Stránka 1 z 2

Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 08 črc 2013, 21:57
od 126revo
Pěkně prosím, dělám generálku motoru Opel Corsa B 1.0, r.v.1999 ( únik oleje ) a když jsem sundal vrchní víko zjistil jsem, že jedna z vaček je z části orezlá, rez je do hloubky, není to jen povrchové nebo dlouhým stáním motoru, ještě minulý týden jezdil !!! Nemáte s tím někdo zkušenosti prosím ? Uvítám každou radu, pomoc, nejsem žádný profesionální automechanik, ale tohle určitě není normální. Díky moc za cokoliv :)

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 08 črc 2013, 22:18
od Bobek
Pokud je na ní rez, tak někdy v minulosti nebyla delší dobu mazána (nebo se k ní nedostával olej) nebo auto dlouho stálo.

Každopádně pokud je to do hloubky, tak doporučuji vyměnit ;)

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 08 črc 2013, 22:23
od 126revo
Určitě si myslím, že to bude olejem, ale kudy se do víka k vačce dostane olej ? Napadá mě od rozvodového řetězu a ještě někudy tam putuje ? :)

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 08 črc 2013, 23:47
od Hgi
tohle je fakt zajímavý téma...

Něco takovýho bych čekal u motoru, co někde ležel 2 roky v garáží, ale u jezdícího auta? Kdyby se k vačce nedostával olej, tak by se vačka špatně mazala a opotřebovávala by se třením o hydroštel, ale rozhodně by na ní díky opotřebovávání nebyla koroze?... Pokud by to bylo nedostatkem oleje, tak bys to určitě poznal na posledním ložisku, ve kterým vačková hřídel jezdí (bez oleje by bylo asi dost značně opotřebený).

Druhá možnost co mě napadá je, že v oleji je značné množství vody, co způsobilo velmi rychlou korozi, ale to by zase korodovaly i ty další vačky, ne jenom jedna že?

Třetí možnost co mě z fleku napadá je, že u posledního ventilu a hydroštelu dochází k úniku vody z hlavy do oleje, která tak může působit pouze na onu jednu poslední vačku jakousi lokální korozí a na další vačky se nic nedostane, to je ale hodně divná teorie?

Ještě tu je poslední možnost, že máš celou vačkovou hřídel z jinýho motoru, kterej někde hodně dlouho stál a působila na něj značká koroze (teď i hloubková koroze) a ani když je motor nyní v chodu delší dobu, tak je koroze natolik hluboká, že už běžným provozem (opotřebením) se z vačky nic "neobrousí".

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 08 črc 2013, 23:55
od 126revo
Auto jsme koupili, když mělo najeto 90 tisíc ... V motoru dělali v servise pouze rozvody, o vačce mi nic neříkali. Já jsem musel motor vyndat, protože na něm bylo hned několik závad jako spojka, ale tou nejhorší byl únik oleje cca na 300km 1l oleje ... voda neubývala, nikdy jsem nemusel dolejvat ! Auto jezdilo pravidelně u nás skoro každý den, spíše kratší trasy.... kudy se dostane olej nahoru k vačce ? okolo rozvodů nahoru ?

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:00
od Hgi
no tak pokud dělali rozvody, tak měli snad sundaný i víko ventilů ne? I když nevím, jestli to je potřeba u tohoto motoru... spíš ne, takže to ani nemuseli zjistit. Já bych to asi tak dělal, abych si mohl podržet vačky ve správné poloze, ale asi to není potřeba. Olej se k vačce dostane hlavou motoru přímo z bloku (kanálkama).

Pokud by se dostávalo málo oleje k vačkám (obecně), tak by to znamenalo malej tlak co vyvíjí olejový čerpadlo = vadnej regulátor tlaku olejovýho čerpadla.

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:02
od 126revo
A ještě takový blbý dotaz, vždy když jsem dolejval olej, tak tam bylo uvnitř "bílého másla" , že bych ho mohl prodávat jestli to může mít něco společného s tímhle problémem ? A ještě takový dotaz, olej se dostává k vačce kanálkama ... je možné aby byl třeba nějaký z nich ucpaný ?

