C20XE 2.0 16V 110kW > Vše o tomto motoru

Sekce šílenců,díky nímž se starej Adam Opel obrací v hrobě !!!

Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas

Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Paluš píše:Pivas:
... ne nezabývám, ale kdysi jsem se to musel učit ... :lol:
No vidíš, já se to teď dokonce učim :D
Paluš
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 389
Registrován: 09 úno 2007, 12:01
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš »

Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval :P
Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ... :wink:
Paluš
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 389
Registrován: 09 úno 2007, 12:01
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš »

Pivas: ... no vidíš .... tak dávej pozor, ať to pak tady všem vysvětlíš ... :lol:
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Paluš píše:
Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval :P
Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ... :wink:
:D
Boulder
Příspěvky: 94
Registrován: 13 led 2008, 21:09

Příspěvek od Boulder »

No já nemyslel že jsou kalený cely, ale cementovaný tj povrchvě zakaleny tj jádro houževnaté povrch tvrdý... A v kalení a kování co se týče pevnosti máte pravdu jen částečně. Co změna krystalové mřížky ke které dochází při dodotečném kalení(svařování) a změna pevnostních siločar k tomu u kování za tepla ani za studena nedochází.(proto jsou např. pevnostní šrouby válcovány,a ne řezány a pak tepelně upravovány) Tím pádem mám obavy to svařovat,ale už to probíhá na nic jinýho v reálné ceně jsem nepřišel,tak uvidíme jak to dopadne.
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Tak tady máte něco ke kryst. mřížce :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
pdk88
Moderátor
Příspěvky: 2132
Registrován: 24 črc 2007, 12:03
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pdk88 »

fuuj to mi ani nepřipomínej- máme umět nazpaměť :roll: :roll:
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Boulder
Příspěvky: 94
Registrován: 13 led 2008, 21:09

Příspěvek od Boulder »

:roll: :D
Odpovědět