Chcipajici motor

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Kamikaze211
Příspěvky: 8
Registrován: 26 úno 2010, 20:50
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Kamikaze211 »

Ještě zkusím vyměnit ten motorek, uvidím jak to bude jezdit. Je to teďka děs, na kruháči nebo tak to vždycky chcípne, dokonce i při dávání zpátečky. Snad to bude ten motorek ...
josef.fousac
Příspěvky: 1
Registrován: 21 črc 2010, 09:44
Bydliště: plzen-jih

dotaz za otce

Příspěvek od josef.fousac »

Zdravím vás hoši,odborníci,omlouvám se za dotaz,ačkoliv jsem bývalý oplař astra g,i bývalý dlouholetý člen klubu,musím se přiznat,že nevím kam směřovat tento dotaz za mého otce.je hrdým vlastníkem oplíka,již sice důchodce ale nedal na něj dopustit,nyní ovšem oplík stůně a neví si rady.Rozsvítila se kontrolka elektroniky motoru,ta oranžová,oplík zdechnul,s obtížema dojel domů,již ho nenatočil,když to vychladlo nastartoval ho,ale po krátké jízdě opět zdechnul,prostě po zahřátí,já se domníval,jelikož jsem měl géčko které takto haprovalo také kůli agr ventilu,že to je i jeho problém,již když to kupoval,tak byl s agr ventilem problém,vyměnil se a byl pokoj,nyní jsem si tedy myslel,že to bude opět ten ventil,tatí to nechal odtáhnout na diagnostiku a tam to hodilo že je vadný snímač otáček na vačce?měl jsem za to,že je na klice,ale tvrdí že na vačce,tak ho měnili celkem dva kusy,bohužel ani po výměně snímačů to nejede,tak se ptám,není možné,že to je opravdu agr ventilem ale vyhodnocuje to jako vadu snímače?táta autí potřebuje,již čtrnáct dní nejezdí,a hlavně nechci aby se oprava neprodražovala.ještě to hlavní má corsu tříválec z roku 98 kw40 obsah 973 typ motoru x10xe jestli mohu poprosit o pomoc,radu a písnout raději na email josef.fousac@seznam.cz děkuji všem za ochotu.ps:jaký je tam vlastně agr ventil?to kůli případnému zaslepení,vím že tady to je nějak propojené s chladicí kapalinou,u géčka jsem to měl ale na sání,né na bloku motoru,tak ani netuším jaká případná záslepka by se dala použít,děkuji.
sajrajt
Příspěvky: 35
Registrován: 20 led 2009, 09:00
Bydliště: PLZEŇ

Příspěvek od sajrajt »

Máš sz :wink:
Maco
Příspěvky: 7
Registrován: 18 říj 2010, 18:57
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Maco »

mam problem ze se mi to dusi pri rozjezdu tak nevim jestli to nebude palivovy filtr?
Maco
Příspěvky: 7
Registrován: 18 říj 2010, 18:57
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Maco »

jinak zdarec :-) napinaci kladku mam trosku zgichanou olejem a nevim z ceho, poradite?
Uživatelský avatar
Matezzz
Příspěvky: 74
Registrován: 16 úno 2009, 16:32
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matezzz »

Zdar chlape. Podobný problém s chcípajícím motorem při vyřazení mi na Ačku jakžtakž vyřešila výměna lambda sondy. Nebo bych tipnul ten krokový motorek. Jakože je nepříjemné jak přijedeš na rondel, vyřadíš a po rondlu už si nucen tlačit.....
Uživatelský avatar
NoX
Příspěvky: 707
Registrován: 31 kvě 2008, 11:31

Příspěvek od NoX »

me tohle na calibre s motorem x20xe delalo cidlo polohy vacky... desnej sranec to vymenit....ale nakonec se zadarilo, a uz to jezdi ok, taky je potrbea zkontrolovat kabelaz...
víta
Příspěvky: 728
Registrován: 15 říj 2009, 21:50
Bydliště: Bílina

Příspěvek od víta »

kluci mam taky problém. corsa mi začala chcípat ale jenom někdy když projedu zatáčku jedu do kopce a nebo když vytočim jedničku dám dvojku a chcíp a udělámi to samí i z 3 na 4 a to ani nemusim vytáčet :-) děláto i když mám půlku nádrže a i když mam rezervu palivovej filtr je taky novej . druhej problém na na duhym válci od rozdělovače se mi vždycky udělá na svíčce jakoby vodní kámen (bílej povlak )kabely i svíčky jsou už i měněný a udělalo to znova :-) tedka babo rad :cry: a ještě když chcípne vypnu klíček a znova startuju tak chitne:-)
styxxy
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1100
Registrován: 03 čer 2007, 21:21
Bydliště: Praha-Modřany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od styxxy »

