Stránka 2 z 7

Napsal: 18 říj 2009, 12:30
od souky222
upřímně rozdílu půl litru dosáhneš velice lehce stačí když jezdíš kratší trasy, ochladí se, máš těžší nohu. aby jsi poznal rozdíl taky by jsi musel vyjet o pár nádrží víc a zprůměrovat to. a půl litru je stejně blbost, dá se to i spočítat(teda pokud na autě nemáš nějaký šílený reflektory :lol: )

Napsal: 18 říj 2009, 13:50
od martin.adamek
k té změně spotřeby a pneu - nemusí to být jen užší pneu (jako že se sníží valivý odpor),
může to být i nižší pneu.
Když jsou zimáky celkově nižší (menší vnější průměr kola), tak si auto myslí, že ujelo víc km (pomalejší stálý převod; při stejné vzdálenosti se kolo víckrát otočí), a tudíž pak spotřeba na km vychází výpočtem menší.

Napsal: 19 říj 2009, 09:38
od nezdvorak
takže ... mám celkem lehkou nohu --- jezdim každej den stejnou trasu (Slapy-Žižkov) t.j. 50 km tam 50 zpět ... auto mám jen do práce a z práce - prostě do města ... tankuju vždy u stejný pumpy (Shell) + pravidelně pridávám kvůli čerpadlu aditivum (což zvyšuje cetanový číslo), jízdní styl jsem z důvodu sledování spotřeby neměnil ... než jsem pořídil LED, tak jsem měl spotřebu: 4,74 ... 4,71 ... 4,69
a teď 4,19 ... obutí pořád stejné, zátěž taktéž ... když si spočítám watty: normální osvětlení 2x55W předek a tušim 2x25W zadek = minimálně 160W ..
LED maji 2x 5W ... u nás to montujou na příměstský busy (kvůli okrase to asi nebude)
jelikoš je po ránu tma, tak na LED jezdim až odpoledne, takže až se bude zase dát jezdit na LED i ráno, měla by jít spotřeba ještě níž
když ještě nebyla povinnost celodenního svícení, tak jsem přes léto jezdil za 3,7 l ... :!: :D :wink:

Napsal: 19 říj 2009, 11:49
od martin.adamek
Jo, my ti to neberem a gratulujem ;)
akorat upresnim tu elektriku: vepredu 2x55W, ale vzadu jen 2x5W
(20W ma zadni mlhovka, couvacka, brzdovka, a kazdej hlavni rohovej blinkr)
takze potkavacky+zadni obrysovky berou přesně 120W

Já jsem šel do žárovkových denních (2x 20W - přesně jako mnohem levnější couvačky, ale s nima se to zaměnit nemůže, kvůli jiný optice - denní maj širší kužel světla), takže já mám úsporu 80W,
a to jen po městě, protože mimo obec dávám (teda zatím jsem s denníma jel jednou, mám je čerstvě) potkávačky, abych byl na okreskách v zatáčkách pořádně vidět i mezi stromama, a nějaký hovado proti mně nepředjíždělo, a čelně mě nezabilo.

Nicméně, pokud ti LED denní berou 2x5W (nebo dohromady obě 5W? i tomu bych věřil, LED jsou o hodně efektivnější než vlákno), tak máš úsporu 110W, a pokud jedeš na denní celou cestu, tak to může být znát.


Jo, a přestože obecně za ohromnej pokrok a vývoj polovodičů v posledních deseti letech děkuju kudy chodím (flash paměti; výkonné LED světlomety na kolo, čelovky pořád připravené k použití, apod.), tak zrovna u denních světel jsem je nechtěl
- Denní světlo má svítit doširoka, aby bylo odevšud vidět, ale nikoho neoslňovalo; LED obecně svítí bodově jedním směrem, z boku nicmoc, a v přímým pohledu oslňuje - takže denní světla to musej řešit optikou, nebo tím, že každá jedna LED míří trochu jinam (a pak ale nikdy nikdo nevidí celou plochu světla najednou)
- LED má moc čirý světlo. Běžná žárovka má teplejší barvu, trochu do žluta, a ta je za bílýho dne líp vidět. Přes den je barevně svítící světlo vidět líp, než čirý (na mým stávajícím mobilu mám bílou kontrolku (nový zprávy, apod.), která přes den není vidět a v noci oslňuje - na předchozích mobilech bývala kontrolka zelená nebo nažloutlá, a byla OK - přes den byla vidět, díky odlišný barvě; a v noci neoslňovala, díky tlumení tou barvou)
Osobně bych nebyl ani proti žlutým denním světlům, ale vyhláška s nima nepočítá. Ostatně, přední mlhovky jsou dodnes povolený i žlutý (resp. "selektivně žlutý" - což bych přeložil do CS jako výběrově žlutý, ale pořád vím pendrek, která žlutá je teda pro mlhovku legální).
Takže z těhle důvodů považuju žárovku pro denní světlo vhodnější, než LED - svítí barevnějším světlem, a svítí plynule, ze všech úhlů (zepředu) stejně viditelně.

