sepnutí sahary aniž by motor dosáhla provozní teploty
Napsal: 16 úno 2013, 10:45
Mám tenhle problém už od koupě auta dělá to nepravidelně jak v zimě tak i v létě, ale v posledních týdnech stále častěji.Normálně nastartuji, ukazatel teploty jde zprvu normálně nahoru , topení krásně hřeje najednou než dosáhne provozní teploty začne ručička klesat a je zde onen problém, sepne se sahara i v této zimě a ještě za jízdy samozřejmě jde ručička dolů, poznám, to takhle anebo při náhodném zastavení že je slyšet jak ten ventilátor hučí.Pomůže zhasnout motor a znovu nastartovat,jen vypnutí motoru nepomůže po opětovném nastartování se ventilátor vypne a ručička vyskočí zpět na provozní teplotu.Jindy se ručička za jízdy ani nezvedne a teplota je v pořádku neb z topení jde horký vzduch.Někdy to neudělá celý týden, a pak i 3 krát po sobě.myšleno v konkrétně v této době na podzim před výměnou čidla se tato porucha neobjevila několik měsíců takže je to nepravidelné, jezdí s tím manželka a už jí nebaví sledovat ručičku teploty a řešit to opětovným startováním po dojezdu do cíle, jezdí do práce 10 km já ji taky někdy vezu jejím autem mám to po cestě do své práce cca 20 km a je pravda že když jí po štrece vysazuji že už sem to taky několikrát zažil že se ventilátor spustil , pomohlo opětovné nastartování.
K samotnému řešení
První co jsem podezříval bylo teplotní čidlo, takže proběhla výměna, vím že špatné čidlo teploty má i za následek špatné starty což se ale neprojevuje ani před ani po výměně.
Provedená výměna čidla souběžně s výměnou chladící kapaliny a odvzdušnění, při výměně samo že na studeném motoru nastartování kvúlí odvzdušnění se ventilátor rozjel točil se celou dobu než se voda zahřála na provozní teplotu se ventilátor vypl.
Od té doby se porucha neobjevila několik týdnů myslel sem že to bylo čidlem, ale začalo se to objevovat nepravidelně znovu.
Další věc která mne napadla byl reset hodnot odpojením autobatérie, taky se to postupem času ukázalo že to nepomáhá.akurát jsem si vždy jenom přidělal práci s nastavováním dojezdů oken a paměti rádia, které už mám díky tomu zmáknuté dopodrobna
Poraďte někdo co s tím , není to o tom že je to závada s kterou se nedá žít ale obtěžuje mne to už.
Zkusím na jaře koupit origo čidlo u opla už mne nic jiného nenapadá snad jen někde zlomený kabel který vede k čidlu.
Tady je odkaz na čidlo které sem tam dal jen pro ukázku že by to přeci mělo být ono
http://eshop.autobenex.cz/search.asp?EX ... 1&STP.y=11
Koukám že sem se ale rozepsal doufám že se to bude chtít někomu číst celé.
Díky předem za rady
Jura
K samotnému řešení
První co jsem podezříval bylo teplotní čidlo, takže proběhla výměna, vím že špatné čidlo teploty má i za následek špatné starty což se ale neprojevuje ani před ani po výměně.
Provedená výměna čidla souběžně s výměnou chladící kapaliny a odvzdušnění, při výměně samo že na studeném motoru nastartování kvúlí odvzdušnění se ventilátor rozjel točil se celou dobu než se voda zahřála na provozní teplotu se ventilátor vypl.
Od té doby se porucha neobjevila několik týdnů myslel sem že to bylo čidlem, ale začalo se to objevovat nepravidelně znovu.
Další věc která mne napadla byl reset hodnot odpojením autobatérie, taky se to postupem času ukázalo že to nepomáhá.akurát jsem si vždy jenom přidělal práci s nastavováním dojezdů oken a paměti rádia, které už mám díky tomu zmáknuté dopodrobna

Poraďte někdo co s tím , není to o tom že je to závada s kterou se nedá žít ale obtěžuje mne to už.
Zkusím na jaře koupit origo čidlo u opla už mne nic jiného nenapadá snad jen někde zlomený kabel který vede k čidlu.
Tady je odkaz na čidlo které sem tam dal jen pro ukázku že by to přeci mělo být ono
http://eshop.autobenex.cz/search.asp?EX ... 1&STP.y=11
Koukám že sem se ale rozepsal doufám že se to bude chtít někomu číst celé.
Díky předem za rady
Jura