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:03
od 126revo
a s tím servisem, bohužel s nimi mám špatné zkušenosti, to je na dlouho vyprávění :( i kdyby to zjistili tak to neřeknou ...

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:06
od Hgi
Tak možný je všechno, ale moc nevěřím tomu, že by se nějakej kanálek jen tak ucpal (jsou to docela široký kanálky). I když pokud to měl někdo před tebou, kdo měnil olej po 50 tisíc km, tak bych se pak ničemu nedivil :-D ...To pak v tom motoru jsou slušný nánosy sraček a především v olejovým čerpadlu a regulátoru.

Pokud se ti dělá taková bílá emulze na víku, tak je velký nebezpečí, že máš někde prasklou hlavu a dostává se ti voda do oleje ;-)

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:12
od 126revo
Nejlepší bude sundat hlavu, nechat ji komplet zkontrolovat, vyčistit a pak se uvidí... takhle to nezjistím, když ten motor je složenej :) Každopádně díky zatím za rady, já budu shánět vačku a někoho, kdo mi tu hlavu zkontroluje :) 8)

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 00:14
od Bobek
Taky můžou být kanálky ucpaný a prostě se to nepromaže dostatečně (k ložisku a k vačkám vede olej každým kanálkem zvlášť nebo?)

Takže bych šel buď po té vodě v oleji (ale pokud si vodu nedolíval, tak asi ne) a nebo po ucpaných olejových kanálech. Nicméně je tohle na výměnu vačky v každým případě..

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 22:04
od Bobek
Pokud máš máslo na víčku oleje, tak to může znamenat, že máš vodu v oleji.

Ta rez na vačce může být z několika důvodů:
-prasklý těsněný po hlavou
-prasklá hlava (nebo jen malá trhlinka)
-ucpaný mazací kanálky
-čerpadlo nedokáže natlakovat tolik, aby se olej dostal k poslední vačce (nebo může být uspaný sací koš)

Já osobně si myslím, že to bude minimálně jedna z těch posledních dvou věcí, protože když se podívám na všechny vačky, tak jsou krásně namazaný a ta poslední je úplně suchá.
Jak je na tom uložení, co je u té vačky?

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 09 črc 2013, 22:52
od 126revo
Tak až takhle do detajlu jsem zatím nestihl zkouknout uložení ... jak říkáš, všechno je v pořádku, jen u tý poslední je rez .. každopádně motor mám venku, takže udělám kompletní generálku ! Díky moc za rady a hned jak budu mít čas tak budu zjišťovat další příčiny a závady .. každopádně dneska jsem sundal výfukové svody a byly na 3 místech prasklé :( takže ten motor tu generálku už potřebuje ...

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 10 črc 2013, 01:20
od sipek
napadá mě ještě jedna teorie ... nevím tedy jak u 16v motorů, ale na svém 8v mám tzv. vahadla, kterými ta vačka hýbe a jejich pohyb se přenáší na ventily... Pokud se náááhodou motor například potkal (o zoubek posunutý rozvody nebo tak) nebo i jiným způsobem se vahadlo hnulo a spadlo ze zdvihátka a pružinky ventilu, tak se vačka neměla o co otírat a voda v oleji (jak je jasný že tam byla podle zmíněný emulze) způsobila korozi na "nepracující" části vačky... :idea:

asi jsem to popsal jak tatar, ale myslím si že je to pravděpodobný podle fotky...

každopádně v tomto případě by ale motor jel na tři válce, když by se neotvírali ventily :urcite?: a to provází vibrace, divnej zvuk, na prd zrychlení a po nějaké době KO pro ojnici, píst, kliku,... no prostě 3/4 motoru :D

a únik oleje bych v tom případě svedl na těsnění dříku ventilů které se nehýbali :wink:

Re: Rez na vačce CORSA B 1.0

Napsal: 10 črc 2013, 08:15
od Bobek
Šípku tohle je 1.0 tříválcovej 12 ventil.. :)

Teorie dobrá, ale nedokážu si představit, jak by to "jelo" na 2 válce :D