
Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
jen poopravím - ono jede -ale prostě jak nastartuju, tak má malé otáčky - prostě ani za chladna se nesepne sytič! pokud by se sepl sytič, tak se pak vypne a otáčky budou ok! takže to může být fakt jenom blbost - ale prostě jak startnu a jednou sešlápnu plyn a můžu jet - jede to, jen se bojím, že v zimě to bez sytiče nenastartuju, proto chci ten sytič rozchodit! to je celé! čím víc nad tím přemýšlím, tak mám za to, že ten krokáč bude v hajzlu po roce 

-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
tak problém vyřešen - kolega automechanik v servisu na to přišel - zjistil, že autosytič nefachal kvůli tomu, že škrtící klapka (improvizovaný karbec) byla těžce zanesená - důkladně ji vyčistil a otáčky jsou ok a sytič začal fachčit - takže je po problému
jinak mi říkal, že všechna čidla a celá elektroinstalace je v pořádku, jo holt zakopaný pes byl ve špíně, co se tam dostala z odsávání vačky (hadička, co vede do škrtící klapky od vaček tam holt odsáváním vačky nasála nějaký bordel)

-
- Příspěvky: 530
- Registrován: 04 dub 2012, 21:41
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
na tohle jsou dobrý nádoby oil catch
u větších obsahů to i o trochu zvýší výkon prej
...protože jde čistší směs do válců noo..



-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
zatracená smůla grrr
mám problém, starty za studena - mám fungl novou baterku, po tom, co mi klekla stará a za studena mi to nestartuje - otáčky zatraceně nízké, jako by byla klapka uzavřená a když při startu zmáčknu jen trošku plyn, tak to okamžitě startne se sytičem, jak má .... ale pokud bez plynu, tak točí, točí ale nenatočí
nevím, kde je zrada, jestli se mi nějak přidírá klapka, nebo doslova v těch v mrazech zmrzne a bez zmákčnutí plynu ji nelze otevřít ... divné ale je, že někdy to ani s plynem prostě nechce chytit a nebo když to chytí, tak jsou ty otáčky nízké a pak musím zas poladit plyn a pak se teprve sepne sytič a otáčky vystoupají, ale to už motor běží, takže je to jaksi pozdě ... prostě sytič nejede automaticky, ale manuálně, v menších mrazech nastartuju s nízkými otáčkami jen lehce líznu plyn a okamžitě se sepne sytič, ale motor prostě už běží ... ví někdo, čím by to mohlo být??? a ještě se mi stalo, že po nastartování a líznutí plynu, aby jel sytič, jsem šel ometat auto od sněhu a motor běžel pěkně na sytič pak se sytič vypl, otáčky normál a pak to normálně zdechlo a nešlo to za boha nastartovat a to se mi nestalo poprvé nakonec jsem to startl s plným plynem asi na 10. pokus ... netuší někdo, čím by to mohlo být? jak jsem psal výše, kdecovšechno nové vyměněné ... fakt nemůžu přijít na to, čím to může být



-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
Jen k tomu oil catch tank.
Co jsem koukal, tak OCT je i velice jednoduchý na výrobu
Jinak ten výkon mi přijde jako blbost, to by to muselo být sakra špinavý, aby to bylo poznat. Jenže vezmi si, že naše auta to nemají a jsou stará cca 15let, to by se za tu dobu musel ten motor ucpat
Motoru to určitě prospěje(zde je vidět výsledek, co se může jinak stát), ale výkon to nepřidá, jedině nějaký tisíciny procenta bych řekl.
Měnil jsem kryt motoru za jiný a čistil jsem ho právě od oleje, jako zanesené to bylo, ale nebyly tam nánosy bordelu
Co jsem koukal, tak OCT je i velice jednoduchý na výrobu

Jinak ten výkon mi přijde jako blbost, to by to muselo být sakra špinavý, aby to bylo poznat. Jenže vezmi si, že naše auta to nemají a jsou stará cca 15let, to by se za tu dobu musel ten motor ucpat

Měnil jsem kryt motoru za jiný a čistil jsem ho právě od oleje, jako zanesené to bylo, ale nebyly tam nánosy bordelu

Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->

-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 03 zář 2010, 20:14
- Bydliště: Ostrrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
Zdarec všici taky jsem to řešil a zrovna dnes! : start za studena natočilo. nepravidelný běh motoru kontrolka svítí... jede špatně . suká dusí se a špatně reaguje na plyn napadla mě lambda nic čidla skoro všechny vyměněné a nic klapa vyčištěná nic sání čisté nic vyměnil jsem katalyzátor protože jsem ho měl vysypaný myslel sem že je to tím protože prý se tam točí spaliny a blbě to odchází a lambda pak blbě ukazuje... taky nic až mě napadla blbost vypojit váhu vzduchu blik motor už šel krásně vytočit do omezovače
paráda zajel sem na vrak a koupil za 500 váhu hned sem ji tam i namontoval a super auto 100000% super krásně jede výkon max
žádný problém
už to mám za sebou ty škaredé dny už jsem to chtěl i rozbít kladivem, naprat to do železobetonu atd... a taková pí...vina takže doporučuji všem co mají takový problém nechť vymění váhu vzduchu (třeba si ji půjčte na odzkoušení 




-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
jsem z toho fakt na prášky ... vyměněno čidlo klikovky, protože mi motor občas nešel natočit, či na neutrál motor zdechnul a nešel natočit, což čidlo vyřešilo ... ovšem přetrvává problém, na poprvé za studena v mrazu s novou baterkou plně nabitou natočím napoprvé, ale otáčky jsou tak strašně malinkaté, že sotva jde motor slyšet ... následně, když jenom líznu nohou plyn, okamžitě se sepne sytič a vystoupají otáčky a pak už po vypnutí sytiče, jsou otáčky na správné hodnotě ... ale prostě při startu v mrazu za studena se nespíná sytič automaticky, ale manuálně po nastartování a jemném prošlápnutí plynu ... už jsem z toho marný, netuším, čím to může být ... zopakuju: nová váha vzduchu, EGR ventil, čidlo klikovky, rok starý krokáč, (EGR pierburg, jinak vše originál BOSCH) nová zapalovací lišta originál bosch, čidlo teploty chladící kapaliny vyměněno, tady nevím značku, ale je půl roku staré, tak by snad mělo být ok ...) už mě napadá snad jedině, že by škrtící klapka byla nějak přidřená nebo snad něco s palivovým čerpadlem? poradí někdo prosím?
dokonce, pokud před startem motoru jen líznu plyn, tak pak se sytič sepne automaticky při startu, ale prostě pokud neprošlápnu plyn, tak se sytič nesepne ani náhodou ...!
budu rád, za každou radu ...





-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
tak problém sytiče byl vyřešen - ČIDLO POLOHY ŠKRTÍCÍ KLAPKY stále házelo, že klapka je otevřena na úhel 40° a že se nemění, ukázalo se to na jedné super diagnostice ... a čidlo se vyměnilo a začal sytič normálně šlapat, jenže teď 2 dny po asi měsíci a půl bez problémů zas nefunguje jsem si skoro jistý, že zase zasraná škrtící klapka - ten motor 1.0 je na to extrémně náchylný ... zvažuju ten oil catch, nicméně příští týden mi budou kolegové servisáci měnit zadní tlumič výfuku a litinový svod a říkali, že to bude zase ta klapka, tak mi ji vyčistí ... pak asi ten oil catch no - jenže problém je, že mám auto na LPG, takže pro ten oil catch v motorovém prostoru není místo
tak nevím jak zabránit zasírání klapky ... 


- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
..a když dáš delší hadici z odvětrávání a nádobku někam dolů? zrovna si nevybavuju jak to je u litříku uzpůsobený, ale určo to půjde 

Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
zkusím prodiskutovat s kolegou automechanikem - díky za tip, to by možná šlo ... i podle otáček poznám, že je ta klapka zas zasraná ... protože když je čistá, tak když přeřazuju, tak v tu chvíli, kdy mám sešláplou spojku bývaly otáčky dost vysoko, stejně jako byl dost znát rozdíl mezi zapnutým a vypnutím topením na otáčkách, teď tam rozdíl je, ale je minimální, tzn. ta klapka je stopro přidřená zasraná svinstvem - stalo se mi to už víckrát a fakt mě to sere, pokud to ten oil catch vyřeší, budu šťastný jak blecha, jinak se za čištění klapky fakt nedoplatím ... toto je asi největší nevýhoda 3válce corsy 1.0 je na to extrémně náchylná uff
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
neví někdo, o co jde, když mi to na diagnostice hlásí kód chyby P142 senzor recirkulace - špatný signál (tzn. EGR ventil) totiž podle všeho je EGR v pořádku, ale podle automechanika něco v elektrice ale netuší co ... tak jestli náhodou někdo neměl stejný kód chyby a ví o co přesně jde ...
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
Tak technik přišel na to, že mi nějaký hlodavec ukousnul kabel k čidlu teploty chladící kapaliny, tak mi to přepájel a přestal být problém s jízdou, ale stále přetrvává problém, že když startuju, tak jsou nízké otáčky, prostě se asi klapka neotevře, jak se dotknu plynu okamžitě se otáčky zvednou tak, jak mají být z nějakého důvodu nedává ŘJ signál krokáči aby nastavil sytič při startu ale až po tom, co tomu manuálně pomůžu pedálem plynu pak už je vše ok jízda otáčky volnoběh prostě vše OK, ale start se sytičem prostě nejde nevím čím to může být - dělalo mi to dříve bylo to čidlem polohy škrtící klapky, že dávalo chybnou hodnotu o poloze klapky ŘJ a fungovalo to asi 3 týdny a pak to zničehonic přestalo fachat, tak fakt nevím, jestli mám zasraný EGR nebo fakt nevím, nechce se mi věřit, že by to čidlo po 3 týdnech kleklo, musí přece vydržet aspoň dobu záruky či víc ... nebo dá se to nějak otestovat laicky, jestli to čidlo je OK ?
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 03 zář 2010, 20:14
- Bydliště: Ostrrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
vyměnit a uvidis 

-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 led 2011, 23:35
- Bydliště: Hájov 105
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
a jak naschvál nemám náhradní grrr no ještě asi řeknu kolegovi mechanikovi, ať zkusí rozebrat EGR ventil, podle toho, co jsem četl na fóru, je možné, že zůstává pootevřený ... nicméně ráno udělám pokus, obvykle totiž nastartuju, motor se rozklepe a má nízké kolísavé otáčky, pak se dotknu plynu a pustím ho a otáčky vystoupají jede sytič a až se vypne, otáčky jsou OK, takže prostě řídící jednotka je při startu rozhozená, zítra ráno zkusím se jen jemně dotknout plynu pustit ho a pak startovat, jestli se sepne sytič automaticky při startu, když ano, je jistota, že to je něco s klapkou, když to bude zase rozhašeno, tak to může být ten EGR, protože ten před startem, pokud je pootevřený tak prošlápnutím plynu na prázdno bez nastartovaného motoru se neuzavře, takže ho tím neovlivním ... takže budu snad chytřejší (je má teorie správná?)
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 17 kvě 2013, 11:40
Re: Corsa 1,0 12V - prudké škubání, špatné starty za studena
Mám to samé, co tady všichni tady. Můj "zběsilý" 3V při studeném startu neudrží volnoběh, pak to začne cukat, jako by chtěl motor vyskočit z auta a dát mi přes hubu... Když startuju s trochou plynu, tak je vše ok, akorát musím počkat, až se trochu přohřeje. Při zrychlování má strašně dlouhou prodlevu při sešlápnutí plynu
navíc, když ji dám trošku na prdel (samozřejmě až při teplotě 93 stupních), tak se mi rozsvítí kontrolka motoru
Vyměnil jsem krokový motorek i svíčky, vyčistil klapku a pořád je to to samé. Diagnostika mi píše váhu vyduchu, jenže drát je ok, takže nevím, co s tím vlastně je 
Díky moc za rady a zkušenosti CORSÁCI




Díky moc za rady a zkušenosti CORSÁCI

