Hgi: I u nás to jde zlegalizovat. Řeší se to přes Dekru, ale stojí to hodně peněz, takže X14XE se tam nevyplatí zapisovat, protože seženeš levněji Corsu s tímhle motorem. Nějaký smysl by to už mělo třeba u toho C20XE.
Co jsem se informoval u Opela, tak už nejde ani zapsat motor na základě VINka jiné Corsy s motorem, který tam chceš dát. V Opelu mě odkázali na jednu společnost, která řeší přestaby, homologace atp pro Opel a pár dalších značek. Tam mi bylo řečeno, že do auta můžeš dát pouze slabší motor, silnější tam nijak nedostaneš. Dokonce ani nemůžeš zažádat o přetypování počtu míst v autě, můžeš udělat jen přestavbu na Corsu Van(tj. musíš mít vzadu klec, plechová okna, rovnou podlahu atd).
Jinak si myslím, že není nic složitého na tom dotáhnout z Německa Corsu s C20XE. Jen holt nestojí tolik, jako Béčka u nás, ale dostaneš se s částkou i třeba ke 100tisícům.
Odpovědi od společnosti SCC, která se tímto zabývá:
K Vašemu dotazu sděluji, že dvoumístné provedení CorsyB bylo v nabídce Opelu pouze v případě přestavby automobilu ve druhém stupni výroby na nákladní automobil. V případě Vašeho zájmu o přestavbu vozidla do kategorie NA-N1 Vám můžeme vystavit souhlasné stanovisko a zaslat poštou na dobírku za Kč 2600,- (vč. DPH a poštovného), přičemž vozidlo bude muset splňovat všechny atributy podle schváleného vzoru (dělící přepážka, vnitřní ochrana oken nákladového prostoru, znehodnocení kotevních úchytů 2. řady sedadel, vyrovnání podlahy nákladového prostoru…).
Výměna motoru je principiálně možná při dodržení následujících předpokladů:
- Stejný druh paliva;
- Výkon stejný nebo nižší;
- Typ vozidla byl homologován s uvažovaným typem motoru;
- Stejný nebo vyšší stupeň homologace emisí
Edit: Fráňa: Pokud chceš, vytvořím téma, kam přesunu tyhle příspěvky, aby jsi to tu nemusel mít.