Oprava a úprava Alu kol
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Lakování ráfků - kompletní pracovní postup
mno pokusim se vám přiblížit postup jakým jsem opravoval moje kolesa..
pokoušel jsem se to udělat tak aby mě to vyšlo na co nejmíň peněz a času ale zároveň to bylo kvalitně opravený
připravte se na to že to pár dní zabere- nejde mít všechno hned
Takže nejdřív sundáme všechny kola z auta a necháme vzout
-to kvůli manipulaci a jistotě že se to pod plničem nezas. od pneu
Po sundání kol musíme odloupat všechny závaží a zbytky oboustranky
-důležitý kvůli pozdějšímu broušení (jinak to žere jeden papír za druhym)
Nyní máme tři možnosti odstranění původní barvy:
1. nechat kola opískovat (nejjistější)
(ale je to dražší a je tu reálná šance že vám "pískovač" zk*rví ráfky použitím hrubýho brusiva)
2. použít "odstraňovač starých nátěrů"
-po odloupání je důležitý to důkladně očistit (osmašťovačem (BODY Anitsil770) nebo acetonem), a pro jistotu jěště přebrousit
3. obrousit ručně (náš případ)
sežeňte si k sobě tři kamarády, sedněte do garáže a začněte brousit původní nástřik minimálně na původní plnič. (nebo na alu dle libosti)
Je potřeba důkladně brousit protože by tam neměly zůstat zbytky původní metalízy (ani v záhybech, nebo u ventilku atd)
použil jsem na to šmirgl o zrnitosti 320 POD VODOU
jak zvenčí tak zevnitř.
po tomhle úkonu kola opláchneme jarovou vodou a odmastíme
oprava drobných záseků od obrubníku:
já jsem použil dvousložkový lepidlo na kovy (Belsona Molecular, nebo FERREX) abych měl jistotu že mi to neodpadá
->toto je jen na hrubo a je potřeba tyhle "zalepený" místa přebrousit (80-320) a po vytvrdnutí (!)odmastit a pak dokitovat normálním ALU nebo FIBER kitem(BODY Alu 255, BODY Fiber 255), kterej opět přebrousíme nějakou 320 nebo tak něčim.. zase opláchneme vodou a odmastíme
->nyní jsou kola na hrubo připravený /srovnaný bez škrábanců atd.
stříkání základovky:
Jelikož je více způsobů který se mi nechce vypisovat tak uvedu pouze ten který jsem aplikoval já.
připravíme si poblíž základovku na ocel a lehké kovy a plnič s tužidlem
srovnaný a odmaštěný kola vezmeme a nejdřív zevnitř poprášíme základovkou a
to samý provedeme i z venčí..
a teď pozor: na poprášený kola základovkou naneseme první vrstvu plniče(body 300) -bez přebroušení základu (aby se spojily)
-necháme nějakou dobu zaschnout,
pak naneseme postupně druhou a třetí vrstvu plniče
a tu pak necháme vytvrdit (mělo by to bejt tak den nebo dva kvůli tý základovce, ale přes noc to stačí )
po vytvrdnutí přebrousíme kolesa šmirglem o zrnitosti 800-1200 pod vodou dokud se nezbavíme hrbolků (musej bejt prostě rovný)
poté opět opláchneme vodou a důkladně odmastíme
no a teď už jsou kola připravený pod lak
lakování kol:
obyč barva: (černá, bílá atd.. nemetalická)
na připravený podklad (přebroušený plnič, odmaštěný)
nalejeme barvu - nejdřív vnitřky, pak záhyby a ďoury a až pak čelní plochy (tak 2-3vrstvy podle uvážení)
metla/perleť:
stejný postup jako u obyč barvy, jen s tím že se nejdřív nastříká báze/metla (bacha na to musí se naprášit protože když to tam nablejete jak obyč barvu tak třpytky stečou někam do pr..)
no pak to přetřeme antistatickou utěrkou (nebo jak se tomu nadává)
a pak přelakujete bezbarvým lakem a máte hotovo
..pro lepší efekt lze kola přebrousit 2000kou pod vodou (nebo techničákem mám za to) a přeleštit 3M pastou ->sice prácička ale pak se lesknou jak psí kule
tady je ukázka použitejch produktů a ceny:
ps. ne neni to reklama na Body
mno pokusim se vám přiblížit postup jakým jsem opravoval moje kolesa..
pokoušel jsem se to udělat tak aby mě to vyšlo na co nejmíň peněz a času ale zároveň to bylo kvalitně opravený
připravte se na to že to pár dní zabere- nejde mít všechno hned
Takže nejdřív sundáme všechny kola z auta a necháme vzout
-to kvůli manipulaci a jistotě že se to pod plničem nezas. od pneu
Po sundání kol musíme odloupat všechny závaží a zbytky oboustranky
-důležitý kvůli pozdějšímu broušení (jinak to žere jeden papír za druhym)
Nyní máme tři možnosti odstranění původní barvy:
1. nechat kola opískovat (nejjistější)
(ale je to dražší a je tu reálná šance že vám "pískovač" zk*rví ráfky použitím hrubýho brusiva)
2. použít "odstraňovač starých nátěrů"
-po odloupání je důležitý to důkladně očistit (osmašťovačem (BODY Anitsil770) nebo acetonem), a pro jistotu jěště přebrousit
3. obrousit ručně (náš případ)
sežeňte si k sobě tři kamarády, sedněte do garáže a začněte brousit původní nástřik minimálně na původní plnič. (nebo na alu dle libosti)
Je potřeba důkladně brousit protože by tam neměly zůstat zbytky původní metalízy (ani v záhybech, nebo u ventilku atd)
použil jsem na to šmirgl o zrnitosti 320 POD VODOU
jak zvenčí tak zevnitř.
