Stránka 19 z 19

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 23 srp 2014, 11:56
od MAMBO
No jsou filtry AEM které prej olej nepotřebují. zdají se být o něco méně prospustnější než ty klasicke. Otazka jak jsou na tom tyhle filtry?

Jinak odstíněné to nemam, ale budu s tím něco dělat, neni to tam uplně ok. Ale u 1.0 ten motor zas není tak velký, to s tím filtrem tam není tak nacpané na sobě... Krom toho jsem se u par aut díval a vzdycky to je řešene tak ze to nebere ten vzduch uplně z venku, dycky chce jako by vlažný. Asi to v zimě vadí?

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 23 srp 2014, 18:53
od obcannofka
já jsem to k tomu na svojí corse sice nedostal, ale měl jsem to v plánu tak, že na zimu to nechám originál a na léto potom nechám airbox (protože je dobře odstíněnej) ale vyndat tu trubičku co jde od masky do airboxu a místo ní tam dát pořádnou hadici, do který by šel nápor vzduchu např přes spodní mřížku v nárazníku ;) to mi přišlo jako nejideálnější řešení, myslím, že to tak má udělaný Jamal na svojí 1.4, když ho poprosíš, třeba sem dá i foto :) ;)

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 23 srp 2014, 20:29
od Gooder
AEM olej nepotřebuje, to je jeho výhoda a jsou to kvalitní filtry. Ten jsem chtěl, ale nedělají ho v uzavřeném karbonovém boxu. Doma mám už nějaký pátek BMC CDA, jeden z top výrobců filtrů, tomu odpovídá i cena. Ale ještě jsem ho nezkusil.

Jinak každý "sportovní" filtr je propustnější. Proto nevím, jestli jo nebo ne. Kluci na Subaru clubu měli i rozebraný motor s takovým filtrem a prý byl vnitřek docela obroušený od prachu, co propustil oproti papírovému.

K tomu Tvému neodstínění... To tam radši vrať origo airbox a pojede to s ním lépe. Tohle nasává teplý vzduch a nemusíš tam mít ani málo prostoru. Ten motorový prostor je uzavřený a jde tam málo vzduchu. Troufnu si říct, že jsem měl v rámci možností docela slušně odstínený filtr(kvalitním materiálem a ne plechem, který se ohřeje) a i přesto mi to s airboxem jelo znatelně lépe, když jsem ho vrátil :)

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 24 srp 2014, 10:48
od jamal.jefries
prosit nemusí :-) :-D já to mam udělaný takhle a v kroužku jde vidět kde to ústí pod nárazníkem :-).Vede to pod hadicí chladiče a je to protažený tou plastovou příčkou mezi chladičem a kastlí.Takže to nasává čerstvej vzduch z průduchu na chladič pod značkou :-)lepší foto v kompu nemam ale kdyby jste chtěly tak není problém udělat :-) ideální by bylo ještě pořídit vložku KN ale jelikož je to daily car a potřebuju sypat peníze lopatou do GSI tak na to aspoň zatim prdim :-) :-) :-)

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 24 srp 2014, 11:55
od Gooder
No ideálně použít vložku KN... To je otázka. Je to opět olejovaný bavlněný filtr se zápory kuželu, jediný rozdíl je ten, že se to dává do origo airboxu :)

Pokud vložku do boxu, šel bych raději do BMC, ale je o něco dražší. Pokud kužel, asi bych zvažoval nějaký karbonový obal s kvalitním filtrem, popřípadě filtr vyměnit za AEM Dryflow.

Já bych u toho mého BMC CDA ten filtr za AEM klidně vyměnil, ale problém je, že BMC má asi jako jediný výrobce filtrů tvarovaný filtr tak, aby usměrnil vzduch :(

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 24 srp 2014, 15:41
od jamal.jefries
tak ja trebas tim ze mam hlavu z c14nz tak nemam ani vahu vzduchu ani egrko a tyhle nesmysly takze mi olejovanej filtr nevadi :-) :-) :-)

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 24 srp 2014, 16:41
od MAMBO
To je otazka s tím prachem no kolik tomu vadí a kolik ne tomu motoru, to nevim. EGR dělá solidní bordel taky v motoru ne? Jako do některých aut jak sedneš tak ten plyn musis více přišlapnout jak ta klapka a to saní jsou zadělané bordelem. Jinak ja mam ten AEM dryflow no. Ještě to nějak pokutím at to je lepší. Mi to auto zase připadalo že je živější po namontování toho sportovního filtru.

