Stránka 6 z 8
Napsal: 12 dub 2010, 18:46
od fickerpet
a myslíte že by mohl to mohlo mít něco společnýho?(zápach benzínu=nějaká netěsnost a tím zvýšená spotřeba)?
Napsal: 12 dub 2010, 19:14
od souky222
pkud to neni jen zápach těsně po nastartování nebo když je na sluníčku tak je to celkem pravděpodobný a nebo v háji lambda
Napsal: 16 dub 2010, 14:38
od Dr1ger
tak jak jsem si zprvu myslel ze jsem svuj problem vyresil, tak pri natankovani a zjisteni spotreby jsem se opet prestal radovat...
klesl jsem cca o pul az litr na spotrebe... tak jsem na 9 litrech na 100km...
nevim cim zacit, a do ceho se zase pustit...
jako auto jede, nemam problem s tim ze by to slo na sytic, nebo tak...
ale strasne to zere... co vse muze mit vliv na spotrebu? cca 2 - 3 litry??
Dekuji

Napsal: 16 dub 2010, 15:14
od topas
Arci: Rozvody mám starý tak 2000 km. Jsou nový včetně pumpy. Výbornej návod. O víkendu to asi vyzkouším.
Teďka o víkendu budem měnit klapku a budem hledat tu netěsnost, tak jsem zvědavej, co to bude dělat pak.
Dr1ger: Nezkoušel jsi jinej vstřik? Že by tenhle, co tam máš byl nějakej moc děravej? Když jsem byl dát auto na diagnostiku do Opelu (a jak mi to tam ten technik rozmluvil

), tak mi taky říkal, že se to prej stávalo.
Napsal: 16 dub 2010, 17:19
od Dr1ger
ze bych mel uz druhej vadnej?

to snad ne

Napsal: 17 dub 2010, 12:41
od topas
Tak se v tom vrtáme a přišli jsme na dost věcí...
1) Pokud se sundá kryt sání, tak to jde v pohodě
2) Pokud se vypojí hadička od ventilového víka, co vede dolů pod klapku, tak to taky jde v pohodě. Hadička se musí ucpat, aby do sání nešel vzduch (v hadičce je podtlak).
Teďka kouknem, jestli ta hadička není nikde děravá.
Nenapadá vás něco s tímhle dalším vodítkem?
Díky moc.
Napsal: 18 dub 2010, 10:45
od topas
Tak výsledek včerejšího laborování:
Hadička, co vede po klapku o ventilového víka byla děravá asi na dvou místech.
Ale jinak platí to, co jsem psal předtím...
1) Pokud se sundá kryt sání, tak to jde v pohodě (asi do hadičky pod klapku nejde takovej tlak).
2) Pokud se vypojí hadička od ventilového víka, co vede dolů pod klapku, tak to taky jde v pohodě. Hadička se musí ucpat, aby do sání nešel vzduch (v hadičce je podtlak). Tohle trochu nechápu.
Navíc z hadic od víka ventilů jde trochu olej a kouř. Nemůže to nějak souviset?
Nevíte někdo, prosím, k čemu ta hadička vedoucí pod klapku vůbec je, když po tom, co se zacpe, tak to jede dobře?
Díky moc.
Napsal: 24 dub 2010, 12:36
od topas
Tak zkusím nahodit ještě nějakou tu diskuzi...
Nepřijde mi, že by takovej bordel mohla dělat netěsnící hadička a vhledem k problémům, které jsem popsal výše se chci zeptat, jestli je možný, že by tohle mohly dělat ventily (klapou mi). Jestli je možné, že jsou nějaké rozhrabané a díky tomu vzniká ve ventilovém víku jiný tlak než by tam měl být, což má za následek více vzduchu v sání (protože ty hadičky z ventilového víka tam vedou).
Není to blbost? Nebo to je možné?

