Stránka 2 z 2
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 13 kvě 2013, 11:09
od Gooder
Tak ona ručička nebude ukazovat úplně přesně. Někde jsem četl, že u Corsy spíná ventilátor při 98, takže jestli ručička není přesná, tak to možné je.
Jinak mglore tu někde psal, že voda v autě vaří při 110 stupních.
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 13 kvě 2013, 14:32
od deaddream_corsab
chytraku ale my asi nechceme aby začal jit ventilator už vtedy ked mam litr vody vytečený pod autem ,ople sice spinaju neskoro ale vozit destilku se sebou je fajn ale ne ju dolevat cestou s práce v kolone každý den ,tak dam silnejší chladič a k tomu dve ploché sahary mjednu na prepinač v aute a druhu necham cez ten termostat
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 13 kvě 2013, 15:33
od Gooder
Prosím trochu slušnosti
Mimochodem to neměla být reakce na ten větší chladič, ale spíše dopsaní toho mého příspěvku.
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 13 kvě 2013, 15:53
od deaddream_corsab
ale hlavne že sa chápeme ,ono ople radi varí vodu ,tak ten chladič snad bych uprednostil pred lepším filtrem ,ked cena je plus minus ta stejná ,ale kedže sem sa dal auto prestavat tak či tak celé
tak vymením aj chladič filtr a vlastne šecko co sa mi nepozdáva
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 21 kvě 2013, 19:00
od Azuyama
Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout

s tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 21 kvě 2013, 19:30
od mglore
tak zejtra budu resit termospinac taky, koupil jsem za 300 novy termospinac do chladice 2 fazovy - Pri 87 bude tocit pomalu, pri 92 uz bude tocit rychle.
Jdou z neho 3 draty, takze ze staryho spinace vetraku klimy ukradnu zasuvku ( vyreseno vetrak predni) a rychlejsi fazi ( 92 stupnu) normalne protahnu kabelema na spojku kabelze od spinace vetraku chladice ( jenom 2 pol), takze mi jeden spinac bude spinat oba vetraky najednou. Jednoduchy, levny, efektivni.
vysledkem by melo bejt ze by to nikdy nemelo prelezt 95. ( termostat mam studenou verzi, otevira se uz pri 82 stupnich)
Jinak ty termospinace..nebojte se kupovat temer z cehokoliv..nejenom z opla- vsechno to ma zavit 22 na 1.5 a vsechno
to funguje stejne, sou tam jenom jiny koncovky pro ruzna auta. Treba termospinac z favorita kolem 90 stupnu stoji asi 70 korun a funguje upe v poho.( zadejte treba na zbozi.cz termospinač ventilátoru) Musite poresit jeom pripojeni ( dratky), tj. pekne nasouvaci konektory na termospinac, nasovaci konektroty soupnout do origo opel pripojky a poradne zaizolovat....a hotovo 20.
Cus
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 21 kvě 2013, 20:51
od mr.janis
tiez ma uz stvalo to zapinanie medzi 100 az 105, tak som tam dal spinac z golfa a ten mi zapina okolo 95
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 22 kvě 2013, 20:29
od Hgi
Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout

s tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 22 kvě 2013, 20:38
od shanti
A co takhle na ten větrák napojit ten spínač paralelně, spínalo by to samo a nebo řidič v kabině.
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 22 kvě 2013, 21:05
od petanek192
Hgi píše:Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout

s tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.
ma pravdu panove .
spis mam ale pocit ze je vym lito vyhodit 300 za takovej nesmysl jako je cidlo . TO VAZNE NECHAPU !!!!
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 05 črc 2013, 13:13
od Azuyama
Dobrý den, vážení...
tak ještě jednou:
"1) spínač na chladiči jsem vyměnil - starý byl napůl shořený, vedou k němu jen DVA dráty (někde jsem četl, že většinou jdou 3)
2) spínač má 3 kolíky, PLUS a další dva - dvě funkce: (1) 85 - 95°C, (2) 92 - 102°C, Chápu tedy, že teplota uvedená na spínači je to, kdy má být sepnuto ... ?
3) Zapojil jsem tedy PLUS a jednu z funkcí (postupně vyzkoušel obě dvě) a nechal jsem teplotu vylézt skoro až ke 100 a nic se netočí.
Bez ohledu na přetlakový chladicí systém, pokud prostě na palubce ukazuje teplotu 97, tak by logicky ventilátor měl točit - když čidlo má být během této teploty sepnuté."
Jak je možnost z mého příspěvku vyčíst, čidlo JE NOVÉ !!! Za 23 EUR, originální. Takže tohle o nesmyslném šetření není!
Nikdo mi zatím ale neporadil, proč se Sahara netočí. Přes dráty propojení funguje, čidlo je nové. Ikdyby teplota nebyla přes 100 a ručička ukazovala nepřesně, musí tam být víc jak 92 a tak by se to mělo točit.
Takže, co dělám blbě?!
Díky
M.
petanek192 píše:Hgi píše:Azuyama píše:Spínač v kokpitu je dalším řešením...
Poradil mi to tady jeden starý jezdec rally, říkal, že než to zkoušet jestli se bude točit nebo nebude, ... prej natáhneme dráty někde k volantu a dáme tam spínač jako v rally autě. A pak si budu lupkat s ventilátorem jak >>MNĚ<< se bude chtít, .. a ne čidlu či nikomu ani ničemu jinému.
Ale i tahle možnost je tak trochu na palici,... protože to zas člověk nesmí zapomenout

s tím lupnout, až někde zastaví na červenou.
Jinak chladicí kapalina je v Corse pod tlakem (nebo nějak tak se to jmenuje, jak psal výše "mglore" a proto kapalina ani kolem 100ky vřít nebude. Ten stejný efekt jako papiňák, že.
Zdar a koně!
A.
Ovládat ventilátor manuálně je naprostá kravina... regulovat teplotu vody si musí auto samo, a ne jak za krále klacka, abych tam ještě někde něco hlídal a pak šaškoval s přepínačem. To pak dopadne tak, že to auto člověk uvaří, protože se zapomene dívat na teplotu vody.
ma pravdu panove .
spis mam ale pocit ze je vym lito vyhodit 300 za takovej nesmysl jako je cidlo . TO VAZNE NECHAPU !!!!
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 05 črc 2013, 13:53
od MAMBO
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 05 črc 2013, 14:32
od mglore
azuyma..mas to blbe zapojeny, to je cely. Normalne si vem kus dratu a zkus si propojit ty kontakty na tom cidle, jestli se ti sepne ventilator - a myslim si , ze kdyz mas cidlo se 3 vyvodama a z auta ti k tomu jdou jenom 2 , tak spis nez vybrat funkci bych to videl je obe paralerne propojit...
takze polopaticky - vezmes dratek a zkousis kombinace az se dosanes do momentu, kdy propojenim 2 sousednich se nic nedeje - to jsou 2 funkce, tudiz ten tretit vyvod je zeme.
Ty 2 funkce spojis a propojis na jednu koncovku kabelu z auta, zem na druhou koncovku z kabelu z auta a pak vyzkouset normalne uz v chladici.... a neboj se,spravnou kombinaci kabelu to udelas tak by se ti tospoustelu uz pri tech 92.
Jenom to chce vyzkouset. Rada nad zlato na konec - lze vyzkouset i mimo chladic..pekne k autu rychlovarnou konvici a test .D
Re: teploty vody, spouštění ventilátoru?
Napsal: 14 črc 2013, 22:22
od Azuyama
Tisíceré díky, mglore!
Vyzkouším dle návodu, jen s tou konvicí se mi nechce kolem auta šaškovat,... když už je čidlo našroubované v chladiči. Ale tak dají se s vařící vodou dělat i jiné psíkusy, třeba kafe
Zdravím!