Stránka 6 z 8

Napsal: 27 říj 2009, 14:22
od brody
Zdravim. chtel bych se zeptat, jaky je vas nazor na nabijeni pri zapojene baterii normalne v aute? Znamy nabiji baterku kdyz je normalne v aute a zapojena, kuli tomu, aby se mu nevymazaly kody z radia, ridici jednotka apod..... Nevadi to nejak autu, elektrice? Vsude pisou, ze by se baterka mela vyndat, nebo aspon odpojit, ja sem ji teda dycky vynadaval, tak me dostali, ze to takhle nekdo dela... Jak to vidite vy, ostatni? :-)

Napsal: 27 říj 2009, 14:58
od Smithy
No nedavno jsem nekde videl fotky, kdy byla snad zapojena pri nabijeni a zbylo z ni kousek, bouchla :-D

Napsal: 27 říj 2009, 22:47
od Robin
Podle mého názoru nebouchla proto, že byla připojená. Možná někdo neotevřel zátky..
Já budu před zimou dobíjet bezúdržbovou baterku v autě, kterou neodpojím, ani víčka neotevřu, protože by měla mít odvětrání a vůbec se nebojím. :-) Každopádně kdyby to bouchlo, tak dám vědět :-)

Napsal: 27 říj 2009, 23:49
od pdk88
jj mám zato, že to bylo kvůli víčkům :wink:
a nabíjení přímo v autě ničemu neva.. a když, tak bych rád slyšel od někoho čemu to vadí :D z baterky jde přeci porád +-12V, takže když se to bude nabíjet dvanácti voltama přímo na zapojený baterce...

Napsal: 28 říj 2009, 18:49
od brody
dik za reakce. podle me by to taky vadit nemelo, ale radsi sem se zeptal :-) Při nabíjení tam de sice až třeba 14,7V (záleží na nabíječce), ale to by snad nemelo nicemu vadit..

Napsal: 29 říj 2009, 11:48
od DericCaster
brody píše:...Při nabíjení tam de sice až třeba 14,7V (záleží na nabíječce), ale to by snad nemelo nicemu vadit..
Určitě to nevadí. Aletrnátor také dává 14,4V. Osobně to ani jinak nedělám. Spíš je důležité nabíjet správným proudem po správnou dobu a po nabití nechat baterku chvíli v klidu uklidnit.

Napsal: 29 říj 2009, 12:06
od knedlik
ja ji vyndavam jen kdyz ji dolejvam

Napsal: 20 pro 2009, 09:30
od Karola
Taková hloupá otázka. V autě je dejme tomu baterka díky mrazu ko. Budi li mít tu co na obrázku, mohu ji připojit startovacíma kabelama k té vybité a startovat? Neodpálím tím něco? Jak jí případně zapojit? ++/--/.....+-/+-/

Napsal: 20 pro 2009, 10:10
od Vtomas
Karola:určitě pokud budeš propojovat dej + na + a - na - tzn. paralelně....
sériově by bylo + na - a to bys tam měl 24V

....upřesnim to nabíjení pro všechny:

nabíjení = vlastně životnost baterie
Není ani tak důležitý napětí...jestli 14V nebo 14,8V které leze z nabíječky, ale samotnej proud
je sice pěkný, že některý nabíječky dávaj stálejch 14,8V 15A.....jenže ta baterka se párkrát ohřeje pokroutěj se desky nebo dokonce rozsype článek....baterka KO

Nejlepší volba jsou automaty např. CTEK kterej si přesně určuje proud kterej z něj poleze do baterky + hlavně pulzuje

Já osobně mám laboratorní zdroj Manson 9400 kde si nastavim volty jaké potřebuju a baterka si přesně řekne kolik ampérů do ní poteče....to vše vidim na displeji
Naposled sem formátoval svojí baterku Powercell....a skoro tejden mi na zdroji lítalo 0-0,1.....baterka mi den držela 13,3V...teď se to ustálilo na 12,8

tzn. plně nabitá baterka

Napsal: 20 pro 2009, 11:19
od Honz@
Vtomas - kolik taková sranda stojí?

Napsal: 20 pro 2009, 12:33
od Vtomas
Honza: mnooo myslim, že sem to kupoval a kolem 4tis.

dělaj i slabší variantu http://www.tme.eu/html/CZ/spinane-labor ... pelny.html

a tam počítám s poštou kolem 3tis.

ten CTEK3600 automat...kolem 1500,-....taky super věc, ale na zdroj to nemá ani náhodou
zdrojem nabouchám jakokoukoli baterku na maximum

Napsal: 09 úno 2010, 20:30
od corpi18
Chtěl sem se zeptat, zdali utáhne alternátor v 1,0 12V baterku která má 70 Ah? mám ji teď provizorně, pač moje stará 41Ah je teď v reklamaci, protže sem ji za poslední tejden nabíjel tak 3x a stejně nedokázala motor nahodit :cry:

Napsal: 22 bře 2010, 00:08
od Robin
Dnes jsem po 7 letech otevřel bezúdržbovou origo Opel baterku a zjistil, že u několika článků nebyla vidět voda. Dolil jsem ji a doufám, že jsem ji tím prodloužil životnost. Z bezúdržbové se voda odpařuje minimálně, ale ne, že vůbec.

Napsal: 28 bře 2010, 17:41
od adík
Vcera mi skoro zhorelo auto :nevim: Isla som si v poho prezut gumy a zrazu zo servisu krik ze kto ma corsu??? HORI !!! Od motora sa dymylo tak sme rychlo dvihli kapotu a pri baterke horela kabelaz. Po odpojeni baterky sme zistili ze zhorela kostra. Totizto som pred nedavnom vymienala baterku a ta je vyssia ako origo a dotykala sa kapoty. Cize hadzalo to iskru a prepalilo aj plech. Takze si dajte bacha na vysku baterky aby ste raz neprisli k autu a zostane vam len :prdelky:

Napsal: 19 črc 2010, 12:42
od noubody.
Všichní tady skoro maj litráky, ne? Jakou baterku hodit do 1.2 33kw? Mam slabší muziku 4x50w + asi 200woofer. Už sem jednou nenastartoval a jeden známej, co je elektrikář co se zajímá o auta :P mi řekl, že ta baterka už je trošku mrtvá, takže by to chtělo něco dostačujícího..