dobíjení, alternátor, regulátor, napětí
Napsal: 05 kvě 2012, 10:35
zdravím,
chci se zeptat, jaké napětí má být zhruba na akumulátoru při běžícím motoru?
Dle knihy 14 - 14,4v
Napíchl jsem si vůz přes OP-COM a nechal si vypsat hodnoty. Napětí strašně skáče v rozmezí od 13 - 14,5v. Nevím kde mám hledat závadu? Alternátor už má najeto přes 200 tis. km. Ozývají se ložiska.
Mám altik vytáhnout a udělat generální opravu? Není problém rozdělat, na soustruhu stočit komutátor, sehnat ložiska a celý regulátor s uhlíky. Ovšem jakou značku ložisek a regulátoru doporučujete? Nerad bych bral z autokelly, kde mají plno různých šmejdských výrobců.
A nebo mám dát ověřenému autoelektrikáři, který se tímto přímo zabývá?
Jak dle Vás zjistím, zda je v háji regulátor, nebo nedej bože altík? Při nejlepším by mohly být jen sjeté uhlíky a zanešený komutátor
chci se zeptat, jaké napětí má být zhruba na akumulátoru při běžícím motoru?
Dle knihy 14 - 14,4v
Napíchl jsem si vůz přes OP-COM a nechal si vypsat hodnoty. Napětí strašně skáče v rozmezí od 13 - 14,5v. Nevím kde mám hledat závadu? Alternátor už má najeto přes 200 tis. km. Ozývají se ložiska.
Mám altik vytáhnout a udělat generální opravu? Není problém rozdělat, na soustruhu stočit komutátor, sehnat ložiska a celý regulátor s uhlíky. Ovšem jakou značku ložisek a regulátoru doporučujete? Nerad bych bral z autokelly, kde mají plno různých šmejdských výrobců.
A nebo mám dát ověřenému autoelektrikáři, který se tímto přímo zabývá?
Jak dle Vás zjistím, zda je v háji regulátor, nebo nedej bože altík? Při nejlepším by mohly být jen sjeté uhlíky a zanešený komutátor