Stránka 3 z 4
Re: Chcipajici motor
Napsal: 16 srp 2013, 17:31
od mglore
jj, presne, protoze řj chybi info o rychlosti...tak ti to chcipa.
Re: Chcipajici motor
Napsal: 16 srp 2013, 20:09
od Hgi
ok, tak zítra se do toho pustím a přehodím tam ty kabely a zapojím to elektrický čidlo. No dám vědět, jestil to pomohlo

Re: Chcipajici motor
Napsal: 17 srp 2013, 14:06
od Hgi
Tak, elektrickej senzor pro snímaní rychlosti jsem do převodovky zapojil. Kabely jsem přehazovat nemusel, protože ty starý kabely z 1.2i měly na sobě konektor pro tento elektrickej senzor rychlosti přidělanej, takže jsem konektor jenom vyčistil a nacvakl do snímače. Starý mechanický lanko od budíky jsem vytáhl pryč. Budíky jsem vyměnil za elektrický s rozsahem 0-200km. Všechno funguje, rychlost to normálně ukazuje, ale auto mi pořád chcípá a diagnostika mi stále hlásí chybu P0500 - Snímač rychlosti jizdy vozidla - chybná funkce. I když chybu z jednotky smažu, tak se tam objeví za chvílu znova...
Když mám připojenou diagnostiku a jedu s autem, tak řídící jednotka hlásí stále 0km/h, přitom budíky ukazujou normálně rychlost. Takže do řídící jednotky nejde signál od budíků nebo od snímače rychlosti, ale proč?
jen tak pro info. Ještě mi to samozřejmě hlásí chybu P0412 - Obvod spínacího ventilu vstřikování sekundárného vzduchu A - chybná funkce, ale to je tím, že ten sekundární ekologickej vzduch tam zapojenej nemám, ale to by nemělo mít na volnoběh vliv ne?
Tak už fakt nevím co s tím krámem mám dělat.
Má někdo nějaký nápady?
Re: Chcipajici motor
Napsal: 17 srp 2013, 16:19
od Hgi
tak, krokovej motorek volnoběhu jsem vyměnil za ten z 1.2i, a dělá to pořád to stejný, motor občas při vyřazení chcípne a neudrží volnoběžný otáčky.
takže krokovým motorkem to není. Zbývá dalších milion stopádesát jiných příčin. Achjo, co jsem komu udělal...
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 10:53
od jamal.jefries
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 10:59
od Hgi
jo souhlasím... taky bohužel nevím, odkud si jednotka bere hodnotu rychlosti, takže pak se těžko hledá chyba. Doufám, že mglore nebo někdo jinej, kdo se tímto zabýval poradí

Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 11:03
od jamal.jefries
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 11:12
od Hgi
tohle jsem si taky říkal, ale ty kabely k řídící jednotce u 1.2 a 1.4 od palubky jsou stejný = úplně stejnej konektor i označení drátů. Navíc 1.2 měla nachystanej konektor pro elektrický snímaní z převodovky (ten konektor tam byl prostě jenom nachystanej, ale nezapojenej, protože se využívalo mechanický lanko). Takže nevím, ale můj selskej rozum mi říká, že v kabelech to nebude.
Chtělo by to schéma zapojení od palubky či čidla snímání rychlosti k řídící jednotce

Jinak tu můžem jenom špekulovat. No, ale třeba někoho ještě něco napadne. Jak já říkám, víc hlav, víc ví...
Taky mi řekni, co má společnýho měření rychlosti vozidla s volnoběhem? Nechápu, jakou to má spojitost. Tohle mi zatím nikdo nevysvětlil. Proč by auto občas chcíplo při vyřazení rychlosti, když by nesnímalo rychlost vozidla?
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 11:38
od jamal.jefries
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 11:47
od jamal.jefries
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 11:50
od Hgi
no, to jo, ale dělá to strašně nepravidelně. Třeba jedu 10km po dálnici, najednou vyřadím, chcipne to. Pak nastartuju, trochu to vytůruju do cca 3000 ot./min a zase to volnoběh drží a jedu dál. Když mě to třeba chcípne u baráku, tak zastavím, snažím se nastartovat, motor chytne, ale volnoběh to stejně nedrží a padá do chcípnutí, takže to musím držet buď pod plynem nebo to musím opět vytůrovat na 3000 ot./min, a pak už volnoběh z ničeho nic drží...
Mě spíš přijde, jako kdyby někde unikl podtlak v sání. Když mě to třeba chcípne u baráku.
Chová se to úplně stejně, jako když odpojím ten 3 pinovej konektor co hlídá tlak v sání vedle expanzky (každej motor to tam má). Ten snímač tlaku v sání jsem použil z 1.2, takže ten by to dělat neměl, když u 1.2 to fungovalo normálně (leda že by záhadně z ničeho nic vydechl).
Už začínám mít konspirační teorií o tom, že mám v sání někde malou dírku, a jakmile se motor zahřeje, tak ta dírka se roztáhne a začne unikat tlak do hodnoty, kdy už ten tlak je tak malej, že se neudrží volnoběh a začne to chcípat. Já to vytůruju a tlak se zvedne a zase to chvílu funguje. No, ale tahle teorie by se dala ověřit, že se napíchnu na to čidlo tlaku a budu měřit, co tam jde za hodnoty ne?
Achjo, už mě z toho začíná jebat, jak nad tím čím dál víc přemýšlím, a vymýšlím spíš kokotiny.
//edit: díky za schéma, mrknu na to

Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 14:25
od Marek Sládek
Ahoj.
Ty máš EGR ventil zaslepenej, nebo ne?
Mára
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 15:06
od Hgi
Ahoj, EGR mám zaslepenej a vyčištěnej. Ten to doufám, dělat nebude, resp. žádnou chybu EGR to nehlásí.
Vypozoroval jsem další indicie:
1) motor po vyřazení chcípne, jenom když jedu bez plynu se zařazenou rychlostí nebo když jedu "kadla kadla", prostě pianko, stálá rychlost, žádný zrychlení. Když na to šlapu a zrychluji, tak motor při vyřazení nikdy nechcípne.
Mám obavu, že někde v tom posledním kusu sání utíká někde tlak, jinak to prostě není možný. Hadičky mám všechny přetažený stahovací páskou.
Jdu se napíchnout na ten snímač absolutního tlaku v sání a uvidím, co to bude při jizdě ukazovat za hodnoty.
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 15:49
od Marek Sládek
Ahoj.
Mě taky EGR žádnou chybu nehlásil, ale ikdyž byl půl roku nový odešla v něm elektronika a ta dávala ŘJ motoru chybné informace, následně už jen část obvodů zkratovala. Jak jsem ho odpojil tak vše v pohodě, když jsem ho nacvaknul zpět na kabel tak motor okamžitě chcípnul, ikdyž byl fyzicky EGR zaslepen .
Držím palce.
Mára
Re: Chcipajici motor
Napsal: 18 srp 2013, 17:08
od Hgi
ok dobře díky za tip

jdu vypojit EGR, nebo tam dám jinej EGR co fungoval v 1.2.