Re: EGR ventil
Napsal: 15 pro 2012, 16:52
Ahoj.
Tak Ti zde napíši svůj aktuální poznatek. EGR ventil mám na své Corse necelej jeden rok zcela nový Delphi a k tomu ještě zaslepen. Včera mě začalo auto zničeho nic po nastartování, když už bylo ohřáté do cca 15s vždy chcípat, když jsem jej držel pod plynem tak se udrželo, jak jsem dal nohu z plynu - chcíp-ho. Ještě jsem začal cítit takovou výkonovou díru mezi 4000 a 5000 ot/min. Měl jsem za to, že je to asi nekvalitním benzínem. Nabral jsem v Německu a dal do něj aditiva a ono se to vůbec nezlepšilo. Na palubní desce žádná závada na diagnostice také žádná uložená porucha. Dneska jsem se tomu více věnoval a nejspíše na to i přišel. Když jsem ten EGR ventil odpojil elektricky tak už auto najednou vůbec nechcípalo, ale pro změnu se hodilo do "nouzáku". EGR jsem vyndal a zřel jsem že je klidně drze pootevřen ! Jinak byl ale zcela čistý. Rukou jsem ho postrčil a on zaklapl. Přidržel jsem ho zpět a pokusil se nastartovat ale to nešlo, EGR se zase pootevřel, ale opět nezavřel. EGR jsem vzal a prostříknul WD. Najednou začal po připojení k baterce na zkušebních kontaktech krásně makat (vysouvat a zasouvat).
Mám za to, že i když je EGR zaslepený, pak pokud zůstane pootevřený tak data o své poloze odešle do ŘJ a ta upravuje směs takovým způsobem, že motor zdechne - udusí se (ikdyž je zaslepený, stejně se pokud není v ŘJ odprogramován hýbe a odesílá informace o své poloze a ovlivňuje složení směsi). Po tomto promazání je EGR zpět na svém místě, na záslepce. Nyní startuji bez problémů a výkonová díra je pryč.
Poučení - To že je EGR nový, nebo vyčištěný, ba dokonce zaslepený neznamená, že nemůže pozlobit.
Mnoho zdaru, Mára
Tak Ti zde napíši svůj aktuální poznatek. EGR ventil mám na své Corse necelej jeden rok zcela nový Delphi a k tomu ještě zaslepen. Včera mě začalo auto zničeho nic po nastartování, když už bylo ohřáté do cca 15s vždy chcípat, když jsem jej držel pod plynem tak se udrželo, jak jsem dal nohu z plynu - chcíp-ho. Ještě jsem začal cítit takovou výkonovou díru mezi 4000 a 5000 ot/min. Měl jsem za to, že je to asi nekvalitním benzínem. Nabral jsem v Německu a dal do něj aditiva a ono se to vůbec nezlepšilo. Na palubní desce žádná závada na diagnostice také žádná uložená porucha. Dneska jsem se tomu více věnoval a nejspíše na to i přišel. Když jsem ten EGR ventil odpojil elektricky tak už auto najednou vůbec nechcípalo, ale pro změnu se hodilo do "nouzáku". EGR jsem vyndal a zřel jsem že je klidně drze pootevřen ! Jinak byl ale zcela čistý. Rukou jsem ho postrčil a on zaklapl. Přidržel jsem ho zpět a pokusil se nastartovat ale to nešlo, EGR se zase pootevřel, ale opět nezavřel. EGR jsem vzal a prostříknul WD. Najednou začal po připojení k baterce na zkušebních kontaktech krásně makat (vysouvat a zasouvat).
Mám za to, že i když je EGR zaslepený, pak pokud zůstane pootevřený tak data o své poloze odešle do ŘJ a ta upravuje směs takovým způsobem, že motor zdechne - udusí se (ikdyž je zaslepený, stejně se pokud není v ŘJ odprogramován hýbe a odesílá informace o své poloze a ovlivňuje složení směsi). Po tomto promazání je EGR zpět na svém místě, na záslepce. Nyní startuji bez problémů a výkonová díra je pryč.
Poučení - To že je EGR nový, nebo vyčištěný, ba dokonce zaslepený neznamená, že nemůže pozlobit.
Mnoho zdaru, Mára