Ahoj lidi, potřeboval bych poradit ohledně mé Corsičky. Zběžně jsem to tu pročetl, nicméně ne všechno
Corsa B 1.0 12V, r.v.98, diagnostická zásuvka 10pin
najeto 93 000km
pravidelný servis dle servisní knížky (oleje, svíčky, všechny filtry včetně palivového ... dělám si to sám), garážováno
Problémy začaly tak, že v zimním období a studeném motoru po rozjetí se a vyřazení na neutrál, motor držel volnoběh na cca 2000ot. Při zpomalování otáčky klesaly, až se při cca 15km/h dostaly na normální volnoběžné. Jak se motor lehce zahřál, bylo po problému. Pro nevěřící budu asi idiot, ano opravdu jsem měl vyřazeno, ano spojka i převodovka funguje tak jak má....
Při popojíždění po městě se motor chvilkově zadusí, převážně při startu z křižovatky. Sešlápnu plyn, Corsa se rozjede, po cca 3s. se zadusí jako kdyby motor neměl palivo a vystřelí jako raketa. Poškubávání motoru došlo tak daleko, že se projevovalo i při normální jízdě - chvilková ztráta výkonu a spotřeba šla o necelý litr nahoru.
Před 14ti dny jsem byl na STK, načež mi na emisích naměřili 12x vyšší hodnoty CO
při volnoběhu. Při zvýšených otáčkách už jen asi 6x vyšší...
. Řekl jsem si, lambda to má asi zasebou a vyměnil ji. A pak se to začalo dít.... oranžová kontrolka motoru si bliká jak vánoční stromeček. Když je motor studený, vše je OK. Ale jak se zahřeje, stačí více sešlápnout plyn (dostat motor do zátěže), po cca 2s. se rozsvítí orange kontrolka a motor ztratí výkon. Uberu plyn, po cca 2s. kontrolka zhasne a jede se dál. Přidám plyn, jede normálně .... pak zas někde přidám plyn a po chvilce se opět rozsvítí, načež opět přijdu o výkon a ploužím se jak přeložená Avia. Oranžová kontrolka se rozsvicuje tak často, že se defakto celou cestu ploužím.... jestli má na rozsvěcování kontrolky vliv sešlápnutí plynu, nedokáži objektivně posoudit, přijde mi to tak.
Diagnostika přes panel rádia neukázala nic - je tedy možnost, že se mi podaří chybový kód vyblikat?
Vymazání chyb odpojením autobaterie krom zakódování rádia nikam nevedlo (v poho, kod mám
)
Teploměr vody ukazuje tak jak má.
Před cca 15 000km (projevoval se problém se zvyšováním otáček v zimě) jsem koukal na váhu vzduchu, žádné úsady jsem nenašel, byla čistá. Pro jistotu jsem ji opatrně pročistil a vrátil zpět.
Mám doma diagnostiku Opel pro OBDII,
existuje nějaká redukce z OBD na 10pin?
Výfuk, krom katalyzátoru, je takřka nový.
Na EGR ventil jsem zatím nijak nesahal.