělalo si to co chtělo nakonec jsem to musel dát do servisu samo že nezustalo u jedné závady diodový mustek zásluhou toho zkratu taky kaput (nevím ale to se mě moc nezdá ten mustek tam byl rok ale budiž suma sumárum 5000kc -doufám,že ted to dá nějakou dobu pokoj :o) musím to zaklepat na dřevo!! Díky za všechny rady i příspěvky :D
belco
Příspěvky: 36
Registrován: 09 čer 2007, 20:42
Kontaktovat uživatele:

Kontrolka dobijania baterie

Příspěvek od belco »

Caute, dlho som tu nebol, lebo moja corsicka nemala ziadne problemy.
Dnes sa mi stala zujimava vec. Pri vypnutom zapalovani mi svieti kontrolka dobijania baterie.

Vprirucke som nasiel nieco taketo: Kontrolka svieti pri vypnutom zapalovani, ak kladna dioda je skratovana. Riesenie skontrolovat diody, popripade vymenit usmernovac.

No vobec tomu nechapem co odomna chcu. Mate stym niekto nejake skusenost, co s tym vlastne robit???

Dodatok: Na druhy den rano mam nakomplet vybitu bateriu na aute, takze na 100% skrat.
Edit:Sloučeno.Havli
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 11
Registrován: 10 črc 2008, 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bob »

Vyměnit regulátor dobíjení s usměrňovačem. Baterii doporučuji odpojovat, hrozí nebezpečí zkratu a následného zahoření vozidla!
Corsa B City 1,7D červená (44kW)
belco
Příspěvky: 36
Registrován: 09 čer 2007, 20:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od belco »

Bob píše:Vyměnit regulátor dobíjení s usměrňovačem. Baterii doporučuji odpojovat, hrozí nebezpečí zkratu a následného zahoření vozidla!
Uz je opravene, bol zoskratovany diodovy mostik v alternatore. Neostavalo nic ine len ho vymenit, ale radsej som to zveril do ruk servisu.
Odpovědět