Stránka 1 z 1
Emise
Napsal: 27 bře 2010, 11:41
od Lecam
Zdravim.
Mam takovy zasadni problem. Neprosel mi cosmic (X10XE r.v. 98) pres emise. Pry tam bylo cosi odpojeno (asi snimac tlaku paliva?,ale kontrolka motoru nesvitila - nevim no). Takze to zapojil zpet, vycistil klapku a dalsi veci kolem vstriku paliva. Jenze porad ze je smes vic bohata a to hlavne ve volnobeznych otackach.
Motor pred tim vykazoval docela beznou spotrebu cca 6 az 7 coz na mesto neni udivujici. Obcas mel tendenci ztraty tahu tak 1 az 2 sekudny max, ale pak se vzdy rozbehne normalne.
1) co muze zpusobit zvysenou bohatost smesi? (nemeril to po nastartovani - sytic)
2) pomuze vymena vahy vzduchu nebo AGR (EGR) nebo lambdy?
3) mate nejaky figl na snizeni emisi pred STK? (vé sílu od šelu a poradny knedlik az vylitnou pavouci z vejfuku)
Díky moc za odpoved. Az se vec nejak vyvrbi, napisu zde vysledek akce STK+ME

)
Napsal: 27 bře 2010, 14:40
od Petr X14XE
Ja sem měl taky špatny Emise,řekl mi lambda sonda.Tak sem ji vyměnil a byl klid.Ty emise jsem měl před tím ale hodně velky hodnoty

Napsal: 27 bře 2010, 16:01
od standa PE
skus skontrolovat cidlo teploty pre RJ motora,nachadza sa na vodnej pumpe...je to odpor ktrory meni hodnotu pri meniacej sa teplote,je dost mozne ze to ide stale akoby na sytic
Napsal: 27 bře 2010, 19:34
od Lecam
Ja se asi priklanim spise k te lambda sonde, protoze otacky mi spadnou po zahrati na cca 925 oproti 1100 po nastartovani, takze "sytic" bych asi vyloucil at uz vlivem cidla teploty ci neceho jineho. Tak ci onak dik za nazory.
Napsal: 27 bře 2010, 19:59
od jardaobolecky
lambada nebo dirka ve vejfuku ale napred lambadou kdiz tak ji tu mam ale mneli ti ric ceho tam mas vic bud ceocka nebo druheho pak mozna i katik
Napsal: 27 bře 2010, 20:26
od Lecam
No v servu mi tvrdili, ze je smes moc bohata a ze lambda trvale ukazuje 0,8V. Coz by teoreticky sedelo, ale jisty si nejsem. A ceho vic, jestli COcka ci NOXu. Nevim
Napsal: 29 bře 2010, 09:53
od Lecam
Tak sem se vratil ze servisu. Prej ze lambda ukazovala aspon trosku normalni cilsa, ale ze vaha hazela hausnumera + to ze to skace pry (asi trochu jo), takze jsem na jejich rady vsadil na tu vahu od BOSCHe.
Jo a ty EMISE: ma byt COcka do 0,5 a je tam prej okolo 4. Takze tak

)
I nadale prosim o Vase cenne rady

)
Výsledek
Napsal: 02 dub 2010, 20:47
od Lecam
Hip hip hura, faro jezdi jak sportak s objemem jednoho litru

D Rozdíl po výměně váhy vzduchu neskutečný (Orginál BOSCH od rsautodily za peknych 3800). Emise se změnily následně. Z 3,76 CO na 0,01 a ze 176 HC na 3 pro volnoběh.
Takže problém s emisemi může řešit váha vzduchu.
Adios amigos
Re: Emise
Napsal: 29 bře 2012, 20:33
od Kmoda
Tak jsme s Corsou taky neprošli emisema,má to šílené hodnoty,vyměněna lambda za origo Bosch a nepomohlo.váhu vzduchu máme novou origo Bosch,už mě to auto začíná štvát

měnil jste někdo katalyzátor za univerzální? U motoru 1.0 12V je tak blbě svisle a ne pod autem,a lambda je zašroubovaná přímo do něj,takže nevim jestli by šel navařit univerzál. Origo je moc drahý...
Re: Emise
Napsal: 29 bře 2012, 20:37
od Maro
standa PE: teplotní čidlo funguje jen za studena.. jakmile se voda trošku ohřeje automaticky se to přepíná na lambdasondu a ta začne pracovat.. Takže nikdy, když bude teplý motor, tak nebude pracovat teplotní čidlo.
Re: Emise
Napsal: 29 bře 2012, 20:39
od Maro
Kmoda: co to jsou šílené hodnoty? Nemáš náhodou popraskané svody? co spotřeba? jakou ji máš? Lambda ti nic nevyřeší, pokud bude obohacována kyslíkem.
Re: Emise
Napsal: 29 bře 2012, 22:53
od Kmoda
Maro píše:Kmoda: co to jsou šílené hodnoty? Nemáš náhodou popraskané svody? co spotřeba? jakou ji máš? Lambda ti nic nevyřeší, pokud bude obohacována kyslíkem.
S tím šíleným jsem to asi přehnal.
Předepsané hodnoty obsah CO volnoběh/zvýšené: max 0,5%/max 0,3%
Naměřené hodnoty obsah CO volnoběh/zvýšené: 1,335/0,522 (před dvěma lety 0,01/0,01)
Jinak obsah HC taky víc,předepsáno 100/100 ppm,naměřeno 239/199 (před dvěma lety 25/26)
Re: Emise
Napsal: 13 srp 2013, 10:36
od raceman
Tak mám podobný problém, dneska byla Corsa 1.2 z12XE (2001) na emisích a objevil se tento problém, při otáčkách jsou emise v pořádku, ovšem při volnoběhu vyletí až k 6ti (?obj%?) CO... nevíte, kde by mohla být závada? na palubce žádný symbol nesvítí...
Díky za dpověď, Tom