Dobíjení - špatný alternátor?
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01 lis 2009, 16:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Dobíjení - špatný alternátor?
Zdravim,
už po druhý mi asi odešel alternátor. Když se mě to stalo poprvé svítila klasicky kontrolka, že auto nedobijí a přestal jít otáčkoměr (což dle mého překvapení má s altíkem spojitost). Tak jsem koupil postarší alternátor tady od někoho z fora psal že byl ježděn rok a pul a že na něj je záruka, tu mi neposlal... K věci alternátor asi odešel znova, auto nedobíjí (baterka pořád vybitá), otáčkoměr nejde, ale co mi nejde do hlavy že nesvítí kontrolka, že to nedobijí, při nastartovaní normálně zhasne jak kdyby to dobíjelo. Myslíte že to je opravdu alternátorem? Ještě by mě zajímalo k čemu je ta vývěva na alternátoru? Předem díky za odpovědi
už po druhý mi asi odešel alternátor. Když se mě to stalo poprvé svítila klasicky kontrolka, že auto nedobijí a přestal jít otáčkoměr (což dle mého překvapení má s altíkem spojitost). Tak jsem koupil postarší alternátor tady od někoho z fora psal že byl ježděn rok a pul a že na něj je záruka, tu mi neposlal... K věci alternátor asi odešel znova, auto nedobíjí (baterka pořád vybitá), otáčkoměr nejde, ale co mi nejde do hlavy že nesvítí kontrolka, že to nedobijí, při nastartovaní normálně zhasne jak kdyby to dobíjelo. Myslíte že to je opravdu alternátorem? Ještě by mě zajímalo k čemu je ta vývěva na alternátoru? Předem díky za odpovědi
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- romoli
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 279
- Registrován: 22 čer 2009, 16:36
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, hele pokat se nepletu tak otackomer (nebo tachometr ted nevim) ma řizenej alternatorem pouze mazda, ta s chybnym alternatorem ani nenastartuje pac ho pouziva prej jako snimac otacek ale nejjednodussi je promerit baterku pred startem a na kolik klesa pri startu a potom kolik dobiji alternator dys jede motor ...po přidani plynu musi dodavat porad stejne mnozstvi proudu jako pri volnobehu ...resim podobnej problem ale je mozne ze mas vodvařenou baterku ze stareho altiku ne?
Každej šermíř na
, když nepřátel nerovno.

-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- nezdvorak
- Moderátor
- Příspěvky: 405
- Registrován: 01 říj 2007, 14:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01 lis 2009, 16:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
Chlapy koupil sem novej altik jezdil sem 3 dny pak lehce boural, auto opraveno jezdil sem s nim týden a opět stejnej problem, kontrolka že auto nedobiji NEsvítí!, otačkoměr nefunguje... pak sme za chodu zahejbali s takovýma dvěma drátkama do vedou do alternatoru takovej zelenej konektor tam je a hurá už to zase dobíjí... jenže asi týden
opět stejnej problem zahejbame s drátkama a chvili to jde chvili ne, teď už to nejde vubec (konektor jsme vyndali vubec nebyl zkorodovanej nic jako novej, prostřikali kontaktolem nepomohlo to). A co je největší záhadou, že otáčkoměr ukazuje (s tim jde i dobijení) funguje jen když auto točim v otačkách přes 3000tis/min... já už fakt nevim co s tim ještě jsem si všiml že jak od alternátoru vede ta tlakova hadice do bloku motoru tak nebyla uplně dotahla a tekl z ní trošičku olej s vodou :/, dotahl jsem ji ale bez učinku už si nevim rady. Nenapada někoho cokoliv???

-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01 lis 2009, 16:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
ještě bych podotkl že řemen je sice starej, ale naplej je dost.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: 10 kvě 2008, 16:37
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
Mám taky podobný problém na Corse 1.2 16V (převodovka robotizovaná- řaděj serva na elektriku), kontrolka dobíjení nesvítí, ale auto v podstatě nedobíjí, stačí mít zapnutý světla , větrák na 3ku a po 1/2 hodině takové jízdy po městě, když motor netočím mám na baterii 12,2V . Když to napětí změřím na nastartovaným autě u baráku, tak nad 13V se napětí dostává až nad 2500 otáček motoru na 13,9V až od 4000 ot. Baterku mám novou, řemen taky(napíná se automaticky), takže mi to vychází na slabej altík. Teď je otázka co s tím ? Pomůže mi rozebrat altík a dát třeba nový uhlíky, nebo spíš vyměnit za nějakej větší altík, jestli by tam vůbec pasoval ? Nevíte někdo kolika ampérovej ten altík co tam je originál vůbec je?
- yeti
- Příspěvky: 543
- Registrován: 16 úno 2009, 14:01
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
LH: nevim co řešíš, podle mě je tohle vzimě normální jev když používáš všechnu elektroniku v autě a jestli jezdíš krátký cesty tak se ti může stát že budeš mít vybitou baterku. Já bych tohle neřešil pokud bych ji neměl vybitou každý týden, pak bych koupil novou
- Maro
- Příspěvky: 879
- Registrován: 11 srp 2008, 01:07
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
LH: altík by měl dávat napětí kolem 14V.. když altík vyndáš a dáš to nějakému schopnému autoelektrikáři, tak ti altík nabudí na větší napětí. Občas se stává, že altík ztratí napětí. Stačí ho jen nabudit, nic víc.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: 10 kvě 2008, 16:37
Re: Dobíjení - špatný alternátor?
yeti: Právě , že už jsem koupil novou baterku, jak jsem psal, ale nabiju ji, odkroužím nějakejch 20-30km volným tempem se zapnutým topením a můžu nabíjet znova, leda bych to auto točil ke 4tisicum , to by pak i dobíjelo, ale kdo by zase platil benzin. Ještě máme doma focuse a tam jsem při stejným režimu provozu nedobílel ani nepamatuju, tak si řikám, že u Corsy bude asi něco špatně, ale nevím no ?