Chcipajici motor
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2009, 11:40
- Bydliště: Plzeň
Re: Chcipajici motor
jj, presne, protoze řj chybi info o rychlosti...tak ti to chcipa.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
ok, tak zítra se do toho pustím a přehodím tam ty kabely a zapojím to elektrický čidlo. No dám vědět, jestil to pomohlo 

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
Tak, elektrickej senzor pro snímaní rychlosti jsem do převodovky zapojil. Kabely jsem přehazovat nemusel, protože ty starý kabely z 1.2i měly na sobě konektor pro tento elektrickej senzor rychlosti přidělanej, takže jsem konektor jenom vyčistil a nacvakl do snímače. Starý mechanický lanko od budíky jsem vytáhl pryč. Budíky jsem vyměnil za elektrický s rozsahem 0-200km. Všechno funguje, rychlost to normálně ukazuje, ale auto mi pořád chcípá a diagnostika mi stále hlásí chybu P0500 - Snímač rychlosti jizdy vozidla - chybná funkce. I když chybu z jednotky smažu, tak se tam objeví za chvílu znova...
Když mám připojenou diagnostiku a jedu s autem, tak řídící jednotka hlásí stále 0km/h, přitom budíky ukazujou normálně rychlost. Takže do řídící jednotky nejde signál od budíků nebo od snímače rychlosti, ale proč?
jen tak pro info. Ještě mi to samozřejmě hlásí chybu P0412 - Obvod spínacího ventilu vstřikování sekundárného vzduchu A - chybná funkce, ale to je tím, že ten sekundární ekologickej vzduch tam zapojenej nemám, ale to by nemělo mít na volnoběh vliv ne?
Tak už fakt nevím co s tím krámem mám dělat.
Má někdo nějaký nápady?
Když mám připojenou diagnostiku a jedu s autem, tak řídící jednotka hlásí stále 0km/h, přitom budíky ukazujou normálně rychlost. Takže do řídící jednotky nejde signál od budíků nebo od snímače rychlosti, ale proč?
jen tak pro info. Ještě mi to samozřejmě hlásí chybu P0412 - Obvod spínacího ventilu vstřikování sekundárného vzduchu A - chybná funkce, ale to je tím, že ten sekundární ekologickej vzduch tam zapojenej nemám, ale to by nemělo mít na volnoběh vliv ne?
Tak už fakt nevím co s tím krámem mám dělat.
Má někdo nějaký nápady?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
tak, krokovej motorek volnoběhu jsem vyměnil za ten z 1.2i, a dělá to pořád to stejný, motor občas při vyřazení chcípne a neudrží volnoběžný otáčky.
takže krokovým motorkem to není. Zbývá dalších milion stopádesát jiných příčin. Achjo, co jsem komu udělal...
takže krokovým motorkem to není. Zbývá dalších milion stopádesát jiných příčin. Achjo, co jsem komu udělal...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Chcipajici motor
no jestli si pořád myslí jednotka že jede 0km/h tak bude problém v tom protože ty si sice rozhejbal budíky ale jednotka si myslí že furt stojíš.Bohužel nevim jestli jednotka bere data z budíků nebo rovnou z toho snímače na převodovce ale to by mohl vědět mglore





Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
jo souhlasím... taky bohužel nevím, odkud si jednotka bere hodnotu rychlosti, takže pak se těžko hledá chyba. Doufám, že mglore nebo někdo jinej, kdo se tímto zabýval poradí 

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Chcipajici motor
protože kdyby jednotka brala hodnoty z budíků tak jelikož tam máš kabelovej svazek z 1.2 tak by tam nemuseli bejt natažený dráty pro tuhle funkci





Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
tohle jsem si taky říkal, ale ty kabely k řídící jednotce u 1.2 a 1.4 od palubky jsou stejný = úplně stejnej konektor i označení drátů. Navíc 1.2 měla nachystanej konektor pro elektrický snímaní z převodovky (ten konektor tam byl prostě jenom nachystanej, ale nezapojenej, protože se využívalo mechanický lanko). Takže nevím, ale můj selskej rozum mi říká, že v kabelech to nebude.
Chtělo by to schéma zapojení od palubky či čidla snímání rychlosti k řídící jednotce
Jinak tu můžem jenom špekulovat. No, ale třeba někoho ještě něco napadne. Jak já říkám, víc hlav, víc ví... 
Taky mi řekni, co má společnýho měření rychlosti vozidla s volnoběhem? Nechápu, jakou to má spojitost. Tohle mi zatím nikdo nevysvětlil. Proč by auto občas chcíplo při vyřazení rychlosti, když by nesnímalo rychlost vozidla?
Chtělo by to schéma zapojení od palubky či čidla snímání rychlosti k řídící jednotce


Taky mi řekni, co má společnýho měření rychlosti vozidla s volnoběhem? Nechápu, jakou to má spojitost. Tohle mi zatím nikdo nevysvětlil. Proč by auto občas chcíplo při vyřazení rychlosti, když by nesnímalo rychlost vozidla?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Chcipajici motor
no to já sice taky nechápu ale jelikož ti to volnoběh na místě drží a chcípá ti to jenom když jedeš mezi řazenim tak to už je taky divný ne?





Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Chcipajici motor
jinak elektroschema je tady http://uloz.to/xbYgPkr/schema-zapojeni-pdf

Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
no, to jo, ale dělá to strašně nepravidelně. Třeba jedu 10km po dálnici, najednou vyřadím, chcipne to. Pak nastartuju, trochu to vytůruju do cca 3000 ot./min a zase to volnoběh drží a jedu dál. Když mě to třeba chcípne u baráku, tak zastavím, snažím se nastartovat, motor chytne, ale volnoběh to stejně nedrží a padá do chcípnutí, takže to musím držet buď pod plynem nebo to musím opět vytůrovat na 3000 ot./min, a pak už volnoběh z ničeho nic drží...
Mě spíš přijde, jako kdyby někde unikl podtlak v sání. Když mě to třeba chcípne u baráku.
Chová se to úplně stejně, jako když odpojím ten 3 pinovej konektor co hlídá tlak v sání vedle expanzky (každej motor to tam má). Ten snímač tlaku v sání jsem použil z 1.2, takže ten by to dělat neměl, když u 1.2 to fungovalo normálně (leda že by záhadně z ničeho nic vydechl).
Už začínám mít konspirační teorií o tom, že mám v sání někde malou dírku, a jakmile se motor zahřeje, tak ta dírka se roztáhne a začne unikat tlak do hodnoty, kdy už ten tlak je tak malej, že se neudrží volnoběh a začne to chcípat. Já to vytůruju a tlak se zvedne a zase to chvílu funguje. No, ale tahle teorie by se dala ověřit, že se napíchnu na to čidlo tlaku a budu měřit, co tam jde za hodnoty ne?
Achjo, už mě z toho začíná jebat, jak nad tím čím dál víc přemýšlím, a vymýšlím spíš kokotiny.
//edit: díky za schéma, mrknu na to
Mě spíš přijde, jako kdyby někde unikl podtlak v sání. Když mě to třeba chcípne u baráku.
Chová se to úplně stejně, jako když odpojím ten 3 pinovej konektor co hlídá tlak v sání vedle expanzky (každej motor to tam má). Ten snímač tlaku v sání jsem použil z 1.2, takže ten by to dělat neměl, když u 1.2 to fungovalo normálně (leda že by záhadně z ničeho nic vydechl).
Už začínám mít konspirační teorií o tom, že mám v sání někde malou dírku, a jakmile se motor zahřeje, tak ta dírka se roztáhne a začne unikat tlak do hodnoty, kdy už ten tlak je tak malej, že se neudrží volnoběh a začne to chcípat. Já to vytůruju a tlak se zvedne a zase to chvílu funguje. No, ale tahle teorie by se dala ověřit, že se napíchnu na to čidlo tlaku a budu měřit, co tam jde za hodnoty ne?
Achjo, už mě z toho začíná jebat, jak nad tím čím dál víc přemýšlím, a vymýšlím spíš kokotiny.
//edit: díky za schéma, mrknu na to

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Chcipajici motor
Ahoj.
Ty máš EGR ventil zaslepenej, nebo ne?
Mára
Ty máš EGR ventil zaslepenej, nebo ne?
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
Ahoj, EGR mám zaslepenej a vyčištěnej. Ten to doufám, dělat nebude, resp. žádnou chybu EGR to nehlásí.
Vypozoroval jsem další indicie:
1) motor po vyřazení chcípne, jenom když jedu bez plynu se zařazenou rychlostí nebo když jedu "kadla kadla", prostě pianko, stálá rychlost, žádný zrychlení. Když na to šlapu a zrychluji, tak motor při vyřazení nikdy nechcípne.
Mám obavu, že někde v tom posledním kusu sání utíká někde tlak, jinak to prostě není možný. Hadičky mám všechny přetažený stahovací páskou.
Jdu se napíchnout na ten snímač absolutního tlaku v sání a uvidím, co to bude při jizdě ukazovat za hodnoty.
Vypozoroval jsem další indicie:
1) motor po vyřazení chcípne, jenom když jedu bez plynu se zařazenou rychlostí nebo když jedu "kadla kadla", prostě pianko, stálá rychlost, žádný zrychlení. Když na to šlapu a zrychluji, tak motor při vyřazení nikdy nechcípne.
Mám obavu, že někde v tom posledním kusu sání utíká někde tlak, jinak to prostě není možný. Hadičky mám všechny přetažený stahovací páskou.
Jdu se napíchnout na ten snímač absolutního tlaku v sání a uvidím, co to bude při jizdě ukazovat za hodnoty.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Chcipajici motor
Ahoj.
Mě taky EGR žádnou chybu nehlásil, ale ikdyž byl půl roku nový odešla v něm elektronika a ta dávala ŘJ motoru chybné informace, následně už jen část obvodů zkratovala. Jak jsem ho odpojil tak vše v pohodě, když jsem ho nacvaknul zpět na kabel tak motor okamžitě chcípnul, ikdyž byl fyzicky EGR zaslepen .
Držím palce.
Mára
Mě taky EGR žádnou chybu nehlásil, ale ikdyž byl půl roku nový odešla v něm elektronika a ta dávala ŘJ motoru chybné informace, následně už jen část obvodů zkratovala. Jak jsem ho odpojil tak vše v pohodě, když jsem ho nacvaknul zpět na kabel tak motor okamžitě chcípnul, ikdyž byl fyzicky EGR zaslepen .
Držím palce.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Chcipajici motor
ok dobře díky za tip
jdu vypojit EGR, nebo tam dám jinej EGR co fungoval v 1.2.

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)