Stránka 2 z 2
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
Napsal: 25 pro 2011, 14:31
od yeti
mužou to být třeba špatný starý zaoxidovaný kabely nebo pak jak píše maro
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
Napsal: 19 led 2012, 18:04
od Arci
U dieselu se otáčkoměr opravdu řídí altíkem (nemá to indukční cívku jako benzín a z té se bere signál pro RPM meter). Jinak při nastartovaném motoru by mělo být na svorkách baterie 14-14,5V (vše el. je ve vozu vypnuté), při stojícím motoru klesne napětí na 12,5-13V (to znamená že je baterie plně nabitá) no a pokud je na baterce 10,1V tak je 100% vybitá.. Jednoduchý test alternátoru: nastartovat, nechat běžet 10min, motor nechat běžet, vypnout VEŠKEROU elektroniku vozu, mírně přidat plyn (cca 1800RPM) a odpojit (-) pól baterie no a motor musí běžet dále pak uvolnit plyn na volnoběžné otáčky a motor musí stále běžet, pak opět přidat na 1800RPM a postupně začít zapínat spotřebiče vozu (stále udržovat 1800RPM!!) no a pokud se podaří zapnout vše co je ve vozu (do toho nepočítám audio, to už je navíc (pokud tam teda nemáte origo tranzistorák, ten můžete)) a motor pojede vesele dále tak je alternátor na 100% OK, pokud motor během tohoto testu s odpojenou baterkou zdechne tak hurá do repase altíku... TENTO POSTUP 100% ODHALÍ K.O. ALTERNÁTOR (alternátor musí být bez baterie při 1800RPM udržet veškerou elektroniku vozu včetně motoru)...