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 28 srp 2014, 23:32
od Gooder
Nejde ani tak o ten olej. Spíše o ten bordel, co se na to nachytává. Jinak si myslím, že rozhodně lepší EGR a váha, než olej :-D

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 29 srp 2014, 10:40
od jamal.jefries
u toho jednobodu je to celkem jedno protoze ti ten vstrik porad oplachuje klapku takze je furt cista.navic mas do sani vyvedeny odvetrani vacky takze ten trosek oleje z filtru te uz nezabije.pokavad teda nemas vahu vzduchu jako ja :-) :-) :-):-D

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 29 srp 2014, 21:32
od Gooder
To máš pravdu, toho oleje zase na druhou stranu není tolik. Ale je jasné, že papírák motoru dělá lépe než bavlna :D

A o klapce mi ani nemluv, čeká mě čištění u Octavie a pak nastavování ECU její polohy :zed:

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 30 srp 2014, 17:32
od jamal.jefries
já to dělal kámošům na x14xe a z22se takže taky parádní práce hlavně na tý 1.4 :drsnak_smajl: :-D :-D :-D

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 20 bře 2015, 20:45
od MAMBO
Nemate někdo zkušenost s tím AEM Dryflow filtrem, jestli se může střiknout olejem na vzduchové filtry? Nebo tam to je nějake haklive. Trochu bych mu dal, at to filtruje lepe.

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 20 bře 2015, 23:41
od jamal.jefries
je to dryflow protoze se na nej zadnej olej nepouziva :-) :-D

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 21 bře 2015, 22:39
od MAMBO
jo ale zda se že propouští vic než je zdrávo si myslím, jak byl nový taky nebyl uplně suchý vevnitř, šlo vidět že tam nějake to minimum oleje bylo, tak si řikam že bych ho střiknul sprejem na filtry, to by nemělo vadit ne? ale jestli je to tak OK že to stačí v pohodě všechno vzít tak bych to nechal tak, otazka kde je pravda...

Re: Sportovní vzduchový filtr> a vše kolem toho

Napsal: 02 srp 2015, 09:19
od Gooder
Sportovní filtr nikdy nefiltruje tak jako papírový filtr. Ale je divné, že ten prach, co projde přes, vidíš. To mi v pořádku nepřijde už vůbec. Každopádně bych na ten filtr raději nic nestříkal :)

Jestli si vzpomenu, tak pak hodím do Zdravého jádra (pro platící členy) test filtrů. Je tam vidět, jak vložka KN dopadla skoro nejhůře. Filtraci, filtrační plochu, ucpání atd měla nejhorší.

V Octavii jsem měl na zkoušku BMC CDA a Pipercross Viper. Teď jezdím zase seriový airbox s papírovým filtrem. Jedinou změnu, co jsem zpozoroval (výkonnostně myslím), tak že mi při plném výkonu na trojku auto nejde tak rychle do otáček (bavíme se ale o desetinách sekundy). Ovšem airbox jsem vracel, když začínala vedra, takže to může být způsobné i teplejším vzduchem. Ale i kdyby to bylo filtrem, tak se bavíme o turbomotoru (1.8T), čili na atmosférickém motoru ten rozdíl opravdu nepoznáte. Navíc oba dva filtry měly svůj karbonový obal + přívodní hadici připojenou přímo na ně, takže teplý vzduch se tam nedostal. Samotný filtr (a že odstínění jsem měl řešené už relativně dobře) v motorovém prostoru byl u Corsy horší než airbox. Po vrácení airboxu mělo auto znatelně větší tah do kopce. Takže když už filtr, tak značkový a i v nějakém obalu (ideálně karbonový - kdyby měl někdo zájem, budu 2 prodávat), ale i tak prostě počítejte s tím, že nic nepoznáte.