po tomhle úkonu kola opláchneme jarovou vodou a odmastíme
oprava drobných záseků od obrubníku:
já jsem použil dvousložkový lepidlo na kovy (Belsona Molecular, nebo FERREX) abych měl jistotu že mi to neodpadá
->toto je jen na hrubo a je potřeba tyhle "zalepený" místa přebrousit (80-320) a po vytvrdnutí (!)odmastit a pak dokitovat normálním ALU nebo FIBER kitem(BODY Alu 255, BODY Fiber 255), kterej opět přebrousíme nějakou 320 nebo tak něčim.. zase opláchneme vodou a odmastíme
->nyní jsou kola na hrubo připravený /srovnaný bez škrábanců atd.
stříkání základovky:
Jelikož je více způsobů který se mi nechce vypisovat tak uvedu pouze ten který jsem aplikoval já.
připravíme si poblíž základovku na ocel a lehké kovy a plnič s tužidlem
srovnaný a odmaštěný kola vezmeme a nejdřív zevnitř poprášíme základovkou a
to samý provedeme i z venčí..
a teď pozor: na poprášený kola základovkou naneseme první vrstvu plniče(body 300) -bez přebroušení základu (aby se spojily)
-necháme nějakou dobu zaschnout,
pak naneseme postupně druhou a třetí vrstvu plniče
a tu pak necháme vytvrdit (mělo by to bejt tak den nebo dva kvůli tý základovce, ale přes noc to stačí )
po vytvrdnutí přebrousíme kolesa šmirglem o zrnitosti 800-1200 pod vodou dokud se nezbavíme hrbolků (musej bejt prostě rovný)
poté opět opláchneme vodou a důkladně odmastíme
no a teď už jsou kola připravený pod lak
lakování kol:
obyč barva: (černá, bílá atd.. nemetalická)
na připravený podklad (přebroušený plnič, odmaštěný)
nalejeme barvu - nejdřív vnitřky, pak záhyby a ďoury a až pak čelní plochy (tak 2-3vrstvy podle uvážení)
metla/perleť:
stejný postup jako u obyč barvy, jen s tím že se nejdřív nastříká báze/metla (bacha na to musí se naprášit protože když to tam nablejete jak obyč barvu tak třpytky stečou někam do pr..)
no pak to přetřeme antistatickou utěrkou (nebo jak se tomu nadává)
a pak přelakujete bezbarvým lakem a máte hotovo
..pro lepší efekt lze kola přebrousit 2000kou pod vodou (nebo techničákem mám za to) a přeleštit 3M pastou ->sice prácička ale pak se lesknou jak psí kule
tady je ukázka použitejch produktů a ceny:
ps. ne neni to reklama na Body
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
- toxik-q
- Administrátoři
- Příspěvky: 2337
- Registrován: 11 srp 2007, 18:01
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
pdk88: dikes moc chtel sme se do toho pustit ted o vejku ale bohuzel sem se k tomu nedostal ale do snehu snad jeste cas
Opel Corsa 1.2i X12SZ
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 31 říj 2008, 13:39
- Bydliště: Mělník city
A co se stane, když to nepotřebuju mít úplně top, když kola jen očistím, odmastím a nechám stříknout plničem a barvou? Oloupe se to?
Lakováno to bude normálně v autolakovně, takže o kvalitu barev a plniče bych se nebál.
Lakováno to bude normálně v autolakovně, takže o kvalitu barev a plniče bych se nebál.
Astra G 1,8 16V OPC Styling
Corsa B 1,2 8V exgirlfriend car
Corsa C 1,0 12V girlfriend car
Corsa B 1,2 8V exgirlfriend car
Corsa C 1,0 12V girlfriend car
- Lukkas
- Administrátoři
- Příspěvky: 2219
- Registrován: 06 črc 2008, 14:01
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- toxik-q
- Administrátoři
- Příspěvky: 2337
- Registrován: 11 srp 2007, 18:01
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
abych rekl pravdu ja uz sem to nevydrzel s nervama a dneska odvezk kola na opiskovani a komaxit, mel sem moznost tam videt jejich praci a uprime sam bych toho vysledku asi nedosahl
jinak pred lakovanim bych urcite uprednostnoval odstraneni stareho laku
jinak pred lakovanim bych urcite uprednostnoval odstraneni stareho laku
Opel Corsa 1.2i X12SZ
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
- beck
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02 zář 2008, 09:43
- Bydliště: Hrochov/Prostějov/Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Honz@
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 468
- Registrován: 30 kvě 2008, 10:52
- Bydliště: Sudety
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 28 dub 2007, 18:41
- Bydliště: Uhercice u brna
Re: Oprava a úprava Alu kol
Cau jakej postup byste doporučily opravy u toho to ALU kola? jedna se o ty 2 vetší dirky na paprscích a kraje obrošeneho od obrubníku. Dirky max. 8mm
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava a úprava Alu kol
jestli to chceš aby to vypadalo, tak to obruš a nakituj tmelem s obsahem skelnýho vlákna, nebo s obsahem hliníku pak dokituješ obyč kitem, plnič, metla, lak
..když jo pořádně, tak zavařit a doladit viz předchozí postup
..když jo pořádně, tak zavařit a doladit viz předchozí postup
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"