Kolísání napětí, ukostření?
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
Kolísání napětí, ukostření?
Ahoj,
při jízdě, ale i při stojícím nastartovaném autě (Corsa B, 1.2) mi začne kolísat napětí. Poznat to jde hlavně na displey uprostřed palubovky, vnějším osvětelní a ventilátorů uvnitř auta. Vše je jakoby tlumené a náhle to tka na vteřinu zesílí. Ventilátory přidají na otáčkách, světla se rozsvítí o hodně víc a i ten displey dostane o 150% více jasu.
Nejvíce tuto cítím v noci, kdy je tma. Ale dělá to běžně i přes den. Známý mi doporučil zjistit, zda není nikde narezlý ukostření. ASi jsem nenašel veškerá ukostření, mohl by mi někdo s tímto problémem pomoci? Aleposň to ukostření najít všude.
při jízdě, ale i při stojícím nastartovaném autě (Corsa B, 1.2) mi začne kolísat napětí. Poznat to jde hlavně na displey uprostřed palubovky, vnějším osvětelní a ventilátorů uvnitř auta. Vše je jakoby tlumené a náhle to tka na vteřinu zesílí. Ventilátory přidají na otáčkách, světla se rozsvítí o hodně víc a i ten displey dostane o 150% více jasu.
Nejvíce tuto cítím v noci, kdy je tma. Ale dělá to běžně i přes den. Známý mi doporučil zjistit, zda není nikde narezlý ukostření. ASi jsem nenašel veškerá ukostření, mohl by mi někdo s tímto problémem pomoci? Aleposň to ukostření najít všude.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 08 kvě 2009, 20:45
- Bydliště: Havířov
Alternátor je konstruován tak, aby dodával potřebný výkon (při konstatntním napětí) při rozdílných otáčkách motoru.
Kdyby to tak nebylo, lehce by se stalo, že při malé spotřebě elektrického proudu a vysokých otáčkách motoru = alternatoru by rostlo napětí neúměrně vysoko a obráceně, při malých otáčkách a velké spotřebě vozu by byl pokles napětí tak veliký, že by alternátorem protékalo neúměrné množství proudu, což by způsobilo jeho zničení.
Pro automatickou vlastní regulaci je vybaven přímo alternátor. Diodový můstek slouží k usměrnění vyrobeného střídavého napětí, cívky pro samotnou regulaci buzení ve vinutí alternátoru.
Pokud alternátor hřeje i při malých otáčkách motoru a baterie je nabitá, je pravděpodobně v háji diodový můstek (některá z diod). Alternátor taky může hřát, pokud dobíjí do veliké výkonové ztráty = nějaký spotřebič zapnutý, zkrat jednoho nebo dvou článku beterie.
Pokud alternátor nehřeje, může mít v háji kartáče na komutátoru rotoru = třeba zkontrolovat. Taky může mít veliký přechodový odpor v kabeláži = potřebný výkon se nepřenese z alternátoru do spotřebičů (svorky, konektory aj.).
Nevím jak u Corsy, ale pokud v chodu motoru odpojíš akumulátor (při vypnutách všech spotřebičích - světla a pod), měl by motor ještě chviličku šlapat, než ho ŘJ odpojí. Pokud by chcípnul hned, mohlo by se zdát, že alternátor nedodává žádný výkon, resp. tak malý výkon, že neuživí ani ŘJ. Kde pak má vzít výkon pro uživení dalších spotřebičů.
Jak ale říkám, nevím, jestli se to dá aplikovat i u Corsy, jelikož akumulátor slouží zároveň jako kondenzátor a filtr pulsního usměrněného napětí z diodového můstku. Takže se taky může stát, že při odpojení baterie chcípne motor tak, či tak, bez ohledu na to, jestli je nebo není alternátor v pořádku.
Kdyby to tak nebylo, lehce by se stalo, že při malé spotřebě elektrického proudu a vysokých otáčkách motoru = alternatoru by rostlo napětí neúměrně vysoko a obráceně, při malých otáčkách a velké spotřebě vozu by byl pokles napětí tak veliký, že by alternátorem protékalo neúměrné množství proudu, což by způsobilo jeho zničení.
Pro automatickou vlastní regulaci je vybaven přímo alternátor. Diodový můstek slouží k usměrnění vyrobeného střídavého napětí, cívky pro samotnou regulaci buzení ve vinutí alternátoru.
Pokud alternátor hřeje i při malých otáčkách motoru a baterie je nabitá, je pravděpodobně v háji diodový můstek (některá z diod). Alternátor taky může hřát, pokud dobíjí do veliké výkonové ztráty = nějaký spotřebič zapnutý, zkrat jednoho nebo dvou článku beterie.
Pokud alternátor nehřeje, může mít v háji kartáče na komutátoru rotoru = třeba zkontrolovat. Taky může mít veliký přechodový odpor v kabeláži = potřebný výkon se nepřenese z alternátoru do spotřebičů (svorky, konektory aj.).
Nevím jak u Corsy, ale pokud v chodu motoru odpojíš akumulátor (při vypnutách všech spotřebičích - světla a pod), měl by motor ještě chviličku šlapat, než ho ŘJ odpojí. Pokud by chcípnul hned, mohlo by se zdát, že alternátor nedodává žádný výkon, resp. tak malý výkon, že neuživí ani ŘJ. Kde pak má vzít výkon pro uživení dalších spotřebičů.
Jak ale říkám, nevím, jestli se to dá aplikovat i u Corsy, jelikož akumulátor slouží zároveň jako kondenzátor a filtr pulsního usměrněného napětí z diodového můstku. Takže se taky může stát, že při odpojení baterie chcípne motor tak, či tak, bez ohledu na to, jestli je nebo není alternátor v pořádku.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10 kvě 2009, 10:54
- Bydliště: Západ