Stránka 1 z 2
1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 13:17
od JTO
Moje Corsa v zimě špatně startuje. Jak padnou teploty pod 0, musí se motor napoprvé několikrát otočit než naskočí. Když jde teplota pod -10 už točí docela dlouho a pod -17 už startuju nadvakrát... Letos už mi navíc podruhé zamrzla nafta (podruhé Robin oil s atestem do -24).
Palivovej i vzduchovej filtr vyměněný. Startér OK, žhavičky OK, výhřev paliváku OK. Je to normální? už nevím co vyměnit abych líp startoval... Po výměně paliváku jsem musel odvzdušnit povolením krajních vstřiků - špatně naskakovalo a chcípalo.
Když je auto alespoň trošku ohřáté (3 minuty na volnoběh nebo 200 m popojetí), chytá na ťuknutí.
Motor naopak v mrazech pod -10 výrazně lépe táhne (předpokládám že to není problém, jen dělá mrazivej vzduch dobře turbu)
Co by mohlo být špatně? Co dělat pokud by padala nafta?
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 13:29
od duskov
Zhav vicekrat, do nafty pridavej aditivum (napr. VIF diesel zimni). Prekontroluj zhavici svicky a stav baterie.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 13:54
od preludak
No moje TDčko už mě dohnalo ke koupi nové baterky protože mě ráno 2krát startovali káblama.Ráno musím dvakrát nažhavit pak pár krát protočit a zase nažhavit a jedu.V létě stačilo jednou a hrk-motor naskočil.Naftu beru výhradně na shellce a neměl jsem problém.Nastartoval jsem i když bylo -20.
Když je kosa tak jede jako z praku.Po zimě tam cpu chladič vzduchu.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 14:10
od JTO
Duskov: Dával jsme VIF a stejný, tak jsem pořilil i GOLD Eagle odlučovač vlhkosti pro zimní starty a taky stejný. Žhavičky jsem kontroloval dneska, ruce zmrzlý a starty hrozný. Baterka je nová, zkoušel jsem tam už dvě a stejný... Když se auto dostane do těch -10ti tak už to celkem jde, ale pod je to startování na 10s a nebo nadvakrát... Žhavit jsem zkoušel 2x, 4x i 5x a nic nepomohlo, jen se dřív vymlátí baterka...
V -20 už jsme taky nastartoval (nadvakrát a asi po 15s), ale dneska v noci bylo u nás asi -25 a teď když je tam -13 zatím nafta ještě nerozmrzla...
Preludak: Jak tam dáváš v létě ten chladič vzduchu?

Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 21:23
od preludak
No jaký tam dát přímo z Opla protože dělám na opl vrakáči a zatím jsem nenaše vhodný a nebo by se musel něják poupravit ale teď v zimě se mi to nechce řešit.Jak se k tomu dostanu a namontuju tak určitě napíšu a nafotím tady na fórum.

Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 21:50
od knedlik
do starsich naftaku (ne do cormorail, a PD) lejt benzin (natural) max 30 procent!!! aditiva akorat delaj to ze jsou mensi kristalky vody ktery projdou filtrem pokud to nestartuje dej novy zhavici svice to ze kdyz je vyndas tak topi je sic hezky ale malo mame to ted na servisu porad
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 21:53
od Smithy
nebo prilit petrolej

Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 22:02
od knedlik
petrolej moc nepomuze spatne hori

Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 12 úno 2012, 22:13
od preludak
KNEDLÍK-do starsich naftaku (ne do cormorail, a PD) lejt benzin (natural) max 30 procent!!! aditiva akorat delaj to ze jsou mensi kristalky vody ktery projdou filtrem pokud to nestartuje dej novy zhavici svice to ze kdyz je vyndas tak topi je sic hezky ale malo mame to ted na servisu porad
Má pravdu.To samá děláme na firemním ivecu každý rok a funguje to.Hlavně to s tím benzínem nepřehánět.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 13 úno 2012, 23:52
od Arci
Problém nehledej v autě ale v "kvalitní" české Naftě

.... Kvalita naší nafty je nejhorší v celé Evropě... Proud do žhavičů jsi měřil (kolik A) ??
P.S. ať je zima nebo léto na benzín startuje to

Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 14 úno 2012, 09:48
od styxxy
ja beru do passika na omw maxxmotiondiesel a v -18 dvakrat nazhavit a blav

kamarad na moje doporuceni natankoval taky jel na hory -25 a nafta nezamrzla i bez aditiv
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 02 lis 2012, 20:41
od karbus
Zdravím,
oživím tohle téma. Mám problém se startováním pod 5°C. Žhavičky jsem zkontroloval, každá bere asi 18A, neni to úplně přesný údaj, ale berou všechny stejně. Vstřiky jsou nastavený značkou na zobáček. Teda pokud ta značka je ten důlek na vstřiku. Co by to mohlo ještě dělat? Baterka je ok. Ještě mě napadá, že by to mohl dělat palivový filtr. Co mám ještě zkontrolovat?
Díky moc za rady.
Karbus
Edit: Kostra to taky nedělá, ted jsem natáhnul drát od baterky přímo na motor.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 02 lis 2012, 21:39
od Robin
Filtr je to první, co bych zkusil.
Pro zajímavost bych změřil tlaky. Horší komprese to určitě může dělat. Jednou jsem to zažil. 2 horší válce a motor se točí při startu déle a po nastartování se to pár vteřin hrozně hádá.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 02 lis 2012, 21:57
od karbus
Dobrá, tak ho zítra vyměním, doma ho mám... no po nastrtování se to klepe jako prase, ale po chvilce ok...tak doufám že to tou kompresí nebude. Za tepla chytá jedna báseň.
Dík za radu.
Re: 1.5TD špatné studené starty
Napsal: 04 lis 2012, 17:00
od karbus
Tak filtr vyměněný a žádná změna. Nemůže mi padat nafta?