Stránka 1 z 3

1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 17:18
od HanyZ
Ahoj,

objevil se mi další problém na Corse C 1.3 CDTi 2004 rok.

Jedu v pohodě, plyn lechtám a když chci přidat, tak po přidání plynu Corsa cukne (někdy 1x, někdy je prodleva než zrychli cca 3 s) , jako by mě někdo držel za tažné a pak teprve zrychluje. Dělá to čím dál více, dnes se mi dokonce rozsvítila žlutá kontrolka auta s klíčem.

Před měsícem a půl cca bylo repasované vstřikovací čerpadlo, závada se objevila až teď.

Nenapadá Vás, čím by to mohlo být, než půjdu na diagnostiku ?

Spotřeba je ok, turbo taky ok, to cuknutí se objevuje v různých otáčkách na všechny rychlosti 3-5...

Filtry jsem měnil všechny vč. palivového cca před 2 měsíci.

Kontrolka auta s klíčkem po chvíli sama zhasla...

Nemá někdo diagnostiku v Karviné a okolí ?

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 17:29
od Robin
Zkusil jsi vyblikat kod zavady? Snad by to melo jit stejne, jako u meho C.
To je dobre, ze se rozsvitila kontrolka. Diky tomu snad najdes chybu. Me to cukalo snad 2 roky a diagnostika nic nenasla, nez se auto zastavilo. :-(

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 17:29
od duskov
nepotrebujes nutne diagnostiku - existuje moznost vyblikat chybove kody pres pedaly

Postup je nasledujici:
Stiskni dohromady brzdu a plyn, az na podlahu. Zasun klicek do spinacky, otoc do prvni polohy (I). Sleduj kontrolku "auticka s klicem". Zacne blikat. Pocitej bliknuti - 10x blik = 0, 1x blik = 1. Vzdy mezi cislama je mala pauza. Zapis si, co Ti to vyblika. Kody jsou vetsinou (není to pravidlo!) ve tvaru 0xxx. Takze Ti to prvne bude blikat 10x. Vyblikaji se Ti veskere ulozene zavady v systemu. Jakmile bude posledni kod zavady, bude dlouha pauza a pak zacne vyblikavat kody zase znovu. Pokud by Ti kontrolka blikala porad stejne - vice nez 10x, tak je to bez zavady.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 17:31
od HanyZ
Aha, vyblikání závad neznám, zkusím to ...

Co se týká kontrolky v autě tak ta po chvíli zhasla za jízdy, svítila tak cca 2 minuty ?

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 17:52
od HanyZ
tak vyblikání závad u mé Corsy asi nefunguje, nic nebliká a postupoval jsem podle návodu :(

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 18:01
od duskov
sakra, tak to je pech... ale asi je to u tveho motoru normalni :-(.
http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthre ... g!-1.3cdti

Tak pak uz opravdu na diagnostiku. Menit soucastky bez diagnostiky se nevyplati.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 18:09
od HanyZ
budu muset , jen nevím kde v Karviné nebo okolí to za nějaký normální peníz dělají...

Jinak se ta závada projevuje tak, že jedu na 3-4-5, a když třeba jen plyn lechtám, nebo nechám brzdit motorem chvíli a chci přidat plyn tak to škubne... jinak rozjezdy po městě a jízda po městě je ok...

Když se rozsvítila kontrolka Auta s klíčem - může to být i nějaká mechanická závada (vstřik, apod.) nebo elektronická věc ?

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 18 bře 2012, 18:36
od duskov
Neporadim, nevim... bez diagnostiky je to vesteni z koule.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 13:20
od HanyZ
tak na diagnostice 1 chyba a to:

P0400 - Proud recirkulace spalin - chybná funkce

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 14:33
od duskov
Tipnul bych to na EGR ventil.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 19:04
od HanyZ
jo, podle výpisu na gůglu jo :) co s ním ale , netuším... závadu jsme vymazali a zatím se neobjevila... netuším, kde ho najdu a dá se vyčistit nebo zaslepit ?

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 19:37
od duskov
To Ti nereknu, ja tenhle motor neznam :-D. Podle fotek by zaslepit jit mohl, ale co to udela s ridici jednotkou auta netusim. Muze to fungovat v pohode, muze to padat do nouzaku... fakt nevim.
Jak s tim jezdis? Tocis ten motor nekdy? Zkus to po nejake delsi ceste (az bude poradne ohraty motor) protocit, chvilku to drzet ve vysokych otackach (to je vtipny rict u dieslu "vysoke otacky" :-D). Treba to pomuze.
Kdyz das do googlu "Z13DT EGR", tak Ti to vyhodi par fotek. Podle toho ten EGR snad uz najdes.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 19:53
od HanyZ
prosím o radu, zda je možné EGR u mého motoru Z13DT zaslepit. Díky za info.

Předpokládám teda, že chyba P0400 je opravdu špatný egr a ne nic jiného...

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 20:49
od Robin
Vytočení motoru by nemělo ničemu pomoct, EGR se zavírá a otvírá podle plynu už v nízkých otáčkách. Pod plným plynem je zavřený.
Zaslepení taky vůbec nic neřeší.I po zaslepení by musel fungovat kvůli řídící jednotce. Závada je pravděpodobně v tom, že se nehýbe, asi proto, že je ucpaný. Nevím jak u novějšího cdti, ale někdo tady psal,že už i u dti musel odstranit záslepku kvůli tomu, že se rozsvěcela kontrolka.
Jedna možnost je zkusit vyčistit, druhá a drahá je koupit nový.

Re: 1.3 CDTi škubání, cukání a kontrolka auta s klíčem

Napsal: 19 bře 2012, 21:13
od HanyZ
tak zkusíme vyčistit (až se chyba zase objeví).

teď tomu dám čas, až se projeví... cena nového mě ale trošku rozesmutnila - 3500 Kč ?!