Navíc v mým případě, kdy se s denníma spokojím jen v obci, abych mimo obec byl s potkávačkama vidět i mezi stromama, jsou denní světla taková rozumná kompromisní investice (600 Kč, místo cca. 1000-2000 Kč za LED)

A pak se mi prostě kulatý žárovkový líběj, a vodorovný LED nelíběj (kulatý LED jsou někde napůl), ale to samozřejmě není rozumnej argument :)


edit: a ještě jsem zapomněl, že žárovky si díky teplu prorazí cestu lehkým sněhovým popraškem na světle

Napsal: 19 říj 2009, 12:54
od nezdvorak
LED mají tu výhodu, že svítí všesměrově, tzn. že když je zapnu za tmy, osvětlej mi až vrcholky stromů a z boku částečně vidět jsou () ... máš pravdu, že trochu oslňujou, ale pouze za tmy, za světla (teda pokud do nich nečumíš ) neoslňujou ... vidět jsou opravdu na velkou vzdálenost ... pro názornost to nafotím ... :wink:

Napsal: 30 říj 2009, 07:28
od nezdvorak
... dneska spotřeba 4,26 ... bohužel ale poroste, protože se zkracuje den a LED používám míň a míň ...

Napsal: 30 říj 2009, 07:38
od Tiger.s
Ahoj kdyby jste chtěli tak světla pro denní svícení s automatikou umím ud 1300kč no shit :wink:

Napsal: 30 říj 2009, 07:42
od nezdvorak
tak sem hoď nějakej link :wink:

Napsal: 30 říj 2009, 07:53
od ondrap
jj link sem, .. docela by mě to zajímalo :wink:

Napsal: 30 říj 2009, 08:02
od Tiger.s
Boužel je ještě nemám na shopu ...

Alle první jsou za 1295kč a druhé za 1349kč

První mají 18led plus automatiku a druhé 20led plus automatiku
obojí svítí teplotou 6000k a samozřejmostí je homologace

Obrázek


Obrázek




Tohle jsou světla pouze kolem 1300kč umím i dražší nebo pokud někdo chce kulatá atd :) Budu se snažit to dát do večera na shop :wink:

Napsal: 31 říj 2009, 00:02
od Robin
Tak jsem zjistil, že mám podobný problém o kterém psal nezdvořák.
Světla občas na chvíli zhasnou. Dělá to, když pustím plyn. Tedy ne podle otáček, ale vždy při zpomalování.
Už jsem koupil startéry k LED a příští víkend to vezu k elektrikáři, aby to zapojil na kabel při otočení klíčku a na vypínání dá obyčejné rozpínací relátko.
Automatika je tedy asi obecně nespolehlivá a z toho důvodu bych vám, doporučil vybrat světla, která mají startéry zvlášt, aby jste je nemuseli kupovat.

Napsal: 01 lis 2009, 09:20
od Honz@
Tiger
chci si koupit světla na denní svícení, nemáš v nabídce nějaký kde jsou startery zvlášť? jak píše Robin, nerad bych to dělal 2x
díky

Napsal: 01 lis 2009, 09:56
od nezdvorak
jestli můžu doporučit, tak si kupte radši LED bez startérů .... udělejte to natvrdo na vypínač a máte po starostech, já to tak mám a maximální spokojenost ... startéry tam vůbec nedávejte ... je to nespolehlivý :wink:

Napsal: 01 lis 2009, 10:14
od Tiger.s
NO startery se kouknu ale asik nemám ... zjistím to ....
jinak dělat denní světla na vypínač je blbost .. česká legislativa to vyloženě zakazuje neprojdeš technickou kontrolou pak :wink: Zjistím a ihned napíšu info

EDIT :
Takže mám ale jsou dražší :( Ceny začínají na dvou tisících kč foto hned dodám ..

Napsal: 01 lis 2009, 10:25
od martin.adamek
Muze mi nekdo vysvetlit, cemu vsichni rikate startery?
Startery, pokud vim, potrebuji zarivky a neco na ten princip i vybojky a neony (coz jsou asi v podstate vybojky), ale LED se pripojujou normalne natvrdo na napeti, zadnej predradnik k tomu neni potreba, maximalne se tam v pripade potreby vradi odpor (coz se netyka LED svetel na auto, ty jsou vzdy vyrobeny tak, aby se do nich pustilo rovnou 13,8V).
Takze co mate vsichni s tema starterama, ja jsem v zivote o starterech k LED neslysel?