Stránka 2 z 4
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 18:26
od Korrpi
Co-RS-ák píše:to víš že jo

s timhle autem rozhodně, troubo

tak si nejdřív ujasníme a vysvětlíme pojmy
jízdní vlastnosti: stav jak se chová auto na silnici - naklánění do zatáček, nedotáčivost/přetáčivost, držení zvolené stopy atak
jízdní dynamika: zrychlení, pružné zrychlení atd....
tak co myslíš, že guma která se bude při zatáčení nesmyslně převalovat a deformovat bude mít pozitivní vliv na kvalitu jízdních vlastností? vytoč si kola do plnýho rejdu a koukni jak se ten balón zmáčnul a ohnul

a teď si to představ co to dělá při rychlosti cca 80km/h
guma 205/40 ti to samý neudělá

horší bude dynamika vozu

ale zase bude líp sedět v zatáčkách a bude těžší auto utrhnout
Markus píše:Nejdou mi dávat přilohy

na přílohy kašli, je tu nastavenej prehistorickej system
nahraj to sem a pak adresu odkazu na obrázek strč mezi tyto fufníky
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 18:42
od Co-RS-ák
hele korrpáku, nepoučuj mě, vím co je co

a taky by to chtělo je mít správně nahuštěný si zapomněl říct, pak se ti ten "balon" nezmáčkne a místě třeba jako mě
s těmahle kolama se ale k jízdní dynamice jak ty říkáš těžko dostane, takže nemá cenu e o tom bavit

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 18:47
od Korrpi
očividně nevíš

to by mě zajímalo na kolik to foukáš aby se tak vysoká guma nebortila
mě se balón nezmáčkne jezdim 205/45R17
ale s tebou se nemá cenu hádat bo si myslíš, že jsi nejchytřejší a nejvzdělanější
ale ani nevíš jaký je rozdíl mezi jízdníma vlastnostma a jízdní dynamikou

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:13
od mglore
souhlas s co-rs-akem, nesouhlas s korrpim,
jizdni vlastnosti budou vzdy lepsi na gume s vyssim profilovym cislem ( vyssi pneu) nez na nizsi pneu ( za predpokladu stejne sirky pneu a stejne celke velikosti kola), to je fakt kterej nikdo neokeca .p - a ve finale dynamika
bude taky lepsi diky nizsi celkove vaze kola ( protoze kombinace vyssi guma a mensi disk je lehci nez naopak).
To ze je to serednejsi je taky fakt, ale za krasu se plati...
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:31
od Korrpi
vlastní zkušenost je uplně opačná
zima 185/65R14 5,5J (120,25mm vysoká guma) guma se na disku kroutí, v zatáčkách je nestabilní
léto 205/45R17 7J (92,22mm vysoká guma) a auto je na těhle gumách znatelně lepší v držení stopy
tlumiče i pružiny Irmscher

takže žadnej shit
ono taky udělá hodně zadní víceprvkové zavěšení

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:37
od mglore
no jenze srovnavas jabka hrusky - jinak siroky gumy s jinou celkovou velikosti...a navic letnaky proti zimakum...
tvrzeni je takove, ze kdybys dal na auto v lete misto 17tek jenom 15ky s sirkou gumy 205 a nalezite vyssi gumou
aby byli stejne vysoky jako tvoje 17ky, dal na to stejnou gumu od stejnyho vyrobce, tak to auto proste bude lip akcelerovat,
brzdit, sedet v zatackach, sedet pri nerovnostech..proste pri vsem.
U kol jde u soutezaku o co nejnizsi vahu a co nejmensi disk aby sel pres brzdy, co nejvyssi gumu...( pokud te netlaci
rozpocet, siroke a zaroven vysoke gumy ( napr. 14, sire 225, vyska 60, 70) jsou pekelne drahy, vicemene
jakkakoliv guma pripominajici ctverec ( pomer sirka vs. vyska) je pekna draha, protoze vyrobit vysokou bocnici
ktera by vydrzela ty bocni gka generovany pri jizde a zaroven byla dostatecne mekka vzhledem k pricnejm nerovnostem neni zadna sranda...
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:47
od Korrpi
tak pokud chci zachovat stejnej obvod kola 17" jako 15" musím snižovat profilový číslo
15 = 195/65

17=215/45
kdyby tedy byla pravda co píšeš proč se nejezdí WTCC/ asfaltové rally na balonoidních gumách?
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:53
od Gooder
Míro, mám pocit, že mglore měl na mysli i stejnou šíři kola. Je jasné, že 145 bude sedět hůř než 205
Jinak zase opak jsou závody jakýchkoliv formulí nebo NASCAR/ARCA

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 20:56
od Korrpi
tak jako nedokážu si představit 5" širokej 17" disk
to maš ale emeriku tak jsou uplně jiný

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 21:10
od mglore
korrpi =

... a tim to pro me asi hasne

Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 21:18
od shoox

ja tomu nerozumim vzdyt sirší kola =lepší stabilita v zatáčkách protoze je větší plocha gumy na silnici... Alespon jsem si to myslim
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 21:20
od Korrpi
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 22:03
od mglore
shoox, korrpi - to ste zkoureny nebo co? O sirce pneu tu nepadlo v topicu ani slovo, to je jasny
ze na sirsich gumach auto bude sedet lip atd...polemika se vede jen o relativni vysce pneu, tj. jak vysoke bocnice vs. disk,neboli vetsi disk a nizhkoprofilove pneu nebo maly disk a pneu s vysokou bocnici...ne o sirce boha jeho du si dat

abych to nak rozchodil
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 22:23
od Co-RS-ák
čéče korpi, ty si prostě všechno vybereš z vět tak aby se ti to hodilo

řikal sem, že na místě se mi to nebortí, neboť nemam podhuštěný autobusácký profil

nemyslím si že jsem nejchytřejší a nejvzdělanější ( ale jakou máš školu ty?;) ) prostě jen nesouhlasím s tebou a vůbec tvým podáváním diskuze
ty nedokážeš pochopit, že mluvím o corse a že nějaký jízdní vlastnosti jsou nadneseně tady passé... ty sem pleteš tvojí superultramega krutou vectru nebo saaba a srovnáváš to s nákupní taškou
a jízdní dynamika je podmnožinou vlastností

sem to shrnul prostě
s tebou nemá cenu se hádat, hlavně mě vůbec nebaví ti odpovídat

neděláš tu skoro nic jinýho než si vytáhneš text někoho a začneš ho poučovat o tom, na co se nikdo neptal, ale už téměř nezapomínáš napsat jak máš super auto, čímdál míň skrytě

a to neni závist
shoox: širší kola nejsou o větší stabilitě, ale o pokud jsou dobrý gumy, tak přilnavosti
Re: Markus Corsa B 1.2
Napsal: 23 zář 2013, 23:02
od Korrpi
ano mam velmi dobré auto

a nebojím se to napsat
ja mam školu a dokonce 2