zdravim po tom co jsem dokoncil g.o. motoru se mi obcas stava ze motor sam zhasne a nejde natocit bez drzeni plynu typuji to na krokac mel jsem jeden a nanej mi to volnobeh vubec nedrzelo otacky litaly od 1000 do 3000 tak jsme dal jiny co sem mel ale ne novy ted to drzi volnobeh ale nejakych 700 driv to drzelo 750 muze to byt tedy krokacem? diagnostika mi ukazala sposty chyb jako prave krokac udajne spatny pocet kroku, potom nespravyný pocet impulzu asi na remenici pouzil jsme jinou ale ma stejny pocet zubu a je z c16xe naprosto stejna jako velikost a pocet zubu a taky mi to pise spatne napeti na mapú senzoru atd snazil jsme si chyby vymazat odpojenim bateri pro kontrolu ale chyby tam jsou porad stejne nechce se mi to smazat + to pise chyby ktere dle knihy jak na to jsou uplne na jiny motor ci dokonce chyba kterou v motoru vubec nemam muze byt jina rj? pise mi to treba vadné cidlo poctu ujetych kilometru ale kilometry to pocita mam mechaniku a taky chyba imobilizeru (chybný kod)ale auto startuje diky za rady... mimochpodem jak je tezke demontovat celou skrtici klapku? a vsiml jsme si jen ja ze potenciometr skrtici klapky ma dve polohy jak ho namontovat ?
styxxy
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1100
Registrován: 03 čer 2007, 21:21
Bydliště: Praha-Modřany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od styxxy »

up
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

Ahoj,

mohl by mi někdo poradit. Před několika dny jsem hodil do své Corsy 1.4 16V (X14XE) - téměř po kompletním GO. Auto jede v pohodě, ale, když se motor zahřeje, tak při přeřazení občas chcípne (prostě neudrží volnoběžný otáčky), takže ho znova nastartuju s trochou plynu, roztůruju do cca 3000 ot./min a pak je už všechno v pohodě. Zase jedu... Ale po cca 5km se to stane zase. Je to nepravidelný to chcípaní.

Takže co může být v prdeli? Diagnostika mi ukazuje pouze chyby nezapojený sekundární vzduch a měření rychlosti - ponechal jsem totiž mechanickej náhon tachometru, elektrickej náhon jsem nezapojoval a sekundární vzduch mám odpojenej + zaslepená díra na svodech. Jinak žádnou chybu diagnostika nehlásí. Co mě napadá je:

1) krokovej motorek volnoběhu (jinak volnoběžný otáčky to udržuje správně cca 900-950 ot./min při teplým motoru. Při studeným motoru cca 1100 ot./min).
2) Kousající se EGR? (ten jsem zaslepil a komplet vyčistil, takže by měl teoreticky běhat v pohodě), no ale člověk nikdy neví... Hlavně kdyby to bylo EGR, tak by to hlásilo chybu EGR, ale to nehlásí.
3) Vadný čidlo na klice nebo na vačce? Ale to si myslím, že by zahlásilo chybu na diagnostice, kdyby to dostávalo špatnej impuls.
4) Někde blbne podtlak ze sání (zlomená nebo netěsnící hadice).
5) Kousající se škrtící klapka, ale tu jsem kompletně vyčistil, a chodilo to jako nový všechno...

Má někdo nějaký nápady či rady, co by to chcípání mohlo způsobovat? Asi začnu tím krokáčem, stačí ho vyčistit nebo rovnou koupit novej?


Díky všem moc za rady.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
sipek
Příspěvky: 530
Registrován: 04 dub 2012, 21:41

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od sipek »

mě se stávalo to samý u C14NZ a bylo to netěsnící hadičkou vedoucí k MAP senzoru :roll:
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

no, teď jsem vyčistil komplet celej krokovej motorek a zkusím dotáhnout sponkama tlakový hadice a uvidíme. Ještě mi petánek říkal, že by to mohl dělat čidlo teploty pro ECO jednotku, takže další možnost zkusím tohle.

Ještě mě napadlo, že by mohl blbnout MAP v sání a podle toho by se dávkovala špatně směs, ale to by se myslím projevilo na diagnostice ? I když kdo ví...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od mglore »

hgi - typicky symptom, jde o ty budiky nezapojeny - pokud mas elektricky budiky, musis je zapojit,
jinac ti to bude chcipat. Takze sehnat nekde cidlo elektricky a nacpat ho do prevodovky.....
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Chcipajici motor

Příspěvek od Hgi »

Ahoj mglore. To jako vážně? Čidlo pro elektrickej náhon mám, i budíky elektrický mám (i všechny kabely mám), akorát se mě to nechtělo zapojovat a chtěl jsem tam nechat mechanickej náhon, protože to funguje :-D ...

achjo :( to bude zase jebačka na celej den :(

Z jakýho důvodu to chcípá, až když je to zahřátý motor kvůli snímači rychlosti? Může mi to někdo trochu vysvětlit?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Odpovědět