Napsal: 04 kvě 2010, 14:35
od cache
Caute, mam podobny problem (a tiez motor X12SZ).
Auto slape samo o sebe ako hodinky, ziaden problem som nepostrehol (nezdochyna mi to), len drobnost - obcas pri parkovani vyletia otacky na par sekund hore, ale potom zase spadnu dole. Odhadol som ale, ze to bude tym, ze idem s prilis slabym plynom (vseobecne jazdim skor lezerne, setrivo) a zdvihne ich, aby nezdochol motor.
Az na to, ze pri vypocitani spotreby mi to vychadza na 11l/100km a na emisnej som presiel len s uplatkom (prilis vela nespaleneho benzinu vo vyfuku). Vsetko ostatne bolo na emisnej koser (volnobezne otacky, co2 a pod, proste len vela benzinu). Povedali mi, ze mi asi nejde jeden z valcov.
Osobne ale ziadnu stratu vykonu (25% by malo byt citit) necitim, motor slape kludne a pravidelne a to iste mi povedali aj ludia, co uz maju par aut za sebou (t.j. ze mi idu vsetky valce).
Chcem to zobrat do servisu, ale chodievam do takeho garazoveho, kde doslova vymenia, co poviem, ze maju vymenit a nic navyse.
Napadlo ma, ze to moze byt asi jedine vadnou lambda sondou, ale podla toho co som tu cital, tak to nemusi byt tym..
Sviecky, olej a filtre (aj olejova vana) boli menene pred cca 4 rokmi (zrovna sa chystam na dalsiu vymenu oleja), menene boli aj hnacie rozvody (remen, tusim aj vodna pumpa, konkretnejsie sa nepamatam, hrabem sa v pocitacoch, nie autach

), najazdene odvtedy asi 15000km (celkovo cca 104000km, ale neviem ci to nebolo stacane). Po jemnej buracke je aj novy chladiaci okruch (chladic a spol, chladiaca sa mi nestraca). Mam dokonca aj novy koncovy stupen vyfuku (stary uz odhnil).
Nejake tipy, co mam v servise povedat?
Napsal: 04 kvě 2010, 21:52
od Gringo_Joe
ackoliv to spolu mozna nesouvisi, ten olej a filtry rozhodne vymen, mit ctyri roky stejny olej, to uz bude dobra ropa a filtry - budes rad, jestli uz neodplavaly..
Napsal: 04 kvě 2010, 22:17
od cache
Olej sa meni v zavislosti od prejazdenych km pokial viem, plna syntetika je na 30kkm, ja som s tym nabehal 15.
Napsal: 04 kvě 2010, 22:43
od knedlik
olej se meni spravne po km nebo by se mel davat novy na zimu to plati na 15W-40, polosintetika a sintetika by nemela byt ve voze dele jak 2 roky

Napsal: 04 kvě 2010, 23:11
od cache
Preco nie? Co sa s nou moze stat?
Anyway, stale mi to nepomohlo s mojou spotrebou

Napsal: 05 kvě 2010, 06:05
od Gringo_Joe
ja menim polosyntetiku co 10tkm.. Mozna zbytecne, ale mozna s tim jeste nekam dojedu..
Po ctyrech letech ma ten olej sotva zlomek svych mazacich vlastnosti. Kdyby jsi mel doma v garazi plechovku oleje, 4 roky starou, nalil bys to dovnitr? Myslim, ze ne, protoze za tu dobu uz by se "zkazil".. A v motoru, kde se zanasi, a stale musi mazat, tam se zkazi taky. To je tez odpoved na tvou otazku - co by se mohlo stat - klidne muzes zadrit motor, pokud uz se tak nestalo.
Jak vypadal ten olej, cos vypustil? Tekl aspon jako asfalt? Kdyz uz jsi menil ty filtry, vymenils i palivovy?
Napsal: 05 kvě 2010, 09:36
od cache
Teraz som este nemenil nic, pojdem do servisu v priebehu par dni, ked budem vediet, co im mam povedat, nech mi opravia..
Takze pls, olej teraz neriesme uz.