Napsal: 10 bře 2008, 14:46
No vidíš, já se to teď dokonce učimPaluš píše:Pivas:
... ne nezabývám, ale kdysi jsem se to musel učit ...

Fórum pro všechny majitele vozu Opel Corsa
https://forum.corsaclub.cz/
No vidíš, já se to teď dokonce učimPaluš píše:Pivas:
... ne nezabývám, ale kdysi jsem se to musel učit ...
Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ...Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval
Paluš píše:Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ...Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval