Stránka 2 z 5

Napsal: 24 dub 2008, 13:38
od alino
Robin píše:Kolísá mě napětí, "blikají" světla, podle elektrikáře mám špatný regulátor dobíjení od Hitachi asi za 2200 kč. Prý se musí vyndat alternátor a s prací by to mělo stát cca 5 tis kč.
Chci se zeptat, jestli se opravdu musí vyndat a jestli bch to zvládnul sám? Na co si dát pozor atd..
dík
Musíš si to odmerať. Pripojíš voltmeter na batériu pozrieš sa na to koľko to meria a naštartuješ. Napätie by malo stúpnuť na hodnotu 13,5-14,5V. Nové regulátory majú teplotný senzor, ktorý v zime vzhľadom na kapacitu batérie dáva vyššie napätie skoro do 14,7V - čo je maximum pre elektrolyt a v lete dáva nižšie do 14,3V. Regulátor je elektronicky jedoduchý obvod, problémom je, že u niektorých alternátorov je zaliaty a je problém ho opraviť/ mechanicky nie elektronicky/.

Napsal: 01 srp 2008, 20:15
od kony
zdarec, mám podobný problém.... Mám C-čko a včera z ničeho nic mi autí přestalo dobíjet. změřil jsem baterku a ta byla v cajku... Tak jsme dneska rozdělávali alternátor, proměřovali jsme "diodový most", uhlíky byly v cajku, zkrátka jsme nepřišli na závadu.... jediná věc co jsem se tu dočetl, tak by to mohl být regulátor...
Mám najeto 170tis.

Nese´tkal jste se někdo s tím???? díky za odpověď.

Dobíjení Opel corsa 1,5D

Napsal: 05 zář 2008, 20:19
od sika
Ahoj Mám OPEL CORSA 1,5D eco r.v. 1995. Asi tak před rokem mě vyšplouchl altík klasika kontrolka a studenej pot : byl to diodový mustek opraveno v servisu Jenže minulý týden při jízdě : problikla mě kontrolka dobíjení ,ještě jsem dojel v pohodě Ale druhý den otočím klíčkem v zapalování a kontrolka dobíjení nesvítila Motor sice naskočil ale nic moc ještě jsem si všiml že mě rafika nádrže začala padat dolu Pak jsem musel motor zhasnout a to už jsem potom nenastartoval prostě vybitá baterie. přes startovací kabely to zase naskočilo . Hodil jsem to do toho samého servisu a dnes mě volali,že nemužou na nic přijít Tak jsem se chtěl zeptat jestli se s tímto broblémem někdo nesetkal a nebo mě neporadil mám pocit, že ted budou v servisu měnit a měnit a já budu platit a platit

Napsal: 05 zář 2008, 20:31
od suby
Možná to budou jen špatná relátka, ale na to by asi v servisu přišli, a nebo ne? :?:

Napsal: 05 zář 2008, 20:40
od sika
suby píše:Možná to budou jen špatná relátka, ale na to by asi v servisu přišli, a nebo ne? :?:
já si myslel taky, ale prej se jim to na chvilku podařilo rozjet a pak zase nic Když tak přemýšlím on je pátek a chlapci měli žížu tak se na to vyflákli

Napsal: 05 zář 2008, 20:50
od Havli
Když zapneš zapalování tak nesvítí dobíjení a když nastartuješ tak se rozsvítí :?: To sem měl jednou u Una ale marně vzpomínám čím to bylo. Tuším že od altiku šli tlustý kabely a jeden tenkej a ten byl utrženej. Nevim naco tam je (elektrika nejni můj kamoš) ale zkus se na to mrknout,třeba to je vono.ten kablík jde tušim na startér :wink:

Napsal: 05 zář 2008, 20:59
od sika
Ne právě že nesvítí ani před startem a ani když motor naskočí prostě jako by ta kontrola byla KO Ještě je zajímavý,že když jsem to nakopl přes start. a dojel do servisu tak byl cítit známej puch jako když se něco pálí a kupodivu motor naskočil třikrát za sebou na drb jsem z toho jelen :shock:

Napsal: 05 zář 2008, 21:07
od Havli
Možná volná kostra někde,když to občas jde :wink: Stáhni si knížku Jak na to,je tu v Pdf a mrkni na alternátor a dobíjení,měla by tam bejt kapitola

Napsal: 05 zář 2008, 21:07
od Havli

Napsal: 05 zář 2008, 21:09
od sika
jo díky skusím mrknout co tam o tom píšou :)

Napsal: 06 zář 2008, 10:20
od Svoby
Mě se stalo něco podobného a bylo to kontaktem, byl uplně uhnilej, tak si prolez všechny kontakty a jestli nejsou zoxidovaný, nebo uhnilý a uvídíš, když to nebude tím tak to řeš dál

Napsal: 08 zář 2008, 17:01
od sika
Tak závada je vyřešena Altík: ve statorovém vynutí byl zkrat a dělalo si to co chtělo nakonec jsem to musel dát do servisu samo že nezustalo u jedné závady diodový mustek zásluhou toho zkratu taky kaput (nevím ale to se mě moc nezdá ten mustek tam byl rok ale budiž suma sumárum 5000kc -doufám,že ted to dá nějakou dobu pokoj :o) musím to zaklepat na dřevo!! Díky za všechny rady i příspěvky :D

Kontrolka dobijania baterie

Napsal: 14 zář 2008, 18:00
od belco
Caute, dlho som tu nebol, lebo moja corsicka nemala ziadne problemy.
Dnes sa mi stala zujimava vec. Pri vypnutom zapalovani mi svieti kontrolka dobijania baterie.

Vprirucke som nasiel nieco taketo: Kontrolka svieti pri vypnutom zapalovani, ak kladna dioda je skratovana. Riesenie skontrolovat diody, popripade vymenit usmernovac.

No vobec tomu nechapem co odomna chcu. Mate stym niekto nejake skusenost, co s tym vlastne robit???

Dodatok: Na druhy den rano mam nakomplet vybitu bateriu na aute, takze na 100% skrat.
Edit:Sloučeno.Havli

Napsal: 17 zář 2008, 19:26
od Bob
Vyměnit regulátor dobíjení s usměrňovačem. Baterii doporučuji odpojovat, hrozí nebezpečí zkratu a následného zahoření vozidla!

Napsal: 18 zář 2008, 15:26
od belco
Bob píše:Vyměnit regulátor dobíjení s usměrňovačem. Baterii doporučuji odpojovat, hrozí nebezpečí zkratu a následného zahoření vozidla!
Uz je opravene, bol zoskratovany diodovy mostik v alternatore. Neostavalo nic ine len ho vymenit, ale radsej som to zveril do ruk servisu.