teploty vody, spouštění ventilátoru?
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Tak ona ručička nebude ukazovat úplně přesně. Někde jsem četl, že u Corsy spíná ventilátor při 98, takže jestli ručička není přesná, tak to možné je.
Jinak mglore tu někde psal, že voda v autě vaří při 110 stupních.
Jinak mglore tu někde psal, že voda v autě vaří při 110 stupních.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->

- deaddream_corsab
- Příspěvky: 219
- Registrován: 26 úno 2013, 14:49
- Bydliště: Kúty
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
chytraku ale my asi nechceme aby začal jit ventilator už vtedy ked mam litr vody vytečený pod autem ,ople sice spinaju neskoro ale vozit destilku se sebou je fajn ale ne ju dolevat cestou s práce v kolone každý den ,tak dam silnejší chladič a k tomu dve ploché sahary mjednu na prepinač v aute a druhu necham cez ten termostat
blue b corsa
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Prosím trochu slušnosti 
Mimochodem to neměla být reakce na ten větší chladič, ale spíše dopsaní toho mého příspěvku.

Mimochodem to neměla být reakce na ten větší chladič, ale spíše dopsaní toho mého příspěvku.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->

- deaddream_corsab
- Příspěvky: 219
- Registrován: 26 úno 2013, 14:49
- Bydliště: Kúty
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
ale hlavne že sa chápeme ,ono ople radi varí vodu ,tak ten chladič snad bych uprednostil pred lepším filtrem ,ked cena je plus minus ta stejná ,ale kedže sem sa dal auto prestavat tak či tak celé
tak vymením aj chladič filtr a vlastne šecko co sa mi nepozdáva
tak vymením aj chladič filtr a vlastne šecko co sa mi nepozdáva
blue b corsa
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 kvě 2013, 15:18
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout
s tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout

Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2009, 11:40
- Bydliště: Plzeň
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
tak zejtra budu resit termospinac taky, koupil jsem za 300 novy termospinac do chladice 2 fazovy - Pri 87 bude tocit pomalu, pri 92 uz bude tocit rychle.
Jdou z neho 3 draty, takze ze staryho spinace vetraku klimy ukradnu zasuvku ( vyreseno vetrak predni) a rychlejsi fazi ( 92 stupnu) normalne protahnu kabelema na spojku kabelze od spinace vetraku chladice ( jenom 2 pol), takze mi jeden spinac bude spinat oba vetraky najednou. Jednoduchy, levny, efektivni.
vysledkem by melo bejt ze by to nikdy nemelo prelezt 95. ( termostat mam studenou verzi, otevira se uz pri 82 stupnich)
Jinak ty termospinace..nebojte se kupovat temer z cehokoliv..nejenom z opla- vsechno to ma zavit 22 na 1.5 a vsechno
to funguje stejne, sou tam jenom jiny koncovky pro ruzna auta. Treba termospinac z favorita kolem 90 stupnu stoji asi 70 korun a funguje upe v poho.( zadejte treba na zbozi.cz termospinač ventilátoru) Musite poresit jeom pripojeni ( dratky), tj. pekne nasouvaci konektory na termospinac, nasovaci konektroty soupnout do origo opel pripojky a poradne zaizolovat....a hotovo 20.
Cus
Jdou z neho 3 draty, takze ze staryho spinace vetraku klimy ukradnu zasuvku ( vyreseno vetrak predni) a rychlejsi fazi ( 92 stupnu) normalne protahnu kabelema na spojku kabelze od spinace vetraku chladice ( jenom 2 pol), takze mi jeden spinac bude spinat oba vetraky najednou. Jednoduchy, levny, efektivni.
vysledkem by melo bejt ze by to nikdy nemelo prelezt 95. ( termostat mam studenou verzi, otevira se uz pri 82 stupnich)
Jinak ty termospinace..nebojte se kupovat temer z cehokoliv..nejenom z opla- vsechno to ma zavit 22 na 1.5 a vsechno
to funguje stejne, sou tam jenom jiny koncovky pro ruzna auta. Treba termospinac z favorita kolem 90 stupnu stoji asi 70 korun a funguje upe v poho.( zadejte treba na zbozi.cz termospinač ventilátoru) Musite poresit jeom pripojeni ( dratky), tj. pekne nasouvaci konektory na termospinac, nasovaci konektroty soupnout do origo opel pripojky a poradne zaizolovat....a hotovo 20.
Cus
- mr.janis
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 191
- Registrován: 13 črc 2009, 21:24
- Bydliště: Chocholná - Velčice
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
tiez ma uz stvalo to zapinanie medzi 100 az 105, tak som tam dal spinac z golfa a ten mi zapina okolo 95
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenouts tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- shanti
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27 kvě 2011, 14:35
- Bydliště: Brno
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
A co takhle na ten větrák napojit ten spínač paralelně, spínalo by to samo a nebo řidič v kabině.
C 1,0 12V
- petanek192
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 2094
- Registrován: 19 črc 2007, 23:25
- Bydliště: Velešín
- Kontaktovat uživatele:
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Hgi píše:Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenouts tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
ma pravdu panove .
spis mam ale pocit ze je vym lito vyhodit 300 za takovej nesmysl jako je cidlo . TO VAZNE NECHAPU !!!!
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska
Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON
Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON

