Stránka 1 z 1
motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 08 srp 2011, 13:39
od SniperDave
Několik lidí tu má podobný problém, ale mám spís všechny porlémy najednou

. Mám Corsa C 1,2 16v rv2000 od známého od roku 2009, po celou dou svítila kontrolka motoru, ale žádná závada! Poté co jsem v roce 2009 v zimě připek motor a následně v létě vyměnil za jiny 1.2 16v (ponechal původní ŘJ, kontrolka motoru stále svítí) tak jsem si nechal namontovat LPG 2010, sem tam nějaká zavada, ale pouze s LPG a jen maličkost, třeba že ve špatném počasí se dpojilo LPG a začala blikat kontrolka(poklesl výkon a pomohlo vypnout zapnout motor za jízdy) a já musel jet na BA, dokud motor neschladl, nic co by mě trápilo,bylo to zřídka. Těd nedávno se LPG začalo odpojovat častěji, nakonec to byl špatny el. ventil od LPG a při té příležitosti se mi podarilo ŘJ napojit na diagnostiku a tam byly tri chyby, už nevím co přesně, ale byl tam špartný vstřik do prvního valce či co a snad něco se směsí a že mi nefunguje sahara(saharu mám vyřešenou přes vlastní spínač a zapínám ji jen když chci), ale jelikož jezdím na LPG a ten má své vlastní vsřtiky, tak jsem to ignoroval. Od té doby měl motor na LPG kolísavé volnoběžné otáčky, občas si motor sám přidal nebo se rozblikala kontrolka, závada se projevovala nepravidelně a já spoléhal, že jestě ujedu pár tisíc km a pak to rozeberu šechno najendou nebo to dám opravit tomu chlapovi od LPG. Jenže dnes motor zničeho nic ztratil výkon, jede pouze na BA a normální kopec na Praze 6 jsem musel vyjet na 2 a po jižní spojce jsem musel jet na 4, aby to mělo sílu. Je možné se obě ŘJ nemohou dohodnout, nebo že by odešlo podávací čerpadlo, které mimo jiné pro přepnutí na LPG ručně vypnu vypínačem, aby nepracovalo a tak ho šetřím? Kde mám záčít? Je možne, že by byly zacpané filtry? Proč se LPG odpojí a žačne jet na BA? Napadá někoho něco?
Děkuji Dave
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 08 srp 2011, 16:47
od Maro
Čau, když přepneš na LPG a přidáváš otáčky.. automaticky se to přepne na benzín nebo ne?
Obdobnej problém jsem řešil na C20XE.. já mám plyn od STAGu 300.. sekvenční vstřikování.
Od začátku, co jsem to zapojil to hlásilo, že je špatný benzínový vstřikovač.
A vada?: přepájel jsem polaritu vstřikovačů. Ona totiž jednotka nedostávala impulsy od benzínových vstřikovačů, protože tam je udělaná naopak polarita.
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 08 srp 2011, 19:38
od SniperDave
Novinky,poté co motor vychladl, jel jako by se nic nestalo. Mam myslim taky od Stagu, sekvencni, a takováhle zavada mě nenapadla. Ale zase si řikám, že v té řídící jednotce byla zaznamenaná závada už roky a proč by se měla projevovat až ted, to bude opravdu neco s LPG. Ja to dam jednomu chlapkovi do servisu at mi jen řekne zavadu,zjistili ji,ale davám tomu, že bude v haji jedna z Lambda sond.
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 10 srp 2011, 01:16
od Maro
Lambda sondu máš jen jednu ne? U stagu to je ten fialový kablík, pájí se to na žílu od lambdy, může tam být suchý spoj (ale nevěřím tomu). Jak velkou máš spotřebu?
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 16 srp 2011, 12:46
od SniperDave
Lambda sondy tam jsou dve. Spotreba se nejak nelisi stale ujedu 350-450 km na nadrz LPG. Ale zacinam si myslet, ze je zavada opravdu nekde na motoru,protoze ted z niceho nic pri studenem startu na BA motor ochotne chytne, ale i kdyz je tam sytic tak motor ma snahu se dusit a chce chypnout a velmi spatne reaguje na na pridani plynu kdy pak z niceho nic otacky vyskoci,motor silne vybruje s nepravidelnym prubehem. Takze pujdu na diagnostiku a zkusim vymenit benzinove vstriky.Jinak ted jsem se koukal do papiru od LPG a mam ŘJ Magic II. PS je mozne ze by byl zaneseny BA filtr nebo podavaci cerpadlo?
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 16 srp 2011, 14:38
od Maro
Tento problém co ty popisuješ.. jsem měl ted taky... nakonec se zjistilo, že mám malý tlak paliva. Řekni někomu, aby ti proměřil tlak paliva v benzínové rampě. Unavil se totiž regulátor tlaku co je na rampě.
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 16 srp 2011, 22:41
od SniperDave
Reknu mu o tom a prosim te co je rampa,tento pojem mi nic nerika:). Ted u sebe nemam knihu jak na to a proto se zeptam, v motorove casti nad pravym blatnikem mezi sanim a prepazkou u baterie je nakrabici od filtru sani pripevnen valecek s cidlem do ktereho jde palivova hadicka, to je onen regulator nebo filtr? Mam takovy dojem, že to vydává zvuk, který je slyset přes nastartovaný motor. Jinak diky za poznatek ja jsem spis sazel na podavaci cerpadlo, ktere uz jednou odeslo ale z niceho nic.
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 18 srp 2011, 14:36
od Maro
Do rampy vedou dvě hadičky, jedna odvod a druhá přívod, na rampu jsou napojené vstřikovače. Na rampě by měl být takový domeček s hadičkou. Rampa je blízko sání, klapky. Kdyžtak mi motor vyfot a řeknu ti hned.
Re: motorová závada, snížení voku,problem s LPG/BA
Napsal: 30 srp 2011, 20:55
od SniperDave
Omlouvam se za zpozdeni,ale byl jsem na dovolene a pak jsem trochu marodil. pridavam foto na vysvetleni. PS kamarad rikal, že by to mohla byt skrtici klapka. a diagnostika z ciny jeste nedorazila.