-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 kvě 2013, 15:18
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Dobrý den, vážení...
tak ještě jednou:
"1) spínač na chladiči jsem vyměnil - starý byl napůl shořený, vedou k němu jen DVA dráty (někde jsem četl, že většinou jdou 3)
2) spínač má 3 kolíky, PLUS a další dva - dvě funkce: (1) 85 - 95°C, (2) 92 - 102°C, Chápu tedy, že teplota uvedená na spínači je to, kdy má být sepnuto ... ?
3) Zapojil jsem tedy PLUS a jednu z funkcí (postupně vyzkoušel obě dvě) a nechal jsem teplotu vylézt skoro až ke 100 a nic se netočí.
Bez ohledu na přetlakový chladicí systém, pokud prostě na palubce ukazuje teplotu 97, tak by logicky ventilátor měl točit - když čidlo má být během této teploty sepnuté."
Jak je možnost z mého příspěvku vyčíst, čidlo JE NOVÉ !!! Za 23 EUR, originální. Takže tohle o nesmyslném šetření není!
Nikdo mi zatím ale neporadil, proč se Sahara netočí. Přes dráty propojení funguje, čidlo je nové. Ikdyby teplota nebyla přes 100 a ručička ukazovala nepřesně, musí tam být víc jak 92 a tak by se to mělo točit.
Takže, co dělám blbě?!
Díky
M.
tak ještě jednou:
"1) spínač na chladiči jsem vyměnil - starý byl napůl shořený, vedou k němu jen DVA dráty (někde jsem četl, že většinou jdou 3)
2) spínač má 3 kolíky, PLUS a další dva - dvě funkce: (1) 85 - 95°C, (2) 92 - 102°C, Chápu tedy, že teplota uvedená na spínači je to, kdy má být sepnuto ... ?
3) Zapojil jsem tedy PLUS a jednu z funkcí (postupně vyzkoušel obě dvě) a nechal jsem teplotu vylézt skoro až ke 100 a nic se netočí.
Bez ohledu na přetlakový chladicí systém, pokud prostě na palubce ukazuje teplotu 97, tak by logicky ventilátor měl točit - když čidlo má být během této teploty sepnuté."
Jak je možnost z mého příspěvku vyčíst, čidlo JE NOVÉ !!! Za 23 EUR, originální. Takže tohle o nesmyslném šetření není!
Nikdo mi zatím ale neporadil, proč se Sahara netočí. Přes dráty propojení funguje, čidlo je nové. Ikdyby teplota nebyla přes 100 a ručička ukazovala nepřesně, musí tam být víc jak 92 a tak by se to mělo točit.
Takže, co dělám blbě?!
Díky
M.
petanek192 píše:Hgi píše:Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenouts tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
ma pravdu panove .
spis mam ale pocit ze je vym lito vyhodit 300 za takovej nesmysl jako je cidlo . TO VAZNE NECHAPU !!!!
- MAMBO
- Příspěvky: 504
- Registrován: 10 čer 2010, 23:06
- Bydliště: Ostrava
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?

Naposledy upravil(a) MAMBO dne 05 črc 2013, 19:10, celkem upraveno 2 x.
Corsa B 1.0 5 dveř
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2009, 11:40
- Bydliště: Plzeň
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
azuyma..mas to blbe zapojeny, to je cely. Normalne si vem kus dratu a zkus si propojit ty kontakty na tom cidle, jestli se ti sepne ventilator - a myslim si , ze kdyz mas cidlo se 3 vyvodama a z auta ti k tomu jdou jenom 2 , tak spis nez vybrat funkci bych to videl je obe paralerne propojit...
takze polopaticky - vezmes dratek a zkousis kombinace az se dosanes do momentu, kdy propojenim 2 sousednich se nic nedeje - to jsou 2 funkce, tudiz ten tretit vyvod je zeme.
Ty 2 funkce spojis a propojis na jednu koncovku kabelu z auta, zem na druhou koncovku z kabelu z auta a pak vyzkouset normalne uz v chladici.... a neboj se,spravnou kombinaci kabelu to udelas tak by se ti tospoustelu uz pri tech 92.
Jenom to chce vyzkouset. Rada nad zlato na konec - lze vyzkouset i mimo chladic..pekne k autu rychlovarnou konvici a test .D
takze polopaticky - vezmes dratek a zkousis kombinace az se dosanes do momentu, kdy propojenim 2 sousednich se nic nedeje - to jsou 2 funkce, tudiz ten tretit vyvod je zeme.
Ty 2 funkce spojis a propojis na jednu koncovku kabelu z auta, zem na druhou koncovku z kabelu z auta a pak vyzkouset normalne uz v chladici.... a neboj se,spravnou kombinaci kabelu to udelas tak by se ti tospoustelu uz pri tech 92.
Jenom to chce vyzkouset. Rada nad zlato na konec - lze vyzkouset i mimo chladic..pekne k autu rychlovarnou konvici a test .D
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 kvě 2013, 15:18
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Tisíceré díky, mglore!
Vyzkouším dle návodu, jen s tou konvicí se mi nechce kolem auta šaškovat,... když už je čidlo našroubované v chladiči. Ale tak dají se s vařící vodou dělat i jiné psíkusy, třeba kafe
Zdravím!
Vyzkouším dle návodu, jen s tou konvicí se mi nechce kolem auta šaškovat,... když už je čidlo našroubované v chladiči. Ale tak dají se s vařící vodou dělat i jiné psíkusy, třeba kafe

Zdravím!